3
رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد:

دریافت گواهینامه «مشهد؛ شهر دوستدار صنایع‌دستی» در ماه‌های آینده

  • کد خبر : 4139
  • ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۵
دریافت گواهینامه «مشهد؛ شهر دوستدار صنایع‌دستی» در ماه‌های آینده
مشهد این روزها به دریافت یک گواهینامه مفتخر می‌شود و آن هم «مشهد؛ شهر دوستدار صنایع‌دستی» است که در ماه‌های آینده از سمت وزارت میراث فرهنگی صادر خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری همزمان،مشهد؛ شهر دوستدار صنایع‌دستی؛مجید طهوریان عسکری در نخستین هم‌آفرینی کارآفرینی که در جهاد دانشگاهی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: مشهد این روزها به دریافت یک گواهینامه مفتخر می‌شود و آن هم مشهد؛ شهر دوستدار صنایع‌دستی است که در ماه‌های آینده از سمت وزارت میراث فرهنگی صادر خواهد شد. این ظرفیت بی‌نظیری است که در ابتدا یک شعار خواهد بود، اما برنامه‌ریزی جامع تمام مدیران سطح استان و شهر می‌تواند تحول خوب اقتصادی و فرهنگی در شهر امام رضا(ع) ایجاد کند.

وی با بیان اینکه طبق آمارهای آستان قدس گردش سوغات زائر به صورت سالانه ۱۰ هزار میلیارد تومان است، عنوان کرد: سهم مردم مشهد در این گردش مالی چقدر و کجاست؟ این سوالی جدی است که چرا در شهر مشهد حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان اسباب‌بازی به فروش می‌رسد اما از این میزان ۹۰ درصد وارد شهر می‌شود؟

طهوریان عسکری افزود: گردش مالی در حوزه زعفران و آبنبات بالغ بر ۱۴۰۰ میلیارد تومان و پوشاک ۱۲۰۰ میلیارد تومان است. بخش زیادی از پیراهن مردانه مشهد در یک روستا نزدیک شاهرود تولید می‌شود، چرا در مشهد برنامه‌های عملیاتی و اجرایی منطبق بر بازار وجود ندارد که امروز دیگران نهایت بهره‌وری را از جغرافیای ما می‌برند؟ چرا در مشهد باید از استان‌های دیگر نبات وارد شود؟

بخوانید:  تصویب طرح‌های تفصیلی مشهد، تسهیل پاسخگویی به مردم

رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: چه میزان به بازار فروش توجه داریم و براساس نیاز بازار و حلقه آخر تولید اقدامات خود را انجام می‌دهیم؟ این دغدغه‌ای جدی است. امیدوارم به مدیران، اساتید علمی و تولید و کارآفرینی توجه کنیم.

وی با اشاره به اینکه مشهد ۲ سال پیش گواهینامه مشهد، شهر گوهرسنگ‌ها دریافت کرده است، تصریح کرد: این گواهینامه بین‌المللی است. طبق آمارهای غیر رسمی گوهرسنگ‌ها بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد دلار در سطح دنیا چرخش مالی دارد. در برنامه ششم و هفتم توسعه جمهوری اسلامی ۱۰ تا ۱۵ میلیون دلار پیش‌بینی شده اما تنها یک میلیون دلار کسب می‌کنیم. این صنعت بسیار بکر است. ما در حوزه گوهرسنگ‌ها در شهر مشهد جدی‌تر ورود پیدا کنیم.

لینک کوتاه : https://hamzamaan.ir/?p=4139

نظرات شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.