6
مدیرعامل سازمان پایانه های مسافربری شهرداری مشهد خبر داد:

فضای مقابل پایانه امام رضا(ع) به شکل باغ ایرانی ساماندهی می‌شود

  • کد خبر : 3224
  • ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۹:۱۴
فضای مقابل پایانه امام رضا(ع) به شکل باغ ایرانی ساماندهی می‌شود
مدیرعامل سازمان پایانه های مسافربری شهرداری مشهد گفت: بخش اول قسمت میانی پروژه بازپیرایی فضای مقابل پایانه امام رضا(ع) که به‌‎صورت باغ ایرانی درحال اجرا است، از پیشرفت حدود 80 درصدی برخوردار است و طبق برنامه‌ریزی، انتهای امسال همزمان با فرارسیدن بهار 1401 به بهره برداری می رسد .

به گزارش پایگاه خبری همزمان،پایانه امام رضا(ع)؛ سیدمهدی کمالی در این خصوص افزود : هر سال حدود 19میلیون تبادل سفر از طریق شبکه‌های پایانه ای مشهد انجام می‌شود و پایانه امام رضا(ع) محور حمل ونقل در شهر مشهد است، لذا باتوجه به اینکه بخاطر شیوع ویروس کرونا طی چند سال گذشته، سفر به مشهد کاهش داشته است، پیش بینی می شود حجم سفرها برای سال1401 افزایش زیادی داشته باشد.

وی اضافه کرد: برهمین اساس و باتوجه به لزوم بازپیرایی فضای مقابل پایانه امام رضا(ع)، ایجاد نظم در رفت وآمد عابران و خودروها، سامان دهی اغتشاشات بصری فضای مقابل حرم مطهررضوی و آسان سازی تردد زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) ، پروژه بازپیرایی فضای مقابل پایانه امام رضا(ع) در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان پایانه های مسافربری شهرداری مشهد تصریح کرد: این پروژه در فضایی به مساحت 12هکتار از انتهای خیابان امام رضا(ع) تا ساختمان اصلی پایانه در سه بخش میانی و شرقی و غربی طراحی و عملیات اجرایی  آن آغاز شد و اکنون ساخت بخش میانی جلوخان در اولویت کاری قرار دارد.

کمالی افزود: بخش میانی پروژه بازپیرایی فضای مقابل پایانه امام رضا(ع) با محوریت پیاده مداری است در این قسمت پروژه به شکل باغ ایرانی با استفاده از فضای سبز و ایجاد آب نما و مبلمان شهری، فضایی برای مسافران ایجاد می شود تا در ساعاتی که منتظر سفر هستند، از این فضای زیبا بهره ببرند همچنین شهروندان مجاور پهنه پایانه، به عنوان فضای شهری مطلوب از آن استفاده کنند.

وی ضمن اشاره به اینکه درحال حاضر این بخش پروژه حدود 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان امسال به بهره‌برداری می رسد، افزود: در ادامه هم قسمت تکمیل ‌کننده این بخش نیز که “ایوان سلام” نام دارد، تا تابستان1401 آماده بهره برداری خواهد شد.

بخوانید:  ایجاد مراکز روان‌شناسی در فرهنگسراهای شهر مشهد

مدیرعامل سازمان پایانه های مسافربری شهرداری مشهد ادامه داد: باتوجه  به اینکه شیب هسته مرکزی مشهد تا ساختمان پایانه شش متر است ،برای ورود و خروج راحت مسافران به ویژه سالمندان و توان یابان، محل ورودی پایانه از طبقه منفی یک درنظر گرفته شده است.

کمالی اضافه کرد: برهمین اساس مسافرانی که وارد شهر مشهد می شوند، با ورود به ایوان سلام پایانه می توانند در ابتدای ورودشان به مشهد رو به گنبد طلایی حضرت رضا(ع) سلام خود را در فضایی آرام و بدون هرگونه اغتشاش بصری به حضرت عرضه کنند.

وی خصوص بخش شرقی پروژه جلوخان نیز گفت: این بخش از پروژه به انتخاب مودهای مختلف حمل ونقلی مسافران مربوط است؛ در این قسمت پروژه شبکه های مختلف حمل ونقل مانند قطارشهری، اتوبوس و تاکسی های درون شهری و برون شهری تعبیه شده است؛ عملیات اجرایی کارگاه ساخت مترو مربوط به شرکت قطارشهری مشهد هم‌زمان با بخش شرقی به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان پایانه های مسافربری شهرداری مشهد افزود : بخش سوم پروژه جلوخان که درقسمت غربی پایانه اجرا خواهد شد بخش اقتصادی پروژه است که به ساخت اقامتگاه و هتل اختصاص دارد، برای حضور سرمایه گذاران آماده است.

کمالی ادامه داد: همچنین در این بخش ساخت پارکینگ زیرسطحی با ظرفیت پارک هزار خودرو نیز طراحی شده که اجرای آن در دستورکار است.

لینک کوتاه : https://hamzamaan.ir/?p=3224

نظرات شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.