4
رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد مقدس:

فقدان مطالعات؛ آسیبی برای تمام حوزه‌های عملکردی شهرداری مشهد

  • کد خبر : 3767
  • ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۶
فقدان مطالعات؛ آسیبی برای تمام حوزه‌های عملکردی شهرداری مشهد
نقصان در مطالعات و عدم پیشرفت فاز صفر پروژه‌ها، آسیبی است که همه حوزه‌های شهرداری را درگیر کرده و دغدغه بزرگی است که حتی عملکرد سنوات آتی را هم تهدید می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری همزمان،حوزه‌های عملکردی شهرداری مشهد، حسین حسامی در جلسه کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه یکی از فازهای هر پروژه، فاز “صفر” بوده که مرحله شناسایی و یا امکان‌سنجی محسوب می‌شود، اظهارکرد: در واقع در این فاز به دنبال شناسایی و مطالعه پروژه از ابعاد و جنبه‌های مختلف اعم از اقتصادی، فنی، مالی، زیست محیطی و … هستیم.

وی گفت: بررسی تجارب چندین ساله در مدیریت شهری به درستی بیانگر اهمیت بالای فاز مطالعاتی برای تمامی پروژه‌هاست و برهمین اساس، توجه به مطالعات را پایه تمامی اقدامات شهرداری تعریف کردیم تا آغاز هر پروژه اجرایی مشروط به برخورداری از مطالعات جامع و همه‌جانبه باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: این دقت نظر و حساسیت شورای ششم نسبت به فاز مطالعات پروژه‌های شهری، نشان می‌دهد که به دنبال تعریف و اجرای اصولی پروژه‌ها هستیم و نهایت بهره‌وری را باید از سرمایه‌های شهر داشت.

حسامی با اشاره به آغاز فرآیند بررسی اصلاح بودجه سال 1401 شهرداری مشهد در کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر، تصریح کرد: یکی از کاستی‌های جدی عملکردی حوزه‌های مختلف شهرداری، معطوف به فاز مطالعات است؛ بسیاری از پروژه‌های شهری به دلیل عدم پیشرفت در فاز مطالعات، بلاتکلیف مانده و پیشرفتی نداشته‌اند.

بخوانید:  ۷۰ درصد رای قلع بنا در مشهد متعلق به حاشیه شهر است

وی گفت: این معضل جدی را در شرایطی از سوی حوزه مطالعات شهرداری شاهد هستیم که یکی از تاکیدات اساسی شورای ششم در این خصوص، تسهیل و بازنگری در فرآیندهاست.

حسامی افزود: نقصان در مطالعات و عدم پیشرفت فاز صفر پروژه‌ها، آسیبی است که همه حوزه‌های شهرداری را درگیر کرده و دغدغه بزرگی است که حتی عملکرد سنوات آتی را هم تهدید می‌کند.

وی اظهار امیدواری کرد که هرچه زودتر نظام‌نامه مطالعات شهرداری مشهد اصلاح و روند توسعه‌ای شهر از شتاب مطلوبی برخوردار شود.

لینک کوتاه : https://hamzamaan.ir/?p=3767

نظرات شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.