4
رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس:

حمل‌ونقل مطلوب باید کرامت‌محور باشد

  • کد خبر : 3716
  • ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۲
حمل‌ونقل مطلوب باید کرامت‌محور باشد
همه متخصصان، مدیران، مسئولان و کارشناسان حوزه حمل‌ونقل باید توجه داشته باشند که حمل‌ونقل مطلوب، حمل‌ونقلی است که کرامت همه انسان‌ها در آن مدنظر باشد و حفظ شود؛ زمانی می‌توان از حمل‌ونقل کرامت‌محور صحبت کنیم که عموم مردم، بتوانند به راحتی و عادلانه از خدمات این حوزه بهره‌مند شوند.

به گزارش پایگاه خبری همزمان،حمل‌ونقل مطلوب؛ایمان فرهمندی در سی‌امین اجلاس کمیسیون حمل‌ونقل مجمع شهرداران کلانشهرهای کشور با بیان اینکه این جلسه، مهمترین نشست مدیریتی حوزه حمل‌ونقل شهری کشور است، اظهارکرد: بیش از 70 درصد جمعیت کشور در شهرها سکونت دارند و تصمیمات این مجمع و فعالیت‌های این حوزه در سطح ملی اثرگذار است.

وی با بیان اینکه اثرگذاری حوزه حمل‌ونقل بر کسی پوشیده نیست، گفت: مهمترین وظیفه حاکمیت، فراهم آوردن زیرساخت‌های اصلی این خدمت است و برهمین اساس، در طول تاریخ، حکومت‌ها پیوسته خود را موظف می‌دانستند توسعه حمل‌ونقلی را در دستورکار خود قرار دهند.

فرهمندی افزود: در متون دینی هم اشاره خوبی به این موضوع شده و بیش از 25 آیه قرآن کریم به مساله سفر و جابجایی و حمل‌ونقل و حتی جوانب این مساله اشاره دارد.

خداوند در قرآن کریم می‌فرماید که انسان را «کریم» آفریدیم و در زمین و دریا به او اختیار و امکان دادیم تا با بهره‌گیری از ابزار حمل‌ونقل، جابجا شود.

وی گفت: براساس این آیات درمی‌یابیم که استفاده از وسایل حمل‌ونقل، مصداق کرامت انسان‌هاست؛ کرامت ذاتی که خداوند انسان را بر پایه آن آفریده است.

فرهمندی با بیان اینکه خداوند دو کرامت، «کرامت ذاتی» و «کرامت اکتسابی» را برای انسان آفریده، افزود: برتری انسان از سایر موجودات، نشانه همین کرامت ذاتی بوده و کرامت اکتسابی هم وابسته به شخص و میزان رشد و پیشرفت اوست.

بخوانید:  سرانه‌های فرهنگی و مذهبی در طرح‌های تفصیلی مشهد مورد توجه قرار گیرد

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با تاکید بر اینکه انسان، کریم آفریده شده و مصداق این کرامت در حمل‌ونقل است، تصریح کرد: با تفکر در این موضوعات درمی‌یابیم که حمل‌نقل مطلوب از نگاه اسلام، تقویت‌کننده کرامت ذاتی انسان است.

فرهمندی گفت: همه متخصصان، مدیران، مسئولان و کارشناسان حوزه حمل‌ونقل باید توجه داشته باشند که حمل‌ونقل مطلوب، حمل‌ونقلی است که کرامت همه انسان‌ها در آن مدنظر باشد و حفظ شود.

وی ادامه داد: زمانی می‌توان از حمل‌ونقل کرامت‌محور صحبت کنیم که عموم مردم، بتوانند به راحتی و عادلانه از خدمات این حوزه بهره‌مند شوند.

فرهمندی با بیان اینکه برخی از فعالان حوزه حمل‌‎ونقل اعم از رانندگان حوزه بار شهری، تاکسیرانان و … حاشیه نشین‌ هستند، گفت: این افراد، سلول‌های بدنه حمل‌ونقل شهر هستند و لذا باید به همه آنها توجه کنیم؛ این توجه می‌تواند به تحقق بدنه‌ای پویا و بانشاط در حوزه حمل و نقل منتج شود.

وی افزود: این نشاط و سرزندگی در شهرها فرصتی است تا رضایتمندی عمومی در بین مردم ارتقاء یابد.

لینک کوتاه : https://hamzamaan.ir/?p=3716

نظرات شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.