4
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس:

شوراهای اجتماعی محلات مشهد نیازمند حمایت هستند

  • کد خبر : 3755
  • ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
شوراهای اجتماعی محلات مشهد نیازمند حمایت هستند
به منظور تقویت اعتمادسازی، در رابطه با شوراهای اجتماعی محلات، باید از آنها حمایت کنیم و برای تصمیم‌گیری‌های آنها احترام قائل شویم؛ از سوی دیگر ما نیز باید شایستگی‌های خود را افزایش دهیم تا اعتماسازی تقویت شود.

به گزارش پایگاه خبری همزمان،شوراهای اجتماعی محلات مشهد؛ حسن موحدیان در گفتگویی با اشاره به آغاز به کار یازدهمین دوره شوراهای اجتماعی محلات، اظهار کرد: همانگونه که شورای اسلامی شهر به مسائل شهری آگاهی دارد، شورای اجتماعی محلات اشراف و شناخت عمیق‌تری نسبت به محلات دارند؛ نیازهای محلات را بهتر می‌دانند و می‌توانند کمک‌کار باشند.

وی گفت: اگر مشارکت‌های مردمی محله را داشته باشیم، قطعا بسیاری از کارها راحت‌تر پیش خواهند رفت.

موحدیان افزود: ممکن است اجرای یکسری گرفتاری‌‎ها و مشکلات توسط شورای اجتماعی محلات مشهد، به عنوان یک مرجع مردمی، راحت‌تر حل و فصل شود؛ شوراهای اجتماعی محلات ظرفیت دارند که گره‌ها را باز کنند و هدایت کار را با سرعت بالایی پیش ببرند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه مشارکت، در یک نظام مردم‌سالاری دینی پذیرفته شده است، تصریح کرد: همه باید در جهت تقویت این مشارکت، بیشتر تلاش کنیم و اعتمادسازی داشته باشیم؛ این اعتمادسازی موجب تقویت مشارکت‌های مردمی می‌شود.

موحدیان گفت: به منظور تقویت اعتمادسازی، در رابطه با شوراهای اجتماعی محلات، باید از آنها حمایت کنیم و برای تصمیم‌گیری‌های آنها احترام قائل شویم؛ از سوی دیگر ما نیز باید شایستگی‌های خود را افزایش دهیم تا اعتماسازی تقویت شود.

وی با بیان اینکه شورای ششم باورمند به شوراهای اجتماعی محلات است، افزود: برهمین اساس، 10 میلیارد تومان اعتبار برای هر محله هدف بازآفرینی اختصاص دادیم تا با نظر و نگاه شورای اجتماعی محلات، ائمه جماعات، بسیج و معتمدان محلی هزینه شود؛ اعتباری که برای سال جدید به 15 میلیارد تومان افزایش یافته است.

بخوانید:  افزایش قیمت مسکن ثمره قانون درآمدهای پایدار شهرداری‌ ها است

موحدیان خاطرنشان کرد: اثربخشی عملکرد شوراهای اجتماعی بستگی به میزان توجه شهرداری به آنها دارد؛ به میزانی که شهرداری به شوراهای اجتماعی محلات اهمیت بدهد، همکاری بیشتری را از سوی آنها شاهد خواهیم بود.

لینک کوتاه : https://hamzamaan.ir/?p=3755

نظرات شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.