4
مدیر روابط عمومی شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد:

راه‌اندازی موزه اسباب بازی در مشهد عملیاتی شد

  • کد خبر : 3946
  • ۱۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۹
راه‌اندازی موزه اسباب بازی در مشهد عملیاتی شد
مدیر روابط عمومی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در بودجه سال۱۴۰۲شهرداری مشهد برای راه‌اندازی موزه اسباب بازی اعتباراتی در نظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه خبری همزمان،موزه اسباب بازی در مشهد؛محمد شیخانی مدیر روابط عمومی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: پیشنهاد راه‌اندازی موزه اسباب بازی مشهد در آبان سال ۱۴۰۱ در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس مطرح شد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین الزامات فرهنگی، به ویژه در کلان‌شهرها، ایجاد بستر و زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی و سرگرمی ویژه کودکان است.

مدیر روابط عمومی شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: اگر به دنبال رشد و شکوفایی اجتماعی، فرهنگی و تربیتی هستیم باید محور تمرکز خود را روی کودکان قرار دهیم؛ قشری که آینده‌ساز کشور بوده و با تقویت حس تعلق خاطر و هویت‌بخشی می‌توانیم دستاورد‌های ارزشمندی را از این جامعه هدف کسب کنیم.

شیخانی بیان کرد: موزه‌ها، وجه خوش‌اخلاق و غیرعبوس تاریخ‌اند؛ موزه‌ها با پیش چشم آوردنِ تاریخ، کار ذهن ما را در فهم آن‌چه گذشته‌است، آسان می‌کنند؛ با این‌همه اکثر موزه‌ها به‌اقتضای سوژه، به طور مشخص برای بزرگسالان جالب و فهمیدنی است و جای دلچسبی برای بچه‌ها نیستند؛ به‌این ترتیب کودکان از دایره مخاطبان موزه‌ها کنار گذاشته می‌شوند.

وی تصریح کرد: مشهد با پیشینه تاریخی و به واسطه وجود مضجع نورانی علی ابن موسی الرضا (ع)، موزه‌های غنی با سوژه‌های متنوع را داراست و خلاء چنین موزه‌ای در مشهد کاملا ملموس است.

مدیر روابط عمومی شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد: راه‌اندازی موزه اسباب‌بازی در کنار ایجاد فرصتی برای غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان، موجب پیوست نسلی بین نسل جدید و قدیم می‌شود؛ در کنار چنین فرصتی می‌توان اهداف والای تربیتی را هم دنبال کرد.

شیخانی اظهار کرد: طرح راه‌اندازی موزه اسباب بازی برای بررسی و پایش جامع‌تر و پرداختن به جزئیات و کیفیت اجرایی کردن آن، در نشست‌های مشترکی با حضور نمایندگان سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد و کارشناسان حوزه فرهنگی و اجتماعی مورد بحث قرار گرفت و پس از بررسی و جلسات متعدد در بودجه سال ۱۴۰۲ برای آن اعتباراتی در نظر گرفته شد.

او افزود: در بسیاری از کشورها، گنجینه‌های ارزشمندی از انواع عروسک و اسباب‌بازی به موزه‌ها راه پیدا کرده‌اند تا هم بچه‌ها به شیوه خودشان با تاریخ پیوند برقرار کنند و هم سیر بازی و وسایل بازی درطول زمان، فراموش نشود.

مدیر روابط عمومی شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: با توجه به فرهنگ و پیشینه غنی مشهد و حضور پرتعداد زائران و گردشگران در شهر امام رضا (ع)، با راه‌اندازی موزه اسباب بازی در مشهد می‌توان گام موثری در ایجاد ارتباط بین نسلی و پیوند کودکان و نوجوانان به تاریخ و تمدن ایران اسلامی برداشت.

لینک کوتاه : https://hamzamaan.ir/?p=3946

نظرات شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.