2
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تاکید کرد :

لزوم تغییر گونه‌های کاشت و نگهداشت فضای سبز مشهد

  • کد خبر : 4148
  • ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۶
لزوم تغییر گونه‌های کاشت و نگهداشت فضای سبز مشهد
آنچه مسلم بوده، این است که در شرایط کنونی باید به سمت گونه‌های کم‌آب‌طلب گام برداریم و تغییر گونه‌های کاشت و نگهداشت فضای سبز را داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری همزمان،فضای سبز مشهد؛سیدابراهیم علیزاده در آیین افتتاح و بهره‌برداری از تجهیزات و پروژه‌های زیست‌محیطی با بیان اینکه رویکرد شورای ششم، در وهله نخست، توسعه فضای شهر با محوریت بارگاه منور رضوی است، اظهارکرد: برنامه‌های مفصل و جامعی نیز در این خصوص پیش‌بینی شده تا این سیاست محقق شود.

وی در ادامه با گرامیداشت هفته محیط‌زیست و تقدیر از تلاش طاقت‌فرسای ارکان مختلف مدیریت شهری برای حفظ و توسعه فضای سبز، گفت: در پاسخگویی به تماس‌های مردمی در مرکز ۱۳۷، برخی از شهروندان در کنار تقدیر و تشکر از چهره زیبا و سرسبز مشهد مقدس، هزینه‌های بسیارِ شهرداری در این حوزه را مورد عتاب قرار دادند‌.

علیزاده این انتقاد را به‌جا دانست و تصریح کرد: آنچه مسلم بوده، این است که در شرایط کنونی باید به سمت گونه‌های کم‌آب‌طلب گام برداریم و تغییر گونه‌های کاشت و نگهداشت فضای سبز را داشته باشیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه یکی از مصوبات شورا نیز درخصوص همین برنامه مدیریت فضای سبز بوده، افزود: تاکید جدی ماست که این رویکرد و نگاه با جدیت و همت ویژه دنبال شود.

علیزاده در ادامه اطلاع‌رسانی عمومی برای ترغیب و تشویق مضاعف مردم به صرفه‌جویی در مصرف آب را ضروری دانست و گفت: شهرداری در کنار این اقدامات باید به سمت کاشت گونه‌های مقاوم روی آورد تا کمبود آب را در روزهای پیش‌روی تابستان مدیریت کنیم.

لینک کوتاه : https://hamzamaan.ir/?p=4148

نظرات شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.