17

سمند جدید اولین خودروی الکتریکی ایران + تصاویر

  • کد خبر : 2686
  • ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۷:۲۳
سمند جدید اولین خودروی الکتریکی ایران + تصاویر
جتکو می‌خواهد سمند جدید اولین خودروی الکتریکی ایران را با امکانات پیشرفته و به‌روزی طراحی کند و به بازار عرضه نماید

به گزارش پایگاه خبری همزمان،سمند جدید اولین خودروی الکتریکی ایران، مدت‌ها است شرکت جتکو با همکاری ایران خودرو مشغول طراحی و ساخت یک سدان جدید مفهومی است که «سمند جدید» نامیده می‌شود.

ابتدا، یک سال پیش و در بازدید برخی نمایندگان مجلس از گروه صنعتی ایران خودرو، ماکت اولیه خودروی مفهومی جتکو به نمایش در آمد. اکنون، سایت جتکو تصاویر جدیدی از این سدان مفهومی ایرانی منتشر کرده است.

در آن زمان گفته می‌شد سمند جدید اولین خودروی الکتریکی ایران به ایران خودرو است. و توسط شرکت صنتعی جتکو توسعه داده می‌شود. گروه صنعتی ایران خودرو با برگزاری یک مناقصه، سه طرح پیشنهادی برای طراحی و ساخت سدان جدید دریافت می‌کند که در نهایت طراحی شرکت جتکو انتخاب می‌شود.

سمند جدید اولین خودروی الکتریکی ایران + تصاویر

تصاویر جدید نشان می‌دهند جتکو به طور جدی مشغول کار روی اولین خودروی برقی ایرانی است. و این پروژه متوقف نشده است.

این سدان جدید ایران خودرو که در نظر بسیاری از کارشناسان، نسل دوم سمند بیان می‌شود. از داخل کابین کاملا مدرن و به‌روزی برخوردار است. و به نسبت یک خودروی برقی، امکانات لوکس و پیشرفته‌ای دارد.

سمند جدید اولین خودروی الکتریکی ایران + تصاویر

خودروی سدان طراحی شده توسط شرکت جتکو، اصطلاحا یک سدان فست بک (Fast Back) است. یعنی طراحی خودرو به گونه‌ای است که سقف خودرو یک شیب ملایم به سمت عقب خودرو دارد. و سقف و صندوق عقب دو بخش مجزا در این خودرو محسوب نمی‌شوند.

بخوانید:  چرا گردشگری ترکیه رونق دارد ولی ایران نه؟

اولین خودروی برقی تجاری ایران

در داشبورد و داخل کابین سمند جتکو امکاناتی مانند نمایشگر لمسی، جلو آمپر دیجیتال، نورپردازی کابین، استارت دکمه‌ای، ترمز پارک برقی، اتوهلد، کروز کنترل و تهویه اتوماتیک دوکاناله مشاهده می‌شود.

سمند جدید اولین خودروی الکتریکی ایران + تصاویر

در طراحی بدنه بیرونی نیز شاهد تغییراتی نسبت به نسخه اولیه سمند و دنا هستیم. و باز می‌توان گفت یک طراحی به‌روز شده و بهبود یافته دارد. برخی از خطوط بدنه همانند خودروهای کره‌ای و شرقی است. ولی نمی‌توان این خطوط و چراغ‌ها را نهایی دانست و ممکن است در روند توسعه و بازطراحی‌های چندین باره تا رسیدن به محصول نهایی، تغییراتی ایجاد شود.

سمند جدید اولین خودروی الکتریکی ایران + تصاویر

برخی شایعات می‌گویند نسل دوم سمند براساس پلتفرم IKP1 ساخته شده که همان پلتفرم PF1 پژو ۳۰۱ است. مدیران ایران خودرو تصمیم گرفتند در پی تحریم ایران و عدم همکاری شرکت‌های پژو و سیتروئن برای ساخت پژو ۳۰۱، با ایجاد تغییراتی در پلتفرم PF1 یک پلتفرم جدید به نام IKP1 بسازند.

سمند جدید اولین خودروی الکتریکی ایران

ایران خودرو می‌خواهد روی پلتفرم IKP1 چهار خودرو بسازد. که یکی سدان (سمند جدید با طراحی جتکو)، یک خودروی هاچ‌بک، یک کراس‌اوور تجاری به نام K125 و یک خودروی دیگر به نام K132 است.

هنوز ایران خودرو هیچ‌یک از این اطلاعات را تایید نکرده است. و باید منتظر بمانیم تا در ماه‌های آینده جزئیات بیشتری درباره این خودروها منتشر شود.

لینک کوتاه : https://hamzamaan.ir/?p=2686

نظرات شما

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.