به گزارش پایگاه خبری همزمان،بودجه ۱۴۰۲ شهرداری مشهد ؛ایمان فرهمندی در گفتگو با برنامه رادیویی «شهر ما» با اشاره به اتمام عملیات حفاری مسیر شرقی خط ۳ قطارشهری مشهد مقدس، اظهارکرد: بسیار خرسندیم که همزمان با میلاد با سعادت امامزمان(عج) عملیات حفاری ۱۴ کیلومتر این مسیر به پایان رسید.
وی با بیان اینکه خط ۳ قطارشهری مشهد، با ۳۰ کیلومتر مسیر، طولانیترین خط مترویی مشهد بوده که شهرک ابوذر را با گذر از پایانه مسافربری امامرضا(ع)، بابالجواد(ع) حرم مطهر رضوی، میدان شهدا، میدان فردوسی و سپس امامت و قاسمآباد به امیریه وصل میکند، گفت: عملیات حفاری این خط در ۲ جبهه انجام شد که جبهه شرقی آن به پایان رسید و ۵ کیلومتر از جبهه غربی نیز تکمیل شده است.
رئیس کمیسیون عمران، حملونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: دستگاه حفار پس از پایان حفاری جبهه شرقی، به انتهای بولوار امامت منتقل میشود و در افق زمانی کوتاهی امیدواریم حفاری این جبهه نیز به پایان برسد.
فرهمندی با بیان اینکه شبکه ریلی و قطارشهری، مهمترین کلانپروژه مشهد مقدس محسوب میشود، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱، ۲ هزار میلیارد تومان از منابع شهرداری و دولت به این پروژه اختصاص یافت؛ در سال ۱۴۰۲ سعی کردیم این اعتبار را به بیش از ۲ برابر برسانیم.
وی گفت: اعتبار پیشبینی شده برای قطارشهری مشهد از بودجه ۱۴۰۲ شهرداری مشهد ، ۴۵۰۰ میلیارد تومان است و از دولت نیز تقاضا داریم که کمک بیشتری داشته باشد.
فرهمندی افزود: امیدواریم بتوانیم تا اوایل سال ۱۴۰۳، فاز یک خط ۳ قطارشهری مشهد مقدس را به طول ۶ کیلومتر، به بهرهبرداری برسانیم که موجب تسهیل دسترسی به حرم مطهر رضوی میشود.