2
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس:

رویکرد درآمدی شهرداری مشهد باید فراتر از حوزه شهرسازی باشد

  • کد خبر : 3752
  • ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۶
رویکرد درآمدی شهرداری مشهد باید فراتر از حوزه شهرسازی باشد
شورای ششم بر این باور است که رویکرد درآمدی شهرداری باید فراتر از حوزه شهرسازی برود و زیرمجموعه‌های مختلف شهرداری باید به دنبال احصاء درآمدهای قانونی و فرصت‌های پیش‌بینی شده در قانون بروند.

به گزارش پایگاه خبری همزمان،رویکرد درآمدی شهرداری مشهد؛ فاطمه سلیمی با بیان اینکه یکی از رویکردهای شاخص و اصلی کمیسیون برنامه و بودجه در اصلاح بودجه سال 1401 شهرداری، سوق دادن شهرداری به سمت استفاده بیشتر از درآمدهای پایدار است، اظهارکرد: در قانون، حقوق و ردیف‌های مختلفی برای شهرداری‌ها درنظر گرفته شده و از سوی دیگر بندهای قانونی نیز برای تهاتر مطالبات و بدهی‌های شهرداری با دستگاه‌های دولتی لحاظ گردیده است.

وی افزود: علاوه بر این موارد، ردیف‌های دیگری چون عوارض کالا، عوارض آلایندگی، مالیات بر ارزش افزوده و … دیده شده که حوزه‌های مختلف شهرداری باید مجدانه پیگیر وصول حق و حقوقات شهرداری در این حوزه‌ها باشند.

سلیمی گفت: توجه به درآمدهای پایدار، حلقه مفقوده حوزه درآمدی شهرداری است که باید بیش از پیش نسبت به آن اهتمام بورزیم و تقویت شود چراکه ظرفیتی قانونی است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: عمده رویکرد درآمدی شهرداری مشهد به حوزه شهرسازی است؛ این نگاه باید اصلاح شود و متمرکز به یک حوزه خاص که موجب تحمیل فشار به شهروندان می‌گردد، نباشیم.

سلیمی تصریح کرد: شورای ششم بر این باور است که رویکرد درآمدی شهرداری باید فراتر از حوزه شهرسازی برود و زیرمجموعه‌های مختلف شهرداری باید به دنبال احصاء درآمدهای قانونی و فرصت‌های پیش‌بینی شده در قانون بروند.

لینک کوتاه : https://hamzamaan.ir/?p=3752

نظرات شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.