4
عضو کمیسیون اقتصادی شورای شهر مشهد:

مدیریت شهری پشتیبان شرکتهای دانش بنیان در مشهد است

  • کد خبر : 3479
  • ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۰
مدیریت شهری پشتیبان شرکتهای دانش بنیان در مشهد است
عضو کمیسیون اقتصادی شورای شهر مشهد گفت: پشتیبان شرکت‌های دانش‎‌بنیان فعال در حوزه مدیریت شهری هستیم و برای حل مسایل و معضلات این کلانشهر روش‌های سنتی، کارایی و اثربخشی مطلوب را ندارند و باید به شیوه‌های نو روی آورد.

به گزارش پایگاه خبری همزمان، شرکتهای دانش بنیان در مشهد؛ حسین حسامی روز افزود: شورای ششم و مدیریت شهری در این دوره، طبق تاکیدهای مقام معظم رهبری، عزم و توجه مضاعفی به شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالیت‌های نوآورانه و فناورانه دارد چرا که بهره‌گیری از علم روز و فناوری ضرورتی برای اداره بهتر شهر است.

وی اضافه کرد: گام برداشتن در این مسیر مستلزم سیاست‌گذاری و ریل‌گذاری دقیق و مدونی است و باید به بیان رویکرد حمایتی خود از حوزه‌های علمی و فناوری و دانش‌بنیان بپردازیم و فعالان این عرصه بدانند که مدیریت شهری حامی و در کنار آنهاست.

عضو کمیسیون اقتصادی شورای شهر مشهد گفت: محورهای مختلفی می‌تواند زمینه و بستر فعالیت‌های مشترک مدیریت شهری با شرکت‌های دانش‌بنیان باشد و این فعالیت‌ها با محوریت موضوعاتی چون مقابله با آلودگی هوا، تحقق شهر هوشمند و شهرداری الکترونیک و ارتقای بهره‌وری می‌تواند اجرایی شود.

حسامی افزود: در شهر مشهد، فرصت‌های بی‌نظیری چون کارخانه نوآوری وجود دارد و به واسطه دانشگاه‌ فردوسی مشهد از حیث بدنه متخصص دانشگاهی نیز شرایط بسیار مطلوبی داریم که باید به بهترین شکل از آن بهره گرفت.

وی ادامه داد: توسعه اقتصادی را می‌توان در سایه توجه به فناوری و نگاه فناورانه محقق ساخت و برای تحقق این مهم، باید به سمت بسط، توسعه و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان حرکت کرد.

بخوانید:  بهره‌گیری از ظرفیت اجتماعی پویش «مشهد مهربان» برای امور خیریه و عام‌المنفعه

عضو کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد گفت: بر اساس همین رویکرد و نگاه از شهرداری خواسته‌ایم که به واسطه تعریف مدل‌های جدید، شرایط حضور و فعالیت سرمایه‌گذاران در مشهدالرضا(ع) را تسهیل کند.

حسامی افزود: باید توجه داشت که در سبد فرصت‌های سرمایه‌گذاری مشهد، طیف و دامنه وسیعی از ظرفیت‌ها گنجانده شده است که می تواند پاسخگوی نیازهای مختلفی در شرکتهای دانش بنیان در مشهد باشد.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاران می‌توانند با شناسایی و احصای فرصت‌های سرمایه‌گذاری و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت سازمان اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهرداری مشهد، براساس حیطه کاری و تخصص خود سرمایه‌گذاری کنند.

عضو شورای شهر مشهد گفت: تعاملات بین مدیریت شهری و سرمایه‌گذاران باید بر مبنای بُرد – بُرد باشد و منافع طرفین در نظر گرفته شود.

حسامی افزود: بی‌شک، توسعه اقتصادی شهر مستلزم حضور سرمایه‌گذاران است و در این راستا باید جذابیت‌های لازم را نیز فراهم کرد.

لینک کوتاه : https://hamzamaan.ir/?p=3479

نظرات شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.