2
رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس:

جذابیت حمل و نقل عمومی باید افزایش یابد

  • کد خبر : 3904
  • ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴
جذابیت حمل و نقل عمومی باید افزایش یابد
آنچه مسلم بوده این است که باید جذابیت حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهیم تا سهم این حوزه از سفرهای درونشهری، از 17 درصد به دو برابر افزایش یابد؛ در چنین شرایطی است که آلودگی هوا نیز تقریبا نصف خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری همزمان،جذابیت حمل و نقل عمومی؛ایمان فرهمندی در مراسم رونمایی از اتمام فرآیند تعمیر اساسی ۱۱ دستگاه واگن خط یک قطار شهری مشهد با بیان اینکه حمل‌ونقل با زندگی مردم شهر عجین شده و پیوسته درگیر آن هستیم، اظهارکرد: مساله حمل‌ونقل، مساله جدی است و با همه حوزه‌های مدیریت شهری و زندگی مردم پیوستگی دارد.

وی با بیان اینکه پایه حل مسائل، شناخت درست مساله است، گفت: پس از شناسایی و شناخت، گام بعد باید واقع‌نگری داشته باشیم و برهمین اساس، راه حل درست تعریف کنیم.

فرهمندی افزود: زیرشاخه‌های حوزه حمل‌ونقل که شامل قطارشهری، اتوبوسرانی، شبکه معابر و … می‌شود، هرکدام مزایا و معایبی دارند و در کنار فرصت‌هایی که دارند، آسیب‌هایی نیز ایجاد می‌کنند که یکی از شایع‌ترین آسیب‌ها، تصادفات و آلودگی هوا و غیره است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه اگر به‌دنبال حمل‌ونقل خوب و شایسته هستیم، باید به سمت شناسایی مسائل این حوزه و حل کردن آنها گام برداریم، تصریح کرد: قطارشهری، از کم‌آسیب‌ترین مُدهای حمل‌ونقلی است که می‌تواند ظرفیت خوبی برای جابجایی افراد ایجاد کند.

فرهمندی با اشاره به «حمل‌ونقل همگان»، گفت: در حمل‌ونقل همگان، برای همه مردم ظرفیت ایجاد می‌کنیم و عموم شهروندان را مدنظر قرار می‌دهیم؛ در این نوع حمل‌ونقل، تک‌تک افراد برای ما اهمیت پیدا می‌کنند و تمامی اقشار، حتی اقشار خاص مورد توجه هستند.

بخوانید:  شناسایی ثروت‌های پنهان شهر مشهد، از الزامات مدیریت شهری است

وی افزود: باید این سوال را مطرح کرد که آیا سیستم قطارشهری برای استفاده همگان مناسب‌سازی شده است؟ اگر به دنبال استقبال گسترده مردم از ناوگان قطارشهری هستیم، باید به مردم آرامش و اطمینان بدهیم؛ در چنین شرایطی است که اقتصاد سیستم نیز تامین می‌شود و از سوی دیگر شاهد کاهش آثار منفی حمل‌‎ونقلی خواهیم بود.

فرهمندی با تاکید بر اینکه در مدیریت شهری به کمک بدنه دانشگاهی نیازمند هستیم، اظهارکرد: در بخش حل مساله، توان و ظرفیت دانشگاهی را کنار مدیریت شهری باید بگذاریم چراکه در این شهر صدها مساله شناسایی شده داریم که حل نشده‌اند.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: حل یک مساله، موجب حل شدن چندین مساله دیگر می‌شود؛ به عنوان مثال، اگر مساله حمل‌ونقل عمومی را حل کنیم، آلودگی هوا را کاهش می‌دهد که دستاورد بسیار ارزشمندی است.

فرهمندی گفت: آنچه مسلم بوده این است که باید جذابیت حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهیم تا سهم این حوزه از سفرهای درونشهری، از 17 درصد به دو برابر افزایش یابد؛ در چنین شرایطی است که آلودگی هوا نیز تقریبا نصف خواهد شد.

لینک کوتاه : https://hamzamaan.ir/?p=3904

نظرات شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.