4
رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد:

افزایش سایت و پارک‌های بانوان در مشهد

  • کد خبر : 4123
  • ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۵
افزایش سایت و پارک‌های بانوان در مشهد
سال گذشته ۸۰ میلیارد اعتبار برای توسعه پارک‌های بانوان در سطح شهر داشتیم که امسال به ۳۴۰ میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری همزمان،پارک‌های بانوان در مشهد؛فاطمه سلیمی در حاشیه افتتاح نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی “ریحان‌شهر” به مناسبت روز دختر که در بوستان ریحانه برگزار می‌شود، اظهارکرد: جشنواره ریحان‌شهر شروعی برای فعالیت‌های ویژه دختران و بانوان مشهدی است.

وی بیان کرد: در اینجا ۷۶ غرفه وجود دارد که بخش عمده به بازی‌ها و تفریح‌های ویژه دختران اختصاص پیدا کرده و بخشی مربوط به گذر خدمت و تجربه یعنی خدمتی است که می‌توان در حوزه بانوان در بخش‌های مختلف ارائه کرد. گذر دیگر به غذاهای ایرانی اختصاص دارد. دختران ما در کنار فعالیت‌های اجتماعی باید مادران خوبی برای جامعه باشند و به عبارتی فرزندان خوبی را برای جامعه تربیت کنند.

سلیمی با بیان اینکه این کارهای فرهنگی شروعی برای اقدامات ساختاری است، عنوان کرد: وظیفه مدیریت شهری در این زمینه این است که این اقدامات را شروع کند. پارک ریحانه مشکلاتی داشت که از سال گذشته بهسازی شده و پروژه‌های نیمه‌تمام آن در حال تکمیل است. برنامه این است توسعه زیرساخت‌های بانوان در حوزه شهر اتفاق بیفتد.

رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد گفت: سال گذشته ۸۰ میلیارد اعتبار برای توسعه پارک‌های بانوان در سطح شهر داشتیم که امسال به ۳۴۰ میلیارد تومان رسیده است. امسال سایت ویژه بانوان در پارک کوهسنگی راه‌اندازی می‌شود. بوستان بسیج ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. حدود ۶ تا ۸ سایت و پارک دیگر افزایش پیدا خواهد کرد.

بخوانید:  اشتغال‌آفرینی و توسعه با توجه به حوزه گردشگری در مشهد

وی افزود: براساس مصوبه شورا استفاده از دوچرخه در پارک‌های بانوان رایگان است. قبلا ۲۰ دستگاه دوچرخه داشتیم که اکنون ۱۰۰ دستگاه است. امسال ۲۱ میلیارد دیگر اعتبار برای خرید دوچرخه بانوان در نظر گرفته شده است.

سلیمی ادامه داد: علاوه بر این اقدامات برای توسعه زیرساخت‌ها، برنامه‌های ویژه بانوان مانند ریحان‌شهر در مشهد ادامه پیدا خواهد کرد. دختران مشهدی دارای گفتمان هستند که در مدیریت شهری باید به این گفتمان و غنای کار آن‌ها پرداخته شود. امیدواریم بتوانیم حرکت‌های خوبی را از مشهد به سطح کشور تسری دهیم.

لینک کوتاه : https://hamzamaan.ir/?p=4123

نظرات شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.