12

افزایش شهرهای سیاه کرونایی خراسان رضوی

  • کد خبر : 991
  • ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۸:۴۹
افزایش شهرهای سیاه کرونایی خراسان رضوی
رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: وضعیت موجود استان خراسان رضوی از نظر شیوع کرونا رضایت بخش نیست و در همه پارامترهای بیماری کووید ۱۹ روند افزایشی داریم تعداد شهرهای دارای وضعیت سیاه از این نظر رو به افزایش است.

به گزارش پایگاه خبری «همزمان»، دکتر محمدحسین بحرینی روز سه‌شنبه در مراسم آغاز طرح شهید سلیمانی با عنوان “مسجد سنگر سلامت” در مشهد افزود: به برکت حضرت امام رضا (ع) هنوز با بحران کمبود تخت در مشهد روبرو نشده‌ایم ولی اگر فکر اساسی نکنیم به آن روز هم دچار خواهیم شد.

وی ادامه  داد: اگر محوریت و راهنمایی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در کنترل بحران نبود وضعیت ما از این بدتر می‌شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در شرایطی که هنوز امیدی به تهیه واکسن کرونا نیست و داروی خاصی هم برای درمان آن ساخته نشده است ارزانترین و بهترین راه، پیشگیری است و اگر ۸۰ درصد مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند می‌توانیم زنجیره انتقال این بیماری را قطع کنیم.

وی با تشکر از استاندار سابق و فعلی و دیگر مسوولان خراسان رضوی افزود: مسوولان سپاه استان بسیار بیشتر از آنچه انتظار می‌رفت به کمک ما آمدند وگرنه ما توان تحمل این بار سنگین را نداشتیم.

دکتر بحرینی ادامه داد: طی ۴۰ سال گذشته هر زمان با بحران روبرو شده‌ایم بعد از خدا و ائمه (ع) امید ما به سپاه و بسیج بود و امروز هم به شرایطی رسیدیم که سپاه و بسیج وارد عمل شدند. در اجرای این طرح همه با هم باید همکاری نماییم.

وی گفت: گفتار، رفتار و کردار رهبری باید الگوی ما باشد ما باید به عنوان یک تکلیف شرعی فرمایشات ایشان را به مرحله اجرا درآوریم. دانشگاه علوم پزشکی با تمام قوا در خدمت اجرای این طرح است و بسیار امیدواریم با اجرای آن در مدت دو هفته آینده شاهد کاهش تعداد بیماران در بخش‌های مختلف باشیم.

بخوانید:  راهکارهای رفع مشکلات دامداران مشهد

شناسایی بیماران از طریق شبکه محله‌ای، معرفی به مراکز جامع سلامت منتخب، تسهیل هدایت بیمار به درمانگاه، نقاهتگاه و بیمارستان مطابق فرایند تعریف شده دانشگاه و همچنین پشتیبانی و حمایت از بیماران در دوره قرنطینه با رفع موانع معیشتی از جمله اهدای بسته‌های کمک معیشتی به خانواده بیماران، رفع موانع شغلی در زمینه اخذ و ارائه گواهی مرخصی استعلاجی معتبر و برطرف کردن مشکلات شخصی شامل خرید و انجام امور جاری زندگی فرد بیمار در صورت نیاز، با استفاده از ظرفیت جوانان بسیجی مومن، امین و معتمد محل از جمله اهداف طرح “مسجد سنگر سلامت” است.

در اجرای این طرح دانشگاه علوم پزشکی، بسیج جامعه پزشکی، سپاه و بسیج همراه با مرکز رسیدگی به امور مساجد با هم همکاری می‌کنند.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۷۰۳ هزار و ۲۸۸ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۴۵۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در کشور به ۳۹ هزار و ۲۰۲ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون ۵۳۰ هزار و ۶۹۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

لینک کوتاه : https://hamzamaan.ir/?p=991

نظرات شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.