3
رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد مقدس:

ایجاد مراکز روان‌شناسی در فرهنگسراهای شهر مشهد

  • کد خبر : 4068
  • ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۱
ایجاد مراکز روان‌شناسی در فرهنگسراهای شهر مشهد
به دنبال پایه‌گذاری برای ایجاد 13 مرکز روان‌شناسی در فرهنگسراهای سطح شهر هستیم و به دنبال این هستیم که فرهنگسراها را از این طریق به پایگاه ثابتی برای توزیع شبکه خدمت به مردم تبدیل شود.

به گزارش پایگاه خبری همزمان،فرهنگسراهای شهر مشهد؛همایش روانشناسی و مشاوره با حضور فاطمه سلیمی، رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، دکتر حاتمی، رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره ایران و جمعی از مسئولان، استادان علم مشاوره و روانشناسی در سالن «تالار شهر» برگزار شد.

سلیمی در این همایش با بیان اینکه سلامت انسان فقط به خصوصیات جسمی و فیزیکی وی منحصر نیست، بلکه آسیب‌های روانی، فرهنگی و معنوی جامعه نیز بسیار حائز اهمیت است، اظهارکرد: سلامت روان افراد، بخش عمده‌ای از سلامت یک جامعه را تشکیل می‌دهد؛ مشاوره به انسان پختگی اجتماعی می‌دهد و می‌توانیم مانع خیلی از حوادث شویم.

وی با بیان اینکه حضور روانشناس حوزه خانواده در سطح جامعه بسیار اثرگذار بوده و حسل و حال خود ایجاد می‌کند، گفت: امروزه اگر به خانواده‌ها در برابر تهدیدات اجتماعی آگاهی و راهکار ندهیم، دچار مشکل می‌شوند و این مشکل و آسیب به تمام جامعه سرایت می‌کند.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد مقدس رسیدن به این سلامت را با اتکاء به پیشگیری فراتر از درمان، ممکن دانست و تصریح کرد: وظیفه اصلی روان‌شناسان، پیشگیری، آموزش و کسب مهارت های لازم است و لازمه این امر نیز حمایت بیشتر مسئولین است.

سلیمی با بیان اینکه در تعامل با مردم، شاهد 3 مطالبه اصلی از سوی آنها بوده‌ایم که «مشاوره» یکی از آنهاست، افزود: این نیاز در تمام نقاط شهر اعم از مناطق برخوردار و کم‌برخوردار ملموس است.

وی از پایه‌گذاری برای 13 مرکز روان‌شناسی در فرهنگسراهای شهر مشهد خبرداد و گفت: به دنبال این هستیم که فرهنگسراها را از این طریق به پایگاه ثابتی برای توزیع شبکه خدمت به مردم تبدیل شود.

رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: آنچه مسلم بوده این است که باید توسعه مراکز مشاوره را داشته باشیم و از ظرفیت نهادهای ذی‌ربط در این مسیر بهره بگیریم.

لینک کوتاه : https://hamzamaan.ir/?p=4068

نظرات شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.