5
سخنگوی شورای شهر مشهد مقدس:

دشمن به دنبال جنگ نرم و رسانه‌‎ای است

  • کد خبر : 4263
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۲
دشمن به دنبال جنگ نرم و رسانه‌‎ای است
نقش رسانه، امروز بسیار تعیین‌کننده بوده چراکه دشمن به دنبال جنگ نرم و رسانه‌ای است؛ باید در این عرصه مقابله کنیم و به توانمندی خود بیافزاییم.

به گزارش پایگاه خبری همزمان،جنگ نرم و رسانه‌‎ای؛ موسی‌الرضا حاجی‌بگلو در مراسم بزرگداشت شهدای رسانه خراسان رضوی با بیان اینکه وظیفه و رسالت ما، گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، به ویژه شهدای رسانه است، اظهارکرد: براساس همین ماموریت بوده که برای اولین بار، همایش بزرگداشت شهدای رسانه استان را برگزار کردیم.

وی گفت: به مناسبت روز خبرنگار، سعی داشتیم که برنامه‌ای متفاوت از سال‌های گذشته برگزار کنیم و برهمین اساس، برگزاری این همایش در دستورکار قرار گرفت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه خبرنگاران و اصحاب رسانه با قلم خود تمامی وقایع مهم و مختلف، از تاریخ انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی تاکنون را ثبت و ضبط نموده‌اند، افزود: این عزیزان از آرمان‌های انقلاب اسلامی صیانت کردند و در راه آگاهی‌بخشی به شهادت رسیدند.

حاجی‌بگلو با تاکید بر اینکه رسانه‌ها امروز باید اهداف نظام و انقلاب را برای پیشبرد بهتر، تبیین نمایند، تصریح کرد: افتخار خراسان رضوی است که 20 شهید رسانه برخاسته از این خطه هستند و وقتی خاطرات آنها را مرور می‌کنیم، درمی‌یابیم که رسالت خود را با عشق و علاقه در عرصه رسانه ادا کرده‌اند.

وی گفت: نقش رسانه، امروز بسیار تعیین‌کننده بوده چراکه دشمن به دنبال جنگ نرم و رسانه‌ای است؛ باید در این عرصه مقابله کنیم و به توانمندی خود بیافزاییم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه تکلیف ما، ادامه دادن راه شهداست، افزود: رسانه در کنار انتقال مطالب ارزشمند باید وقایع را به درستی تبیین کند.

حاجی‌بگلو اظهارکرد: رسانه در استان خراسان تاکنون توانسته به خوبی در حوزه مدیریت شهری نقش‌آفرینی داشته باشد و امیدواریم بتوانیم در تمامی حوزه‌ها خدمتگزاری مطلوبی داشته باشیم.

تبیین در فضای رسانه‌ای از مهم‌ترین رسالت‌های خبرنگاران به شمار می‌رود

مصطفی چمران، رئیس شورای شهر تهران نیز در این مراسم اظهارکرد: خبرنگار باید واقعیت صحیح را تشخیص دهد، صحت و سقم ماجرا را دریابد و آن را برای مردم بازگو کند.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه خبرنگاران چشم باز مردم هستند، گفت: امروز جنگ‌ها آنقدر سخت شده که ممکن است نتوانیم دشمن را بشناسیم، بنابراین خبرنگار باید دشمن‌شناس خوبی باشد.

وی با بیان اینکه تبیین در فضای رسانه‌ای از مهم‌ترین رسالت‌های خبرنگاران به شمار می‌رود، تاکید کرد: خبرنگار نباید هیجان خبری را با واقعیت خبری در بیامیزد.

چمران افزود: در جهاد تبیین خبرنگار بازگو کننده واقعیت‌ها می‌شود و بار سنگینی را به دوش می‌کشد، بنابراین باید در مقابل شایعات بایستد و ضمن مقاومت برای بیان حقیقت به جامعه تلاش کند.خبرنگار باید از خودش، جامعه و امت اسلامی پاسداری کند و با حفاظت از حقیقت اصل خبر را به صورت درست در اختیار مردم قرار دهد.

وی با بیان اینکه خبرنگاران زمان جنگ در میان گلوله و خمپاره کار خود خود را رها نمی‌کردند، یادآور شد: شهیدان خبرنگار در میدان جنگ با شجاعت می‌جنگیدند و رسالت سنگین خود یعنی خبررسانی به گوش مردم و جهانیان را انجام می‌دادند.

