8
رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس:

روح فرهنگ شهری بر تمام فعالیت‌های مدیریت شهری حاکم باشد

  • کد خبر : 3599
  • ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۳
روح فرهنگ شهری بر تمام فعالیت‌های مدیریت شهری حاکم باشد
روح فرهنگ شهری می‌تواند نگاه ما حتی در حوزه تخصصی کمیسیون عمران و حمل‌ونقل را تغییر دهد؛ اگر به دنبال استقرار فرهنگ صحیح باشیم، خدمات حوزه حمل‌ونقل نیز به نحو دیگری ارائه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری همزمان،روح فرهنگ شهری،ایمان فرهمندی در اولین نشست هم‌اندیشی روسای کمیسیون‌های فرهنگی شوراهای اسلامی شهرهای بصیر انقلاب، اظهارکرد: این هم‌افزایی و هماهنگی برای ترسیم مسیر آینده و سایر شهرهایی که نیازمند بصیرت هستند، موضوعی ضروری است که باید فرصت آن فراهم آید.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ، گفت: این حادثه تلخ، نمادی از آسیب‌های بی‌بصیرتی و شهدای حرم شاهچراغ مصداق روشن نافهمی و بدفهمی از دین مبین اسلام است.

فرهمندی با بیان اینکه شوراهای اسلامی شهرهای کشور، اثرگذاری ویژه‌ای روی مسائل فرهنگی شهر دارند، افزود: برهمین اساس این شوراها باید رویکرد فرهنگی قوی داشته باشند تا در سایر حوزه‌های شهر نیز اثرگذار باشند؛ در این خصوص مسئولیت جدی برعهده شوراهای اسلامی شهرهاست.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: روح فرهنگ می‌تواند نگاه ما حتی در حوزه تخصصی کمیسیون عمران و حمل‌ونقل را تغییر دهد؛ اگر به دنبال استقرار فرهنگ صحیح باشیم، خدمات حوزه حمل‌ونقل نیز به نحو دیگری ارائه خواهد شد.

فرهمندی گفت: همین رویکرد و نگاه موجب شد در حوزه حمل‌ونقل، حمل‌ونقل کرامت‌محور را تعریف کنیم و تلاش شد مبانی فرهنگی و اجتماعی در بحث کرامت انسانی را در دستورکار خود قرار دهیم.

بخوانید:  زن خیانتکار مشهدی ۱۶ روز در محل دفن جسد شوهرش زندگی کرد!

وی با بیان اینکه مهمترین وظیفه کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک، ترویج فرهنگ صحیح است، افزود: حوزه حمل‌ونقل و عمران شهری باید مقوم فرهنگ صحیح و عادات اجتماعی درست مردم باشد.

فرهمندی خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی است که شورای شهر و مدیریت شهری موفق خواهد بود؛ این رویکرد و نگاه را باید در کلانشهرها و شهرهای بصیر انقلاب ایجاد کنیم.

وی با تاکید بر اینکه محور فعالیت‌ و رویکردهای اینچنینی نباید محدود به چند شهر شود، گفت: باید الگویی تدوین شود که این نگاه و رویکرد انقلابی در تمامی شهرهای کشور تسری یابد؛ شهرهایی که تشنه این فرهنگ هستند.

لینک کوتاه : https://hamzamaan.ir/?p=3599

نظرات شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.