8

به‌ دنبال شیوه‌های نوین در حوزه اقتصاد شهری مشهد هستیم

  • کد خبر : 2897
  • ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰:۳۲
به‌ دنبال شیوه‌های نوین در حوزه اقتصاد شهری مشهد هستیم
مجید دبیریان گفت: یکی از ضعف‌های اصلی در مدیریت اقتصادی شهر، فقدان آینده‌پژوهی بوده و با تکیه بر آینده‌پژوهی به دنبال شیوه‌های نوین در حوزه اقتصاد شهری مشهد هستیم.

به گزارش پایگاه خبری همزمان،اقتصاد شهری مشهد؛ مجید دبیریان در گفتگویی با اشاره به نشست اخیر کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای شهر مشهد و جمعی از اساتید دانشگاه فردوسی و دانشگاه امام‌صادق(ع)، از جمله دکتر عادل پیغامی، از اساتید شاخص حوزه اقتصادی برگزار شد، اظهارکرد: یکی از مهمترین محورهای این نشست، بحث و تبادل‌نظر درخصوص مدل‌های جدید حکمرانی در بحث اقتصادی بود.

وی با بیان اینکه در مدل‌ جدید حکمرانی، تعاریف باید از حالت عمودی و نگاه‌های بالا به پایین خارج شود، گفت: در مقابل باید به سمت مدل‌ افقی و هم‌ارز بودن جایگاه‌ها تغییر نگرش دهیم.

دبیریان افزود: ذهن مدیران ما خطی است و هنوز شبکه‌ای نشده؛ ذهنیت‌ها را باید به سمت حکمرانی شبکه‌ای سوق دهیم، به نحوی که از مدل حکمرانی دولت‌محور، به سمت حکمرانی جامعه‌محور گام برداشت.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر مشهد با بیان اینکه یکی از نکات مهم در مدل جامعه‌محور، ایجاد شبکه شفاف اطلاع‌رسانی در حوزه‌های مختلف است، تصریح کرد: در این روش، شاهد یک نظارت درونی هستیم و دیگر نیازی به ناظم حاکمیتی نیست.

جایگاه اقتصاد شهری مشهد در کشور

دبیریان با بیان اینکه کمیسیون اقتصادی از ابتدای فعالیت خود در دوره ششم، بهره‌گیری از ظرفیت پژوهشگران و اساتید دانشگاهی را به منظور تعریف چشم اندازی جدید و تنظیم سند جامع برای توسعه و دستیابی به اهداف، مدنظر داشته، گفت: باید بدانیم که در افق 1420، مشهدمقدس چه جایگاهی در اقتصاد شهری کشور داراست و وضعیت آن چگونه است؟

بخوانید:  تمامی ایستگاه‌های قدیمی دوچرخه شهری مشهد جمع‌آوری می‌شود

وی ادامه‌داد: یکی از ضعف‌های اصلی در مدیریت اقتصاد شهری، فقدان آینده‌پژوهی بوده و کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری در این دوره از شورای شهر، با برگزاری نشست‌های آینده‌پژوهی درصدد جبران این غفلت است.

دبیریان افزود: با بهره‌گیری از ظرفیت پژوهشگران و دانشگاهیان و تکیه بر آینده‌پژوهی، باید برای آینده اقتصاد شهر برنامه‌ریزی کنیم؛ در این مسیر نیازمند تدوین سند جامعی برای مدیریت اقتصاد شهری هستیم.

دبیریان با بیان اینکه پیشتر نیز نشست‌های تخصصی با محوریت مدل‌های جدید اقتصادی و حکمرانی اقتصادی برگزار شده، گفت: برگزاری جلسات این‌چنینی ادامه خواهد داشت تا خروجی مطلوبی از مدل‌های جدید حکمرانی در حوزه اقتصاد شهر داشته باشیم. انتهای پیام

لینک کوتاه : https://hamzamaan.ir/?p=2897

نظرات شما

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.