چمران با بیان اینکه دشمن در عرصه جنگی ترکیبی وارد شده و کار را پیچیده کرده است گفت: هیچ زمانی را به اندازه حال حاضر و ملت ما مورد هجوم قرار ندادند. رسانه های مختلف با بودجه های کلان و دروغگویی های فراوان به ما می‌تازند و جنگ ترکیبی را از رسانه آغاز می‌کنند به شکلی که شاهد شدیدترین خشونت‌‌ها را در سراسر کشور و همین مشهد بودیم.

چمران افزود: امروز به گونه‌ای دیگر رسانه‌های ما باید در این جهاد تبیین شرکت داشته باشند و وقایع را به گوش مردم و جامعه برسانند.امروز آگاه ساختن جوانان و نوجوانان که سخت مرعوب فضای مجازی هستند جهاد بزرگی است، بنابراین باید با روش‌هایی که مطابق ذوق و سلیقه این جوانان هستند در همان فضای مجازی به تبیین پرداخت.

بخوانید:  لزوم تقویت جایگاه حوزه املاک در مناطق حاشیه شهر مشهد

چمران با تاکید بر اینکه همه باید تلاش کنیم در برابر این تبلیغات دشمن بایستیم و مقابله کنیم گفت: در دفاع مقدس موفق شدیم، در آن جنگ سخت موفق شدیم در این جنگ رسانه‌ای و فرهنگی نیز باید تلاش کنیم تا به موفقیت برسیم.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه یک روزی در دفاع مقدس در صف مقدم بودیم، تصریح کرد: امروز خودمان به جایی رسیده‌ایم که دستمان در برابر دشمن به گدایی دراز نیست و دانشمندانمان آن چیزی را که نیاز داریم تولید می‌کنند.

آگاهی‌بخشی به مردم، مجاهدت در راه خداست

هادی طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان هم با بیان اینکه استکبار جهانی با انقلاب اسلامی وارد نبردی تمام عیار و همه جانبه شده و از تمام ابزارهای سخت و نرم خود از جمله جنگ و تحریم ها استفاده کرد و امروز به استفاده از فضای مجازی روی آورده است، گفت: هدف اصلی دشمن در جنگ نرم ناامید کردن مسوولان، مردم و جوانان از آینده انقلاب اسلامی است و تمام روش‌ها و تاکتیک‌های خود را در این جنگ به کار می‌گیرد، چون می‌داند اگر امید از جامعه گرفته شود شکست آن جامعه حتمی است.

عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان گفت: بنابراین اقدامات رسانه‌ای ما باید بر مبنای امید آفرینی باشد و امید آفرینی باید محور فعالیت تمامی افراد جامعه به خصوص اصحاب رسانه باشد و هیچگاه نباید از پیروزی جبهه حق ناامید شد.

به گفته وی: مجاهدت امام سجاد(ص) و حضرت زینب(س) پس از واقعه کربلا نمونه تاریخی امید آفرینی در تاریخ اسلام است.

وی با بیان اینکه ریشه مفاسد با آگاهی بخشی رسانه ها خشکانده می‌شود، افزود: تلاش رسانه اگر در مسیر آگاهی‌رسانی باشد، مجاهدت در راه خداست، بدین دلیل جان باختگان در این مسیر را شهید می‌نامیم که برای رسالت مهمی جان خود را فدا کردند.

طحان نظیف با بیان اینکه آگاهی بخشی رسالت رسانه ها بوده و در موازین اسلامی چارچوب آن مشخص شده است، ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران یک اتفاق نو در همه ساحت های عالم بود که ارزشها را زنده کرد و این انقلاب خداباوری را به زندگی مردم بازگرداند.

سخنگوی شورای نگهبان بیان داشت: در جوامع گسترده امروزی چون مردم نمی‌توانند رویدادهای مختلف را مستقیم مشاهده کنند، این روایت‌ها هستند که حرف اول را می‌زنند لذا روایت‌ها را باید به درستی بیان کرد تا روایت‌های جعلی و غلط جایگزین آنها نشود و تصویرسازی جامعه و رفتارهای جامعه را مدیریت نکند.

وی با اشاره به اهمیت و نقش رسانه ها در انتخابات پیش رو گفت: رسانه ها بر طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در چهار راهبرد سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت می توانند نقش آفرینی کنند، چرا که رسانه به عنوان چشم بیدار جامعه می تواند نسبت به تک تک مسایل و اتفاقات حساس باشد و واکنش نشان دهد و مطالبه گری کند.

طحان نظیف بیان کرد: در نگاه مردم سالاری دینی هیچ انتخاباتی کم اهمیت نیست و انتخابات یک تکلیف است و عدم انجام صحیح آن آثار و عواقبی برای افراد جامعه دارد.

لینک کوتاه : https://hamzamaan.ir/?p=4263

نظرات شما

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.