2
رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد:

مهمترین مشکل معلولان جابه‌جایی و حمل‌ونقل است

  • کد خبر : 4136
  • ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۵
مهمترین مشکل معلولان جابه‌جایی و حمل‌ونقل است
رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد گفت: معمولاً مهمترین مشکلی که معلولان دارند، جابه‌جایی و حمل و نقل در شهر هم به لحاظ هزینه‌ای و هم به لحاظ امکانات و زیرساخت‌های مورد نیاز است.

به گزارش پایگاه خبری همزمان،مهمترین مشکل معلولان؛ایمان فرهمندی، عضو شورای شهر مشهد در خصوص رویکرد شورا نسبت به معلولان گفت: در شورای ششم در حوزه معلولان و توان‌یابان شعاری را محور قرار دادیم و آن اینکه همه شهر برای همه شهروندان باید قابل استفاده و در دسترس باشد. در همین راستا تلاش کردیم ظرفیت‌هایی را برای گروه‌های مختلف معلولان با نیازهای متفاوت تأمین کنیم و گستره این نیازها همه شهر را در برگیرد.

وی بیان کرد: سعی کردیم زمین‎‌های ویژه بازی برای کودکان معلول را توسعه دهیم و برای اولین بار در تعدادی از پارک‌ها آن‌ها را ایجاد کردیم. برای دانش‌آموزان معلول، فرصت‌هایی را ایجاد کردیم و به این دلیل که عمدتاً موضوع سرویس مدارس به صورت جدی مطرح بود، اخیراً مصوبه‌ای را تصویب کردیم که طی آن ۸۰ درصد از هزینه سرویس دانش‌آموزان استثنایی را پرداخت کنیم و امیدواریم بدین وسیله دانش‌آموزان معلول از تحصیل باز نمانند و بتوانند آینده خوبی برای خودشان داشته باشند.

عضو شورای شهر مشهد ادامه داد: برای گسترش زیرساخت‌هایی که به‌ویژه برای حمل‌ونقل در شهر نیاز است، تلاش کردیم؛ زیرا حمل و نقل را خدمت پایه می‌دانیم و اگر امکان حمل‌و نقل وجود داشته باشد، بقیه امکانات شهری و توسعه‌ای قابل دسترس و قابل استفاده است. معمولاً مهمترین مشکل معلولان جابه جایی و حمل و نقل در شهر هم به لحاظ هزینه‌ای و هم به لحاظ امکانات و زیرساخت‌های مورد نیاز است؛ بنابراین در حوزه حمل‌ونقل عمومی برای آماده‌سازی زیرساخت‌های مناسب در اتوبوسرانی، قطار شهری، تاکسیرانی و در برخی موارد اصلاح، تعمیر و بازنگری را مورد توجه قرار دادیم. 

بخوانید:  ابلاغ طرح‌های تفصیلی شهر مشهد با حمایت استاندار

فرهمندی افزود: در حوزه حمل‌ونقل خصوصی برای بهسازی پیاده‌روها، معابر، گذرگاه‌های عابر پیاده و… تلاش کردیم تا برای عموم شهروندان از جمله سالمندان، کودکان و معلولان قابل استفاده باشد؛ بدین ترتیب با اصلاح و تکمیل این موارد، ظرفیتی ایجاد کنیم تا همه شهروندان بتوانند از همه امکانات شهر بهره‌مند شوند و در شهر به راحتی تردد کنند.

وی با بیان اینکه ۱۵ درصد جمعیت کشور را معلولان تشکیل می‌دهند، ادامه داد: تلاش کردیم با شناسایی معلولیت‌های اصلی و عزیزانی که محدودیت‌های بیشتری دارند، این محدودیت‌ها را برطرف کنیم و مدنظر داریم برای نابینایان و ناشنوایان، همچنین معلولان جسمی حرکتی در سیستم حمل و نقل عمومی، حداقل ظرفیت‌ها را فراهم کنیم.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد گفت: قطعاً مدیریت شهری نمی‌تواند به تنهایی تمام مشکلات شهر را نه در حوزه توان‌یابان و نه در دیگر حوزه‌ها حل کند. شهر مجموعه‌ای از افراد و نیازهای مختلف، متنوع و متکثر است؛ مهمترین کاری که مدیریت شهری می‌تواند انجام دهد، ایجاد هماهنگی است.

وی با اشاره به فرصت‌ها و امکاناتی که در اختیار دستگاه‌های دولتی وجود دارد، گفت: نقش خیرین و مجموعه‌های مردم نهاد در این حوزه از همه مهمتر هست زیرا با توانمندی‌ها و تخصص‌هایی که دارند، با عشق و علاقه و درک درستی که از مسئله دارند، خیلی جلوتر از ما به عنوان مدیران شهر در این حوزه پیش‌قدم شدند و حرکت کردند. این ظرفیت‌ها باید پای کار بیاید و با هم‌افزایی در کنار ظرفیت‌های دولتی قرار گیرد تا از برآیند همه این‌ها بتوانیم نیازهای این حوزه را برآورده کنیم.  

لینک کوتاه : https://hamzamaan.ir/?p=4136

نظرات شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.