4
رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای شهر مشهد مقدس:

حذف تدریجی بهای خدمات اتوبوسرانی در مشهد

  • کد خبر : 3457
  • ۳۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷
حذف تدریجی بهای خدمات اتوبوسرانی در مشهد
رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای شهر مشهد مقدس گفت: اگر به زیرساخت‌ها و فرصت‌های اقتصادی در حوزه حمل‌ و نقل نگاه مناسب داشته باشیم، می‌توان به واسطه درآمدزایی از این طریق، بهای دریافتی از شهروندان برای سفر با حمل‌ و نقل عمومی را کاهش داد

به گزارش پایگاه خبری همزمان،بهای خدمات اتوبوسرانی در مشهد؛ مجید دبیریان با اشاره به راه‌اندازی خطوط اتوبوسرانی با 90 درصد تخفیف و دریافت بهای 100 تومان به‌ازای هر سفر از شهروندان، اظهار داشت: این تصمیم در راستای سیاست‌های شورای ششم و مدیریت شهری در این دوره، مبنی بر توسعه عدالت و کاهش نابرابری‌های اقتصادی است.

وی با حمایت از این تصمیم شهرداری مشهد، گفت: در نظر گرفتن تخفیف برای سفرهای با حمل‌ و نقل عمومی حتی می‌تواند در ابعاد کلان‌تری نیز دنبال شود.

دبیریان با بیان اینکه در حوزه اقتصادی باید به دنبال منابع درآمدی پایدار جدید برای شهر باشیم، افزود: مدیریت شهری باید ظرفیت‌های جدید اقتصادی ایجاد کند، در شهر مشهد حدود 2 هزار اتوبوس و مینی‌بوس و پایانه‌های متعددی در حال خدمات‌دهی به زائران و مجاوران رضوی هستند که فرصت بسیار خوبی محسوب می‌شود و باید به نحو احسن مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: اگر به این زیرساخت‌ها و فرصت‌های اقتصادی نگاه مناسب داشته باشیم، می‌توان بواسطه درآمدزایی از این طریق، بهای دریافتی از شهروندان برای سفر با حمل‌ و نقل عمومی را کاهش داد.

دبیریان با بیان اینکه در حال حاضر هر سفر با اتوبوس حدود 7 هزار و 200 تومان برای شهرداری هزینه دارد، گفت: از این هزینه، شهروندان صرفا 1000 تومان پرداخت می‌کنند و مدیریت درست و پیش‌بینی منابع جدید همین مبلغ ناچیز را هم می‌توان مشمول تخفیف کرد.

بخوانید:  حمایت از معلولان با مصوبه شورای شهر مشهد

وی افزود: اعمال تخفیف برای سفرهای با حمل‌ و نقل عمومی مزایای متعددی دارد که از جمله آنها می‌توان به تشویق مردم نسبت به استفاده از این ناوگان، کاهش ترافیک و آلودگی هوای ناشی از خودروهای شخصی اشاره کرد.

دبیریان با بیان اینکه اعمال تخفیف 90 درصدی بهای خدمات اتوبوسرانی در گام نخست با اولویت مناطق حاشیه شهر و کم‌برخوردار در دستورکار مدیریت شهری قرار گرفته، اظهار کرد: بخش زیادی از مسافران خطوط منتهی به حرم مطهر رضوی، زائران امام‌رضا(ع) هستند که با «من‌کارت» آشنا نبوده و یا امکان تهیه آن را ندارند، برهمین اساس، در گام بعدی می‌توان تسهیلات ویژه‌ای برای این عزیزان نیز در نظر گرفت و سپس به سایر نقاط شهر تسری داد.

لینک کوتاه : https://hamzamaan.ir/?p=3457

نظرات شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.