4
رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای شهر مشهد:

شهرداری مشهد از بودجه انحراف دارد

  • کد خبر : 3659
  • ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۶
شهرداری مشهد از بودجه انحراف دارد
با وجود اینکه مازاد سنواتی ۶هزار میلیارد تومانی که از دوره قبل داشتیم، نتوانستیم اعتبارات عمرانی را در شهرداری جذب کنیم.

به گزارش پایگاه خبری همزمان،شهرداری مشهد؛حسین حسامی گفت: در بودجه سال ١۴٠٠ از ٩ هزار و سیصد میلیارد تومان پروژه عمرانی، صرفا ٧ هزار ٨٠٠ میلیارد تومان کار انجام شده که با وجود اینکه مازاد سنواتی ۶هزار میلیارد تومانی که از دوره قبل داشتیم، نتوانسته ایم اعتبارات عمرانی را در شهرداری جذب کنیم.

وی افزود: به شهردار اعلام کرده ایم که در بحث پروژه های عمرانی مردم از مدیریت شهری انتظار دارند و یکی از اولویت های شورای ششم نیز در جلسات مختلف، اتمام پروژه های نیمه تمام بود. متاسفانه با گزارشی که داده اند برای بسیاری از پروژه های نیمه تمام هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به مطالعات پروژه های عمرانی نیز گفت: همیشه تاکید داشته ایم که روی پروژه های عمرانی باید مطالعات صورت گیرد، زیرا مصوبه و تبصره بودجه داریم که پروژه بدون مطالعه نباید استارت زده شود. از طرفی نیز گفته ایم برای سال جاری پروژه های عمرانی را باید اولویت گذاری کنیم و برای آن بودجه و اعتبار خوبی را نیز در نظر گرفته ایم. اما متاسفانه عملکرد حوزه مطالعات بسیار ضعیف بوده است.

حسامی ادامه داد: در سال ١۴٠٠، از ٧۶ میلیارد تومان بودجه مطالعات صرفا ٢٩ میلیارد تومان هزینه شده،این به معنی آن است که اهتمامی برای اجرای پروژه های عمرانی در سال بعد نبوده است و درصد پیشرفت های فیزیکی و مالی این پروژه ها بسیار پایین است.

عضو شورای شهر مشهد در خصوص عملکرد شهرداری مشهد در خصوص دارایی های سرمایه ای افزود: از ردیف عملکردی ۴ هزار و ٢٠٠ میلیارد تومانی صرفا ٣ هزار و سیصد میلیارد تومان تحقق یافته است، همچنین دارایی های سرمایه ای که بیش از ۵ هزار میلیارد تومان بوده فقط ٢ هزار میلیارد آن محقق شده است. از نظر شورا، دارایی های شهرداری باید در جهت پویایی سیستم و راه اندازی پروژه های شهری باید استفاده شود که این امر صورت نگرفته است.

بخوانید:  مدیریت شهری پشتیبان شرکتهای دانش بنیان در مشهد است

وی اظهارداشت: تذکرات متعددی اعضای شورای شهر به شهردار مشهد داده اند و بعد از طی مراحلی حتی تبدیل به سوال شد که  اکثریت اعضا از پاسخ شهردار قانع نشدند و ما نیز همچنان پیگیر این کار هستیم تا این رویه اصلاح شود.

حسامی بیان کرد: وظیفه ما سیاست گذاری و نظارت است. بودجه ای که ما در شورای شهر تصویب میکنیم ملاک اقدامات شهرداری مشهد خواهد بود. شهرداری نیز براساس بودجه سال ١۴٠٠ و ١۴٠١ پروژه هایی را آورده و در شورا تصویب شده و باید آن ها را خود شهرداری اجرا کند. خارج از بودجه نیز اگر نیاز به اقدامی باشد باید در اصلاح بودجه به تایید شورا برسد، اما متاسفانه شهرداری از بودجه انحراف دارد و در تفریق بودجه نیز این روند را در حال اصلاح هستیم که پس از اتمام اطلاع رسانی خواهد شد.

وی ادامه داد: سهم بسیار زیادی از بودجه شهرداری مشهد حتی در سال ١۴٠١، مربوط به حوزه عمرانی است و اینکه به حاشیه شهر نیز نگاه ویژه ای شده است. با توجه به اینکه اجرای پروژه بر عهده شهرداری است اگر مغایرتی وجود داشته باشد، در تفریق بودجه رسیدگی خواهیم کرد. حتی از شهردار سوال کرده ایم که چرا وضعیت پروژه های عمرانی و اقتصادی شهر به این صورت است.

وی با بیان اینکه محوریت کار مدیریت شهری، مردم هستند گفت: اولین مصوبه ای که شورای ششم تصویب کرد، پروژه‌های محلات هدف و بازآفرینی بود که به این منظور برای هر محله ده میلیارد تومان اختصاص دادیم که با تاخیر زیادی در حال انجام بوده و پیگیر هستیم تا زودتر اجرایی شود و تلاش داریم در بودجه سال بعد نیز این پروژه ها را براساس نیازهای مردم داشته باشیم. 

لینک کوتاه : https://hamzamaan.ir/?p=3659

نظرات شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.