11

نوزادان نارس ثمره تاریخ تولدهای لاکچری !

  • کد خبر : 1281
  • ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳
نوزادان نارس ثمره تاریخ تولدهای لاکچری !
احتمالا 8/8/88 بود که یک عده پس از پیدا کردن تاریخ و ساعت‌های رند برای عقد و عروسی خود فکر کردند اگر بچه‌شان را هم در این تاریخ به‌دنیا بیاورند، خیلی خوب و استثنایی می‌شود

به گزارش پایگاه خبری همزمان، اینستاگرام را باز می‌کنم و در اکسپلور چرخ می‌زنم، بلاگر‌ی در صفحه‌ی خود نوشته قرار است فرزندش را در تاریخ 9/9/99 یعنی امروز به‌دنیا بیاورد. یکی از فالورها کامنت گذاشته: «مگر شما در هفته سی‌وهفتم بارداری نیستید؟» بلاگر جواب سربالایی می‌دهد! فکر می‌کنم چند روز پیش در مصاحبه‌ای با یکی از متخصصان زنان‌وزایمان خواندم که تکامل نهایی جنین به 40 تا 42 هفته زمان نیاز دارد و در صورت زایمان زودرس احتمال هرگونه خطری برای نوزاد وجود دارد. بعد فکر کردم  این ماجرا از کجا شروع شد؟

احتمالا 8/8/88 بود که یک عده پس از پیدا کردن تاریخ و ساعت‌های رند برای عقد و عروسی خود فکر کردند اگر بچه‌شان را هم در این تاریخ به‌دنیا بیاورند، خیلی خوب و استثنایی می‌شود و نتیجه‌اش تولد چهار هزار و صد و پنج هزار نوزاد در 8 آبان 88 رقم بی‌سابقه‌ای بود.

حالا چند وقتی است زمزمه‌هایی برای تولد نوزادان در تاریخ 9/9 شنیده می‌شود و حتی شایعه شده بعضی‌ها در ازای پرداخت مبالغ زیادی ساعت 09:09 دقیقه 9/9/99 اتاق عمل را برای زایمان رزرو کرده‌اند!

بعد با خودم گفتم کاش علاوه بر همه آزمایش‌های دوران بارداری، تستی هم برای تشخیص سلامت روان والدین وجود داشت.

در پی شنیدن این اخبار سخنگوی سازمان ثبت احوال اعلام کرده است نوزادانی که بین 1 تا 15 آذر به‌دنیا می‌آیند، برای‌شان تاریخ 9/9 را ثبت می‌کنیم و دیگر مشکلی پیش نخواهد آمد، چرا که در قرن بعدی هم تا دل‌مان بخواهد از این تاریخ‌های رند خواهیم داشت.

بخوانید:  یک زن برای اولین بار در تاریخ وزیر دفاع آمریکا می‌شود

البته واقعا دلیل مشخصی برای علاقه افراد به این‌گونه تاریخ‌های رند، اسثنایی و یا حتی لاکچری وجود ندارد و قطعا نمی‌تواند سرنوشت کودکان را در آینده تحت‌تاثیر خود قرار دهد، اما نکته مهمی که در این خصوص و موارد مشابه ذهن را درگیر می‎کند، اهمیت پیدا کردن چیزهای پیش پا افتاده و بی‌اهمیت شدن موضوعات مهم در جوامع و روابط انسانی است.

درست مثل همین تاریخ 9/9/99 که نفهمیدیم از کِی این همه مهم شد؟!

لینک کوتاه : https://hamzamaan.ir/?p=1281

برچسب ها

نظرات شما

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.