8
رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای شهر مشهد:

اقتصاد شهری باید فراتر از مرزهای شهر دنبال شود

  • کد خبر : 3321
  • ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۳
اقتصاد شهری باید فراتر از مرزهای شهر دنبال شود
رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای شهر مشهد با تاکید بر اینکه فعالیت‌های اقتصادی معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهرداری برای کسب درآمد باید فراتر از اقتصاد شهری دنبال شوند و این مهم جزو سیاست‌های شورای ششم است، گفت: تلاش شهرداری در جهت تهیه لایحه به منظور بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و ورود به حوزه سرمایه‌‎گذاری نوین، در همین راستاست.

به گزارش پایگاه خبری همزمان،اقتصاد شهری،مجید دبیریان با اشاره به آغاز به کار و افتتاح کانون بازرگانی و تجارت خارجی خراسان رضوی، اظهارکرد: یکی از ضرورت‌های امروز در جهت تحقق‌بخشی به شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری بیان شده، توجه به «صادرات» است.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف کانون بازرگانی و تجارت خارجی خراسان رضوی آماده‌کردن و زمینه‌سازی بستر صادرات هرچه بیشتر است، گفت: اگر در مسیر حل مشکلات واحدهای تولیدی گام برداریم و مشکلات صادرات را حل و فصل نماییم، به افزایش تولید داخلی و بومی کمک شده و موجب افزایش اشتغال‎‌آفرینی می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: در کنار موضوعات یاد شده، کانون بازرگانی و تجارت خارجی استان، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را هم در دستورکار دارد و بنا داریم که در این مجموعه، از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان که محصولات صادراتی دارند، استفاده کنیم و بتوان بستر صادرات را برای آنها مهیا کرد.

دبیریان خاطرنشان کرد: در این مسیر، همچنان که اصناف، سازمان بسیج مهندسین صنعتی و … پای کار هستند، مدیریت شهری نیز تلاش خواهد کرد که بخشی از ظرفیت خود را پای کار بیاورد و از این طریق به اقتصاد شهر و کشور کمک نماید.

بخوانید:  ریل‌گذاری مدیریت شهری مشهد به سوی فناوری‌های نوین است

وی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های اقتصادی معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهرداری برای کسب درآمد باید محدوده فراتر از شهر داشته باشند و این مهم جزو سیاست‌های شورای ششم است، گفت: تلاش شهرداری در جهت تهیه لایحه به منظور بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و ورود به حوزه سرمایه‌‎گذاری نوین، در همین راستاست.

دبیریان توجه و حمایت از تولیدکنندگان فعال در حوزه صادرات را تقویت‌کننده اقتصاد شهر دانست و افزود: مدیریت شهری تاکنون در این حوزه فعال نبوده و ظرفیت‌های خود را بکارگیری نکرده که در این دوره شاهد تغییر رویکرد و فعالسازی این ظرفیت‌ها خواهیم بود.

لینک کوتاه : https://hamzamaan.ir/?p=3321

نظرات شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.