2
رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس خبرداد:

احداث بوستان محلی در 4 محله بولوار شاهنامه

  • کد خبر : 3841
  • ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۲
احداث بوستان محلی در 4 محله بولوار شاهنامه
در اصلاح بودجه سال 1401 شهرداری، اعتبار 2 میلیارد تومانی ویژه هرکدام از محلات بولوار شاهنامه درنظر گرفته شده تا به تملک اراضی حدود 1000 متری اختصاص و در سال آینده بتوانیم 4 بوستان محلی ایجاد کنیم.

به گزارش پایگاه خبری همزمان،بولوار شاهنامه؛مجید طهوریان‌عسکری در مراسم افتتاح پروژه‌های زودبازده منطقه تاریخی «توس» و بولوار «شاهنامه»، ضمن تبریک اعیاد ماه رجب و دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، اظهارکرد: در چله دوم انقلاب اسلامی، همه ما مسئولیت داریم که با اعمال و رفتار و اقدامات خود، امید را در دل هموطنان پیش از پیش تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه چله دوم انقلاب اسلامی، زمان محصول دادن تلاش‌هایی است که در چله اول صورت گرفته، گفت: در دوره ششم شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، سیاست‌گذاری و اقدامات خوبی صورت گرفته و آینده روشنی را می‌توان برای این پهنه تاریخی و باستانی متصور بود.

طهوریان‌عسکری افزود: طی یکسال گذشته 33 هزار مترمربع از معابر شاهنامه که بیش از 80 درصد آنها خاکی بوده، آسفالت شده که اقدام بی‌نظیری محسوب می‌شود.

رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در ادامه به پروژه‌های زودبازده 1 و 2 اشاره و تصریح کرد: انقلاب اسلامی، هر آنچه که دارد، برگرفته از نظرات و خواسته‌های مردمی است؛ این رویکرد را در پروژه‌های زودبازده نیز تجلی بخشیدیم.

طهوریان‌عسکری با بیان اینکه برای سال آینده نیز 15 میلیارد تومان اعتبار ویژه 170 محله حاشیه شهر و محلات هدف بازآفرینی درنظر گرفته شده، گفت: امیدواریم در سال‌های آتی پروژه‌های زودبازده 3 و 4 را هم اجرایی کنیم؛ با اجرایی شدن این 4 گام، اعتبار بسیار خوبی طی دوره شورای ششم در محلات مذکور صرف ارتقاء زیرساخت‌ها و شرایط زیستی هزینه خواهد شد.

وی افزود: این رویکرد نشان از صداقت و حسن نیت شورای ششم دارد و از معتمدین محلات و اعضای شوراهای اجتماعی تقاضا داریم که پروژه‌های موثر را با دقت ویژه تعریف کنند.

بخوانید:  بیشترین معاینات پزشکی قانونی خراسان رضوی مربوط به نزاع است

طهوریان‌عسکری در ادامه صحبت‌های خود به طرح تفصیلی «توس» اشاره کرد و گفت: از ابتدای دی‌ماه سال گذشته، 2 سال زمان داریم که طرح تفصیلی این محدوده را تقدیم ساکنان بولوار شاهنامه کنیم؛ براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، طرح تفصیلی بخش جنوبی بولوار شاهنامه، اگر مشکل خاصی در مسیر مطالعات رخ ندهد، تابستان سال آینده تهیه و ملاک عمل قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: تلاش شورای ششم و مدیریت شهری در این دوره بر این بوده که پیش از اتمام دوره، طرح تفصیلی توس را به نتیجه برساند.

رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس همچنین از کشاورزان قدیمی محله چهاربرج خواست که با همراهی آنها، مدیریت شهری بتواند کلنگ ایجاد بزرگترین مجموعه ورزشی بولوار توس و شاهنامه را در روستای چهاربرچ به زمین بزند.

طهوریان‌عسکری با بیان اینکه در اصلاح بودجه سال 1401، برای هر محله شاهنامه 2 میلیارد تومان اعتبار، علاوه بر اعتبارات قبلی، تخصیص پیدا کرد، گفت: با این اعتبار درصدد تملک اراضی حدود 1000 متر هستیم تا بتوانیم سال آینده 4 پارک محلی را در 4 محله این محدوده احداث کنیم.

وی همچنین گفت: گره ترافیکی بولوار شاهنامه در دستورکار قرار گرفته و پیگیر هستیم که گره «منزل‌آباد» تا «شهرک صنعتی» در این دوره حل و فصل شود؛ درخصوص تبدیل زمین 70 هکتاری صداوسیما به بزرگترین پروژه سرمایه‌گذاری در توس نیز مکاتبات صورت گرفته و امیدواریم فرآیند آغاز شود.

لینک کوتاه : https://hamzamaan.ir/?p=3841

نظرات شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.