4
رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد مقدس:

پیش‌بینی ردیف بودجه اختصاصی ویژه جوانان در بودجه ۱۴۰۲ شهرداری مشهد

  • کد خبر : 3931
  • ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۲
پیش‌بینی ردیف بودجه اختصاصی ویژه جوانان در بودجه ۱۴۰۲ شهرداری مشهد
رویکرد شورای ششم نسبت به حوزه جوانان، رویکردی حمایتی است و براساس همین نگاه، برای سال 1402، برای اولین بار، ردیف اعتباری ویژه جوانان را در بودجه ۱۴۰۲ شهرداری مشهد پیش‌بینی کرده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری همزمان،بودجه ۱۴۰۲ شهرداری مشهد؛نشست صمیمی سیدحسین علوی‌مقدم، رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با جمعی از اعضای تشکل‌های دانشجویی برگزار شد.

سیدحسین علوی‌‎مقدم در این جلسه با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد منجی عالم بشریت، اظهارکرد: این جلسه، فرصت و بستر خوبی برای تقویت هم‌افزایی بین شورای اسلامی شهر و بدنه دانشجویی است و شروعی برای برگزاری جلسات بیشتر خواهد بود تا مدیریت شهری در حوزه جوانان، برونداد فعالانه‌تر داشته باشد.

وی گفت: شورای ششم مشهدالرضا(ع) مبدع نخستین‌ها بوده و مصداق بارز این گفته، تشکیل کمیسیون ورزش و جوانان بوده است؛ موضوعی که با اتفاق نظر اعضای شورای اسلامی شهر مشهد مقدس همراه شد و امروز به الگویی برای سایر شهرهای کشور تبدیل شده است.

علوی‌مقدم افزود: نگاه ما در کمیسیون ورزش و جوانان، اثرگذاری بیش از پیش در حوزه جوانان بوده و مشهدالرضا(ع) باید پیشانی کل کشور باشد.

رئیس کمیسیون ورزش و جوانان با بیان اینکه این کمیسیون از ابتدای فعالیت خود تاکنون، اهتمام و توجه جدی نسبت به زیرساخت‌های حوزه ورزش و جوانان داشته و بنا به چارچوب ماموریت‌های مدیریت شهری، قدم‌های سازنده‌ای برداشته، تصریح کرد: براساس دغدغه‌مندی خود، دامنه اقدامات و پیگیری‌های خود را فراتر بردیم و حتی پیگیر مسائلی چون اشتغال و ازدواج جوانان هم شدیم.

علوی‌مقدم گفت: یکی از دغدغه‌های کمیسیون ورزش و جوانان، پیگیری ماده ۳ قانون جوانی جمعیت بود که در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت؛ موضوع بسیار مهمی که تاکنون، آنگونه که باید مورد توجه قرار نگرفته بود.

یکی از مسائل و دغدغه‌های مطرح شده از سوی جوانان در این نشست، تقویت جایگاه جوانان در مدیریت شهری بود که علوی‌مقدم در این خصوص، افزود: مجدانه پیگیر تشکیل و ایجاد ساختاری متناسب با جوانان در شهرداری مشهد مقدس هستیم و این موضوع را از شهردار آینده مشهد نیز مطالبه خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد مقدس اظهارکرد: مسائل حوزه جوانان باید در بدنه مدیریت شهری به صورت نظام‌مند پیش برود.

عدم توجه شورای اسلامی شهر به جوانان، گلایه دیگر مطرح شده در این جلسه بود که علوی‌مقدم در این خصوص، گفت: تشکیل کمیسیون ویژه ورزش و جوانان، گواه روشنی بر رد این مدعاست؛ در کدام ادوار مدیریت شهری کمیسیون ویژه جوانان داشته‌ایم؟

وی افزود: برای نخستین بار در بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری مشهد مقدس، برش ویژه جوانان پیش‌بینی شده که اتفاق بسیار ویژه و بی‌نظیری است؛ قطعا در تعامل و هم‌افزایی با بدنه‌های جوانان می‌توانیم اقدامات موثرتری را در این جهت برداریم.

بخوانید:  افزایش بیش از 15 برابری اعتبارات عمرانی

علوی‌مقدم در ادامه تصریح کرد: کمیسیون‌ ورزش و جوانان، متعلق به نسل جوان و بدنه دانشجویی است؛ قطعا همچون سایر کمیسیون‌های تخصصی، از نقطه نظرات جوانان بهره خواهیم گرفت تا این تعامل و ارتباط تقویت شود.

رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در پاسخ به دغدغه‌مندی مطرح شده در این جلسه مبنی بر غفلت از ظرفیت سرشار و ظرفیت نخبگانی دانشگاهی، گفت: کارگروه‌های تخصصی تعریف شده ذیل کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، بستر بسیار مناسبی برای حضور و نقش‌آفرینی بدنه‌های دانشگاهی و نخبگانی است؛ رویه‌ای که درحال حاضر نیز اجرایی می‌شود و با بهره‌گیری از این نقطه نظرات، شاهد پختگی مضاعف تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌های شورای شهر هستیم.

علوی‌مقدم افزود: از ظرفیت مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر مشهد مقدس نیز باید بهره گرفت و این مرکز هم بستر بسیار مناسبی برای تقویت تعاملات مدیریت شهری با بدنه دانشگاهی است.

تقویت راه‌های ارتباطی بین دانشجویان و مدیریت شهری، مطالبه دیگری بود که در این جلسه به آن اشاره شد و علوی‌مقدم اظهارکرد: رویکرد مدیریت شهری در این دوره، رویکرد مردم‌محورانه‌ است؛ تجلی این رویکرد در مصوبه نخستین شورای ششم، مبنی بر پروژه‌های زودبازده شاهد بودیم.

وی گفت: قطعا ارتباط با بدنه دانشگاهی را مجدانه دنبال خواهیم کرد و این نشست‌ها را به صورت مستمر برگزار می‌کنیم و برنامه‌های متقابل پیش خواهیم برد.

رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با استقبال از ایده «تشکیل پارلمان دانشجویی»، تصریح کرد: بدنه‌های تخصصی دانشجویی می‌توانند ارتباط تنگاتنگی با کمیسیون‌های تخصصی داشته باشند و این رویکرد، مورد حمایت تمام کمیسیون‌هاست.

یکی از جوانان حاضر در این جلسه خواستار ارتباط‌گیری و تقویت ساختار مدیریت شهری با جوانان، از طیف و نگاه سیاسی شد.

علوی‌مقدم در پاسخ این مطالبه گفت: روحیه و نگاه شورای ششم، رویکردی تعاملی است و خود را نماینده تمام مردم مشهد می‌دانیم؛ امروز، عرصه خدمت به تمام شهروندان مشهدی است و نگاه ما، نگاهی تخصصی است.

وی افزود: البته با توجه به فعالیت به عنوان رئیس کمیسیون ورزش و جوانان، علقه بیشتری نسبت به جوانان دارم.

لینک کوتاه : https://hamzamaan.ir/?p=3931

نظرات شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.