9

شهرداری مشهد برگزار کننده نمایشگاه اختصاصی ایران در تاجیکستان

  • کد خبر : 3104
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۰
شهرداری مشهد برگزار کننده نمایشگاه اختصاصی ایران در تاجیکستان
مجید دبیریان رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت‌های شورای شهر مشهد گفت: نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در کشور تاجیکستان در هفتم اسفند ماه سال جاری با هدف معرفی ظرفیت‌های اقتصادی ایران و مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری همزمان،شهرداری مشهد؛ رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تاکید کرد: بایستی حوزه فعالیت‌های شهرداری را فراتر از محدوده جغرافیایی مشهد ببینیم و توانمندی‌های خود به سایر شهرها و کشورها صادر نماییم.

مجید دبیریان عنوان کرد: مشهد در حوزه خدمات شهری پیشتاز بوده و در بسیاری از شاخص‌ها، جزو برترین‌ها در کشور و منطقه به شمار می‌آید، همچنین در حوزه فنی و عمران ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بسیاری حاصل آمده است؛ در حوزه اقتصادی شاهد آن هستیم که پروژه‌های بزرگ سرمایه‌گذاری و مشارکتی در مشهد اجرا می‌شود که فرصت‌های مناسبی را در این شهر فراهم آورده است، همچنین می‌توانیم از بستر فراهم شده برای حوزه فرهنگی استفاده کرده و در تبیین گفتمان انقلاب اسلامی، ظرفیت‌های فرهنگی و رویکردهای مشترک میان کشور ایران و تاجیکستان با محوریت حضرت امام رضا(ع) اقدام نماییم.

وی ادامه داد: با توجه به هماهنگی صورت پذیرفته با شهردار مقرر شده است که غرفه‌ای با هدف معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها در اختیار شهرداری قرار گیرد و در این راستا از معاونت‌های مختلف درخواست شده که در این نمایشگاه حضور پیدا کنند و حداکثر ظرفیت‌های خود را به نمایش بگذارند.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با تاکید بر حوزه اقتصادی، اظهار کرد: انتظار می‌رود معاونت اقتصادی شهرداری مشهد با حضور پررنگ و ایفا کردن نقش فعال‌تر نسبت به سایر معاونت‌ها، ضمن معرفی توانمندی‌های شکل گرفته، ظرفیت‌های فعلی و بالقوه‌ای که در شهر وجود دارد را نیز ارائه نماید.

شهرداری مشهد در تاجیکستان نمایشگاه بر پا میکند

دبیریان تصریح کرد: مخاطبان ما در این نمایشگاه دو دسته افراد هستند، سرمایه گذارانی که در نمایشگاه حضور دارند و با معرفی توانمندی‌ها، می‌توانند در مشهد سرمایه‌گذاری کنند، یا اینکه معاونت اقتصادی شهرداری پیش از حضور در نمایشگاه، ظرفیت‌ها و سرمایه‌گذار‌ان را شناسایی کرده و برای حضور در نمایشگاه، از آن‌ها دعوت به عمل بیاورد.

بخوانید:  نامزدهای اسکار بهترین فیلم ۲۰۲۲

وی افزود: امیدواریم با بهره‌مندی از ظرفیت‌های شهرداری مشهد در حوزه اقتصادی، تعامل ویژه‌ای با کشور تاجیکستان آغاز نماییم؛ تاجیکستان یکی از سه کشور فارسی زبان دنیاست که با ایران وجوه مشترک فرهنگی و اقتصادی داشته و می‌توانیم بدین واسطه رابطه خوبی با این کشور برقرار کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد مقدس بیان کرد: تاجیکستان سند توسعه اقتصادی را تنظیم کرده و با برنامه‌ریزی در جهت توسعه اقتصادی گام‌های بلندی را برداشته است، ما باید نقش و سهم خود را در توسعه و بازار تاجیکستان به دست بیاریم.

دبیریان با اشاره به اینکه بهره‌مندی از شرکت‌های کارآفرینی، دانش بنیان و استارتاپ‌ها ظرفیتی ویژه بوده که بایستی از آن‌ها در نمایشگاه تاجیکستان یاری بگیریم، گفت: مجموعه‌های نوآور که در کارخانه نوآوری فعال بوده و یا به واسطه برگزاری وبینارها و نشست‌های هم‌آفرینی، با آن‌ها ارتباط گرفته‌ایم، ظرفیتی مغتنم به شمار می‌آیند.

وی عنوان کرد: یکی از ظرفیت‌هایی که می‌توانیم از آن بهره‌مند شویم، کار مشترک با شرکت‌های دانش بنیان با هدف نمایش دستاوردها و اقدامات آن‌ها در تاجیکستان و سایر کشورها است؛ در چنین نمایشگاه‌های بین المللی، می‌توانیم با معرفی ظرفیت شرکت‌ها، قراردادی منعقد کرد که خدمات توسط آن‌ها انجام شود و شهرداری نیز به واسطه فعالیت‌های صورت پذیرفته، انتفاع بدست آورد.

لینک کوتاه : https://hamzamaan.ir/?p=3104

نظرات شما

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.