6
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر:

بهره‌گیری از هنرهای خلاقانه و جدید در جشنواره‌های شهری مشهد

  • کد خبر : 4209
  • ۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱
بهره‌گیری از هنرهای خلاقانه و جدید در جشنواره‌های شهری مشهد
در کنار توسعه کمی و کیفی اقداماتی که برای اولین بار در استقبال از بهار ۱۴۰۲ شاهد آن بودیم، کارهای نوآورانه بیشتری را باید در عرصه هنری، منطبق با تکنولوژی‌های روز انجام دهیم.

به گزارش پایگاه خبری همزمان،جشنواره‌های شهری مشهد؛مهدی ناصحی در مراسم اختتامیه جشنواره بین‌المللی هنرهای شهری مشهد، با بیان اینکه این جشنواره به یک رویداد و برند ملی و بین‌المللی تبدیل شده، اظهارکرد: این اتفاق ارزشمند، جز با مشارکت هنرمندان امکان‌پذیر نبوده است.

وی با بیان اینکه در استقبال از بهار 1402 نیز به همت سازمان فرهنگی و اجتماعی، زمینه‌های جدیدی از اکران هنرهای شهری را شاهد بودیم، گفت: از جمله این اقدامات می‌توان به جشنواره نور و پهنه علم و غیره اشاره داشت که با استقبال خوب مردمی نیز همراه شد؛ این استقبال، برای مدیریت شهری یک فرصت است.

ناصحی با تاکید بر اینکه باید قدر هنرمندان شهر را بدانیم، افزود: زمینه همکاری مشترک بین مدیریت شهری و هنرمندان باید ارتقا یابد که خوشبختانه این اتفاق را شاهد هستیم.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: هنرمندان در استقبال از بهار 1402 نشان دادند که پای کار هنر و شادی و نشاط شهر هستند که این رویکرد شایسته تقدیر است.

ناصحی با بیان اینکه براساس یک شبکه ارتباطی تخصصی، باید از ظرفیت هنرمندان در طول سال استفاده شود، گفت: صاحبان هنر باید بتوانند موضوعات جذاب خود را با مدیریت شهری به اشتراک بگذارند و از این هنر در قالب آثار هنری حمایت شود؛ به نحوی که اقدامات صرفا معطوف به ایام نوروز یا جشنواره‌های شهری مشهد نشود.

بخوانید:  بهره‌گیری از ظرفیت کارخانه آسفالت مشهد در حوزه خدمات شهری

وی افزود: این شبکه‌سازی، مهمتر از اصل کار است و باید از این فرصت به درستی استفاده کنیم.

ناصحی با بیان اینکه مراجع مختلفی چون اداره کل ارشاد و آستان قدس رضوی نیز در حوزه هنر به صورت تخصصی نقش‌آفرینی می‌کنند، گفت: اگر این مجموعه‌ها و مدیریت شهری به صورت یک زنجیره عمل کنند و هم‌افزایی داشته باشند، هزینه‌های این حوزه، هدفمندتر خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر، هدف از برگزاری جشنواره نوروزی را تقویت نشاط مردمی دانست و تصریح کرد: هیجان و عاطفه مردم با تردد در شهر و دیدن آثار هنری جوشش پیدا می‌کند و این اتفاق، ثمره هنر هنرمندان است.

ناصحی در پایان گفت: در کنار توسعه کمی و کیفی اقداماتی که برای اولین بار در استقبال از بهار ۱۴۰۲ شاهد آن بودیم، کارهای نوآورانه بیشتری را باید در عرصه هنری، منطبق با تکنولوژی‌های روز انجام دهیم.

لینک کوتاه : https://hamzamaan.ir/?p=4209

نظرات شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.