10
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس:

ظرفیت‌های مردمی در خدمت اجرای قوانین عفاف و حجاب

  • کد خبر : 3362
  • ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۲
ظرفیت‌های مردمی در خدمت اجرای قوانین عفاف و حجاب
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: ظرفیت تشکل‌های مردمی و مدیریت شهری در موضوع قوانین عفاف و حجاب باید تجمیع شود و اگر به دنبال پایداری جامعه هستیم، عفت مرد و زن باید رعایت شود تا زندگی عفیفانه در شهر شکل گیرد.

به گزارش پایگاه خبری همزمان،قوانین عفاف و حجاب؛ حجت‌الاسلام حسن منصوریان در نشست بررسی راهکارهای اجرایی قوانین عفاف و حجاب، با بیان اینکه هتک حرمت نسبت به آمران به معروف، اقدامی آزاردهنده است که امام‌رضا(ع) نیز بدون شک رضایتی نسبت به این ناهنجاری‌ها ندارند و از این سهل‌انگاری ممکن است ناراضی باشند، اظهارکرد: امیدواریم به کمک تشکل‌های فعال در حوزه عفاف و حجاب بتوانیم قلب نازنین این امام همام را به دست بیاوریم.

حجت‌الاسلام منصوریان با بیان اینکه اقدامات و دستاوردهای شهدا، علما، بزرگان دین و افرادی که در این 40 سال برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و اسلام زحمت کشیده‌اند، نباید دستاویز انسان‌هایی شود که سامان یافته و یا از روی ندانم کاری و بدون اطلاع، حرمت این شهر بزرگ را زیر سوال ببرند، گفت: تمام کارگزاران نظام و انقلاب، نسبت به ناهنجاری عدم رفتار عفیفانه در سطح شهر امام مهربانی‌ها که هدف اصلی آن، از بین بردن بنیان خانواده است، نارضایتی دارند؛ مردم متدین و بازار و خیابان نیز از این نوع سبک و روش رفتاری رضایت ندارند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس خاطرنشان کرد: این افراد دغدغه‌مند، به خوبی می‌دانند که خانواده رکن اصلی جامعه است و از هر اقدامی که کانون خانواده را متزلزل کند، باید پرهیز نمود.

حجت‌الاسلام منصوریان با تاکید بر اینکه میزان دخالت و سهم دستگاه‌های متولی امر به معروف و نهی از منکر باید مشخص شود، گفت: متاسفانه نتوانسته‌ایم که نهادهای موثر و دخیل در این حوزه متحد کنیم تا بتوان از این طریق خروجی مطلوب کسب کرد.

بخوانید:  دیگر در شهرداری «امضاء طلایی» نداریم

وی افزود: همه موضوعات مربوط به حوزه عفاف و حجاب باید حل و فصل شود و هیچکدام از نواقص یاد شده، بهانه موجهی برای توجیه وضعیت کنونی نیست.

حمایت مدیریت شهری از اجرای قوانین عفاف و حجاب

حجت‌الاسلام منصوریان با بیان اینکه در حوزه امر به معروف و نهی از منکر نمی‌خواهیم مسئولیت را به تشکل‌ها واگذار کنیم، گفت: صرفا درصدد هستیم که از ظرفیت‌های مردمی و زبان مردمی بهره‌ بگیریم و این نگاه لطیف و زبان مهربان تذکر را جایگزین رفتارهای حاکمیتی کنیم.

وی از حمایت مدیریت شهری نسبت به طرح‌ها و ایده‌های تشکل‌های فعال در حوزه قوانین عفاف و حجاب سخن گفت و تصریح کرد: رسیدگی به وضعیت عفاف و حجاب را باید ضابطه‌مند و براساس برنامه مدون پیش برد؛ این سیاست و نگاه را از مترو شروع می‌کنیم و در ادامه به فضاهای عمومی دیگر همچون پارک‌ها و اتوبوس و … تسری می‌دهیم.

وی با بیان اینکه ظرفیت تشکل‌های مردمی و مدیریت شهری در موضوع عفاف و حجاب باید تجمیع شود، تاکید کرد: اگر به دنبال پایداری جامعه هستیم، عفت مرد و زن باید رعایت شود و این اصل را پیوسته مدنظر داشته باشیم.

لینک کوتاه : https://hamzamaan.ir/?p=3362

نظرات شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.