به گزارش پایگاه خبری همزمان،بومیسازی قطعات حفاری قطارشهری مشهد؛موسیالرضا حاجیبگلو در گفتگویی با اشاره به بومیسازی نوار آب بند در ساخت مترو به همت شرکتهای دانشبنیان در قطارشهری مشهد، اظهارکرد: دستگاه حفار، قطعات پیشساخته بتنی را در کنار یکدیگر قرار داده و با فشردن و کنارهم چیدن این قطعات، تونل ایجاد میکند.
وی گفت: این قطعات بتنی با یک نوار آب بند و لاستیک باید آببندی شوند؛ پیشتر این تکنولوژی در اختیار کشورهای دیگر قرار داشت ولی امروز به همت کارشناسان ایرانی، بومیسازی شده است.
نایب رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه این بومیسازی تا 50 درصد موجب تسریع در فرآیندها شده و در بخش انتفاع مالی نیز بیش از25 درصد موجب کاهش هزینه شده و صرفهجویی ارزی به همراه داشته است، افزود: علاوه بر این، در حوزه تعمیرات، با بهرهگیری از روش مهندسی معکوس، گام های بسیار ارزشمندی برداشته شده است.
حاجیبگلو تصریح کرد: با همت شرکتهای دانشبنیان اکنون بیش از90 درصد قطعات حفاری قطارشهری مشهد، بومیسازی شده است.