7
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد:

اعتبار 110 میلیارد تومان جهت احیاء و مرمت آثار و بناهای تاریخی مشهد

  • کد خبر : 4074
  • ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۸
اعتبار 110 میلیارد تومان جهت احیاء و مرمت آثار و بناهای تاریخی مشهد
شورای اسلامی اهتمام جدی نسبت به احیاء و تقویت هویت و تاریخ شهر مشهد مقدس داشته و برهمین اساس، در سال 1402، اعتباری معادل 110 میلیارد تومان برای احیاء و مرمت آثار و بناهای تاریخی درنظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه خبری همزمان،بناهای تاریخی مشهد؛حمید ضمیری در نشست تخصصی «پیشخان‌های زیارت مشهد مقدس» با بیان اینکه شورای ششم و مدیریت شهری در این دوره به دنبال احیاء و تقویت هویت و تاریخ شهر مشهد مقدس بوده و لذا اقداماتی نیز در همین راستا انجام شده، اظهارکرد: از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به احیاء و مرمت آثار تاریخی و بناهای واجد اشاره داشت.

وی با بیان اینکه در سال 1401، اعتبار 15 میلیارد تومانی به این امر اختصاص پیدا کرده بود، گفت: با رویکرد و نگاه حمایتی شورای شهر، این بودجه را برای سال 1402 به 110 میلیارد تومان افزایش دادیم تا بتوانیم با این اقدام، بخشی از اثار تاریخی و بناهای واجد ارزش را احیا نماییم.

ضمیری افزود: از دیگر سیاست‌گذاری‌های شاخص شورای ششم که مصوب شده، «مسجدمحوری» است؛ این موضوع در راستای ارتقاء نقش مساجد به عنوان یک عنصر هویت‌بخش در محلات بوده تا در سرفصل‌های مختلفی چون فرهنگی، آموزشی، تعاملات اجتماعی، کسب‌وکار و … نقش‌آفرینی داشته باشند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: این مصوبه فرآیندهای لازم را طی کرده و برای اجرا به شهرداری، ابلاغ شده است؛ اعتبار خوبی معادل 150 میلیارد تومان نیز برای اجرای این مصوبه در بودجه سال 1402 شهرداری پیش‌بینی شده است.

بخوانید:  افزایش ۲ هزار میلیارد ریالی اعتبار ویژه بانوان در بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری مشهد

ضمیری گفت: از دیگر اقدامات و مصوبات شورای اسلامی شهر، الزام شهرداری به رعایت اصول معماری ایرانی-اسلامی در تمامی طرح‌ها و پروژه‌های مربوط به شهرداری است.

وی افزود: علاوه بر این، یکپارچه‌سازی ضوابط نما نیز توسط مرکز پژوهش‌ها صورت گرفته و تبدیل به ضوابط سلبی، ایجابی و توصیه‌ای شده که برای طی کردن مراحل قانونی، به کمیسیون ماده 5 ارسال شده است.

ضمیری با بین اینکه در راستای تدوین ضوابط و چارچوب مقررات منظر شهری با رویکرد ایرانی-اسلامی، قراردادی با دانشگاه آزاد اسلامی منعقد شده، اظهارکرد: امیدواریم تا پایان سال، این سند مراحل تصویب خود را پشت سر گذاشته و در اختیار شهر قرار گیرد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد مقدس طرح «پیشخان زیارت» را از دیگر اقدامات شاخصی دانست که شورای اسلامی شهر پیگیر آن بوده و گفت: به واسطه این طرح، 2 موضوع را دنبال می‌کنیم، نخست گسترش و تحکیم پیوندهای شهری با حرم مطهر رضوی بوده و دیگری یکپارچگی و انسجام این عناصر در شهر مشهد مقدس است.

ضمیری گفت: عناصر واسطی در حوزه پیشخان زیارت درحال ایجاد شدن است ولی یکپارچگی و فکر مبنایی ندارند و کار سلیقه‌ای است.

لینک کوتاه : https://hamzamaan.ir/?p=4074

نظرات شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.