5
رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد:

برنامه‌ریزی جامع برای حوزه بانوان در شورای ششم مشهد

  • کد خبر : 3770
  • ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۲
برنامه‌ریزی جامع برای حوزه بانوان در شورای ششم مشهد
دختران و بانوان، مادران فردا و پرورش‌دهنده نسل آینده هستند که براساس همین اهمیت، شورای ششم برنامه‌ریزی جامعی ویژه این قشر از جامعه داشته است.

به گزارش پایگاه خبری همزمان،حوزه بانوان در شورای ششم مشهد؛ فاطمه سلیمی در آستانه روز مادر و روز زن در برنامه رادیویی شهر بهشت، اظهار کرد: دختران و بانوان که ۵٠ درصد جمعیت مشهد را شامل می‌شوند، مادران آینده و پرورش دهنده نسل آینده هستند و هر برنامه‌ریزی و هزینه‌ای که در این راستا باشد، سرمایه‌گذاری برای آینده است.

وی افزود: ما باید گفتار خود را در حوزه بانوان به گوش تصمیم گیران و سیاست‌گذاران برسانیم تا در این زمینه دغدغه‌مند شوند، مدیریت‌شهری باید ماتریس مخاطب در حوزه بانوان تشکیل دهد و مشخص کند که برای هر گروه از مخاطبان خود، چه برنامه‌ای دارد.

رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ادامه داد: در دوره ششم مدیریت‌شهری در مشهد برای اولین بار در کشور، کمیسیون بانوان و خانواده در شورای ششم تشکیل شد و برش بودجه بانوان هم به عنوان اولین شهر کشور در شهرداری مشهد به تصویب رسید و انتظار داریم مدیریت‌شهری در مورد ایجاد اداره کل بانوان نیز اهتمام ویژه داشته باشد.

سلیمی بیان کرد: هدف از تشکیل این ساختار، ایجاد بستر برای اجرای سیاست‌هایی است که در کمیسیون بانوان و شورای شهر در حوزه بانوان تصویب می‌شود.

وی گفت: موضوع دیگری که باید در حوزه بانوان به آن توجه کرد این است که باید خواسته ها و دغدغه های و برنامه های ما در حوزه بانوان به شکلی بیان شود که این مسائل به دغدغه آقایان تبدیل شده و ساختارسازی‌های مناسبی در این زمینه شکل بگیرد.

تقسیم‌بندی مسائل در حوزه بانوان

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: دختران امروز، مادران فردای جامعه ما هستند لذا هر سرمایه‌گذاری در این حوزه انجام دهیم قطعا سرمایه‌گذاری موثری خواهد بود.

سلیمی اظهار کرد: مسائل در حوزه بانوان در دو بخش پیگیری می‌شود؛ یکی بخش سخت‌افزاری و دیگری بخش نرم‌افزاری؛ در بخش سخت‌افزاری به توسعه زیرساخت‌های حوزه بانوان پرداخته می‌شود که در این بخش می‌توان به ایجاد پارک‌های بانوان، مراکز رویش، بازارچه های اشتغال و کارآفرینی و ایجاد فضاهای ورزشی تخصصی ویژه بانوان در شهر اشاره کرد.

بخوانید:  شهرها نیازمند نگاه مادرانه و زنانه هستند

وی بیان کرد: در حوزه نرم‌افزاری و پروژه های نرم، اقدامات بسیار ارزشمندی صورت گرفته است که در این حوزه، می‌توان به طرح «با هم» ویژه زوج‌های جوان، طرح «برکت» ویژه مادران باردار، طرح «مشهد مهربان» برای کودکان بازمانده از تحصیل و آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و طرح «ترنم زندگی» برای مشاوره رایگان خانواده ها اشاره کرد.

رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ادامه داد: در حوزه بانوان برنامه های زیادی عملیاتی شده است برای مثال در موضوع دوچرخه سواری بانوان قبل از این دوره فقط دو پارک مجهز به دوچرخه برای بانوان بود اما حالا در ۷ پارک امکان استفاده رایگان بانوان از دوچرخه های اشتراکی وجود دارد.

اهمیت موضوع اشتغال و کارآفرینی برای بانوان

سلیمی گفت: اقدامات موثر دیگری که در حوزه بانوان انجام شده است، اشتغال و کارآفرینی است؛ در این زمینه مراکز رویش در محلات بازآفرینی ایجاد شده که در این مراکز بانوان به صورت رایگان آموزش می‌بینند و می‌توانند در همین مراکز ضمن آموزش، درآمدزایی هم داشته باشند.

وی تاکید کرد: در زمینه ورزش‌های تخصصی بانوان نیز برنامه ویژه‌ای پیش‌بینی شده است به نام مسابقات شهری که در رشته‌های مختلف ورزشی مانند والیبال، فوتسال، هندبال، دارت و آمادگی جسمانی برگزار خواهد شد و موضوع بعدی بحث ورزش صبحگاهی است که در ۲۵۰ نقطه از شهر در ۲۵ گروه به صورت رایگان انجام می‌شود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس بیان کرد: مسئله دیگر در حوزه بانوان، عرصه بین‌المللی است، زیرا زنان مشهدی زنان جریان‌ساز هستند از تبار زنان نوغان؛ ما در تلاش هستیم «دبیرخانه دائمی زنان تاثیرگذار جهان» را در مشهد ایجاد کنیم تا بتوانیم دستاوردهای زنان مشهدی را در عرصه بین‌المللی انعکاس دهیم.

سلیمی افزود: از جمعیت یک و نیم میلیون نفری خانم‌ها در مشهد، قشر زیادی خانه‌دار هستند و مدیریت‌شهری باید برنامه‌های ویژه‌ای برای این گروه داشته باشد و ما در این دوره در تلاشیم که قشر بانوان خانه‌دار هم در ماتریس مخاطب مدیریت‌شهری قرار بگیرد.

لینک کوتاه : https://hamzamaan.ir/?p=3770

نظرات شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.