4
رئیس کمیسیون خدمات‌شهری و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر مشهد مقدس:

تعریف دبیرخانه «شهر ترمیمی» ذیل حوزه شهردار مشهد

  • کد خبر : 4035
  • ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۴
تعریف دبیرخانه «شهر ترمیمی» ذیل حوزه شهردار مشهد
رئیس کمیسیون خدمات‌شهری و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: با تصمیم اتخاذ شده از سوی اعضای شورای اسلامی شهر، مقرر شد دبیرخانه شهر ترمیمی ذیل حوزه شهردار تعریف شود و قائم مقام آن نیز معاون خدمات‌ و محیط‌زیست شهری شهرداری مشهد مقدس باشد.

به گزارش پایگاه خبری همزمان،شهر ترمیمی؛ حسن کریمدادی در گفتگویی به «شهر ترمیمی» اشاره داشت و اظهارکرد: در شهر ترمیمی مقررات و قوانین به گونه‌ای طراحی، تدوین و اجرا می‌شوند که شهروندان برای گذران امر زندگی‌شان مجبور به نقض مقررات نشده و به نیاز‌های مشروع شهروندان پاسخ مشروع داده می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به دبیرخانه شهر ترمیمی که ذیل معاونت خدمات شهری و محیط زیست تعریف شده، گفت: دبیرخانه شهر ترمیمی متشکل از افرادی با تخصص‌های حقوقی و امور شهری است و هدف از ایجاد این دبیرخانه، حل اختلاف بین مردم از طریق صلح و سازش با ابزار میانجی‌گری است.

کریمدادی با بیان اینکه رویکرد دبیرخانه، رویکردی تعاملی است، افزود: مشهد مقدس، اولین شهر ترمیمی کشور بوده و در همین راستا، دبیرخانه آن نیز از سال 1398 راه‌اندازی و فعال شد.

رئیس کمیسیون خدمات‌شهری و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: هدف دبیرخانه شهر ترمیمی، کاهش و کنترل بزه شهری خصوصاً آن دسته از بزه‌هایی که در حوزه مدیریت شهری با مردم حادث می‌گردد.

کریمدادی با اشاره به موضوعاتی که درخصوص جابجایی دبیرخانه شهر ترمیمی مطرح شده، گفت: برهمین اساس، این موضوع در دستورکار جلسه اخیر کمیسیون خدمات شهری، به صورت مشترک با کمیسیون‌های دیگر شورای اسلامی شهر قرار گرفت.

بخوانید:  2200 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه مترو و اتوبوس مشهد

وی افزود: با تصمیم اتخاذ شده از سوی اعضای شورای اسلامی شهر، مقرر شد دبیرخانه شهر ترمیمی ذیل حوزه شهردار تعریف شود و همانند ستاد مناسبت‌ها، قائم مقام آن نیز معاون خدمات‌ و محیط‌زیست شهری شهرداری مشهد مقدس باشد.

کریمدادی با بیان اینکه تحقق این امر مستلزم تهیه آیین‌نامه است، تصریح کرد: برهمین اساس، شهرداری باید این آیین‌نامه را ظرف یک ماه تهیه و به شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ارائه نماید.

لینک کوتاه : https://hamzamaan.ir/?p=4035

نظرات شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.