4
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس:

زائرسراهای ارزان قیمت مشهد نیازمند اعتبارات ملی است

  • کد خبر : 3637
  • ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۱
زائرسراهای ارزان قیمت مشهد نیازمند اعتبارات ملی است
در مشهدالرضا(ع)، شهرداری زمین و پروانه رایگان به استان‌های مختلف، برای ساخت مسکن ارزان‌قیمت داد ولی این پروژه‌ها بعضا متوقف شد و لذا اعتبار و بودجه‌های ملی را می‌طلبد؛ ارزش زمین‌‎ها و پروانه‌های تخصیصی بالغ بر 5 هزار میلیارد تومان است ولی دریغ از ایجاد یک تخت!

به گزارش پایگاه خبری همزمان،زائرسراهای ارزان قیمت مشهد؛حجت‌الاسلام حسن منصوریان در نشست مشترک اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار مشهد مقدس با بیان اینکه «زیارت» علت تشرف میلیون‌ها زائر به مشهد مقدس است، اظهارکرد: براساس آمار، تقریبا هر 3 سال یکبار جمعیت ایران به این شهر سفر می‌کنند؛ علاوه‌بر این، کشورهایی هم چون عراق، در هر 10 سال، تمام جمعیت آن یک بار به مشهدالرضا(ع) مشرف می‌شوند.

وی با بیان اینکه اگر بودجه‌ای به مشهد مقدس تخصیص می‌یابد، این بودجه برای تمام ایران و جهان اسلام است، گفت: سرانه‌های تخصیصی به شهر را باید به 80 میلیون ایرانی تقسیم کنیم که قطعا اعداد بسیار ناچیزی می‌شود.

حجت‌الاسلام حسن منصوریان با تاکید بر لزوم ایجاد زائرسراهای ارزان قیمت مشهد، افزود: این امر منجر به زیارت ارزان می‌شود؛ تسهیل زیارت وظیفه شرعی و اخلاقی حاکمیتی ماست.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه در مشهدالرضا(ع) شهرداری زمین و پروانه رایگان به استان‌های مختلف، برای ساخت مسکن ارزان‌قیمت داد، تصریح کرد: این پروژه‌ها بعضا متوقف شد و لذا اعتبار و بودجه‌های ملی را می‌طلبد؛ ارزش زمین‌‎ها و پروانه‌های تخصیصی بالغ بر 5 هزار میلیارد تومان است ولی دریغ از ایجاد یک تخت!

بخوانید:  تصویب طرح‌های تفصیلی مشهد، تسهیل پاسخگویی به مردم

حجت‌الاسلام منصوریان گفت: در این شهر 50 هزار تختخواب کم داریم و اگر 2 هزار میلیارد تومان بودجه زیارت تخصیص یابد، زائرسراها تعیین تکلیف می‌شود؛ 200 میلیارد تومان بودجه زیارت مشهد مقدس فقط صرف خدمات آنی می‌شود.

وی با بیان اینکه در روزهای پایانی ماه صفر در 49 نقطه سطح شهر بیش از 7 هزار جای پارک خودرو ایجاد کردیم که برآیند اقدامات به نفع آبروی حاکمیت تمام شد، تصریح کرد: یکی دیگر از موضوعات مهم برای شهر مشهد، تسهیلات صندوق بافت اطراف حرم مطهر است که این تسهیلات 600 میلیون تومانی، اقساط 9 میلیون تومانی دارد که این مبلغ نیازمند بازنگری است.

حجت‌الاسلام منصوریان گفت: اوراق مشارکت بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی نیز 100 درصد با شهرداری است که این مهم نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://hamzamaan.ir/?p=3637

نظرات شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.