11
پشت پرده انتشار یک کلیپ:

ماجرای ساختگی تولید سوسیس از گوشت سگ در مشهد چه بود؟

  • کد خبر : 1212
  • ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲
ماجرای ساختگی تولید سوسیس از گوشت سگ در مشهد چه بود؟
در روزهای اخیر انتشار کلیپی با تصاویری از سلاخی تعدادی سگ با نوشته "بازداشت رییس کارخانه تولید سوسیس بهتک در مشهد که روزانه ۷۰۰ کیلو گوشت سگ را تبدیل به سوسیس می کرده" بارنشر و حاشیه ساز شد.

به گزارش پایگاه خبری همزمان، در روزهای اخیر انتشار کلیپی با تصاویری از سلاخی تعدادی سگ با نوشته “بازداشت رییس کارخانه تولید سوسیس بهتک در مشهد که روزانه ۷۰۰ کیلو گوشت سگ را تبدیل به سوسیس می کرده” بارنشر و حاشیه ساز شد. این در حالی است که کلیپ مذکور در سال های اخیر برای چندمین بار بازنشر شده است.

در همین راستا مدیرکل دامپزشکی استان خراسان رضوی گفت: خبر و عکس‌های منتشر شده در فضای مجازی با موضوع تولید فرآورده‌های گوشتی از گوشت سگ در مشهد تکذیب می‌شود.

دکتر احمد شریعتی با بیان این مطلب اظهار کرد: چندی است که در فضای مجازی، تصاویری از سلاخی تعدادی سگ با زیرنویسی با مضمون «بازداشت رییس کارخانه تولید سوسیس بهتک در مشهد که روزانه 700 کیلو گوشت سگ را تبدیل به سوسیس می‌کرده» منتشر شده که با توجه بررسی‌های صورت گرفته، چنین واحد تولیدی در مشهد و استان فعالیت نداشته و تصاویر و مطلب منتشر شده نیز سال‌های پیش با همین مضمون در فضای مجازی منتشر شده است.

وی افزود: با عنایت به اینکه این موضوع باعث تشویش اذهان و نگرانی بخش زیادی از جامعه شده، ضمن تاکید بر نادرست بودن این ادعا از دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این باره کمک خواسته‌ایم تا برخورد لازم در این زمینه صورت گیرد.

بخوانید:  لزوم تامین اعتبار پروژه ها متناسب با بودجه تخصیص یافته

شریعتی بیان کرد: طی مکاتبه‌ای که با دادستان مشهد داشته‌ایم درخواست شده تا ضمن پیگرد قضایی، دستور لازم برای برخورد با عاملان انتشار چنین مطالبی را که اعتماد عمومی را در حوزه امنیت غذایی و سلامت عمومی خدشه‌دار کرده و زمینه سوءاستفاده برخی معاندین علیه نظام اسلامی را فراهم می‌کنند، ابلاغ نماید.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: همکاران این اداره کل، همواره در فعالیت‌های نظارتی خود هوشیاری لازم را داشته و در صورت مشاهده چنین مواردی به ویژه، موارد مرتبط با گزارش‌های مردمی، در اسرع وقت اقدامات قانونی را با هماهنگی دستگاه قضایی انجام خواهند داد.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، وی با تاکید بر اهمیت گزارش‌های مردمی در کشف و ضبط موارد غیر مجاز و نیز ارتقای سطح بهداشت عمومی، عنوان کرد: از کلیه شهروندان درخواست می‌کنیم در صورت مشاهده موارد یادشده و یا سایر تخلفات در عرضه فرآورده‌های خام دامی، مراتب را در مشهد با شماره تلفن‌های 37250025 و 37250035(شبکه دامپزشکی مشهد)، 1512(مرکز پیام اداره کل) و در شهرستان‌ها با شبکه دامپزشکی شهرستان در میان بگذارند و یا با سامانه پیام کوتاه روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان به شماره 300001512 در ارتباط باشند.

لینک کوتاه : https://hamzamaan.ir/?p=1212

نظرات شما

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.