6
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس:

شهرهای زیارتی را «حرم شهر» می‌دانیم

  • کد خبر : 4096
  • 03 ژوئن 2023 - 23:37
شهرهای زیارتی را «حرم شهر» می‌دانیم
شهرهای زیارتی را حرم‌شهر می‌دانیم و محدوده حرم مطهر، یک جغرافیای قراردادی است ولی در محضر امام‌رضا(ع) هیچگونه محدودیتی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری همزمان،حرم‌ شهر؛حجت‌الاسلام حسن منصوریان در مراسم افتتاحیه دبیرخانه شهرهای زیارتی مجمع شهرداران کلانشهرهای کشور با بیان اینکه «زیارت» محور پر خیر و برکتی است، اظهارکرد: شهرها هرکدام علت و فلسفه پیدایش خاص خود را دارند؛ حال این این علت برای یک شهر، موقعیت استراتژیک منطقه‌ای است و برای یک شهر، ویژگی‌های کشاورزی و صنعتی و … .

وی گفت: در مشهد مقدس نیز حرم مطهر امام‌رضا(ع) موجب شده تا مردم به این سمت هجرت کنند و شهری را تشکیل دهند؛ مشهد در قیاس با شهرهای اطراف خود همچون نیشابور و سبزوار و … شهر جوانی محسوب می‌شود ولی امروز به برکت بارگاه منور رضوی، به دومین کلانشهر کشور تبدیل شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: اگر در اداره این شهرها، شهرداران و سیاست‌گذاران فلسفه وجودی را فراموش کنند و شاخصه‌های توسعه را غیر از فلسفه پیدایش، پیگیری نمایند، شهر دچار دوقطبی می‌شود و ضرر خواهند کرد.

حجت‌الاسلام منصوریان تصریح کرد: ما به دنبال از بین بردن این دو قطبی هستیم؛ شهرهای زیارتی را حرم‌شهر می‌دانیم و بر این باوریم که حرم صرفا به جغرافیای پیرامونی و صحن‌ها محدود نمی‌شود.

وی گفت: رفتاری که زائر در حرم مطهر رضوی دارد، به تمام سطح شهر باید تسری یابد؛ محدوده حرم مطهر، یک جغرافیای قراردادی است ولی در محضر امام‌رضا(ع) هیچگونه محدودیتی ندارد.

بخوانید:  پیگیری مجدانه برای ایجاد اداره کل بانوان شهرداری مشهد

حجت‌الاسلام منصوریان با بیان اینکه در چنین شهری همه نسبت به هم دغدغه‌مند هستند و شهر، شهر معین‌الضعفاست، افزود: در چنین شهری، کودک بازمانده از تحصیل، فقر، معتاد متجاهر و … معنا ندارد و تسری صفات امام‌رضا(ع) را باید داشته باشیم و این مهم ملاک کاری فرهنگ عمومی است.

لینک کوتاه : https://hamzamaan.ir/?p=4096

نظرات شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.