2
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد مقدس:

نیروگاه بیوگازسوز مشهد الگوی سرمایه‌گذاری در ابعاد ملی

  • کد خبر : 3780
  • ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۸
نیروگاه بیوگازسوز مشهد الگوی سرمایه‌گذاری در ابعاد ملی
نیروگاه بیوگازسوز، پروژه‌ه‌ای منحصر به فرد بوده که قرارداد آن توسط معاونت اقتصادی شهرداری و با نظارت شورای شهر انجام شده و به لحاظ زیست محیطی و اقتصادی، الگوی سرمایه‌گذاری مناسبی در کشور می‌تواند باشد.

به گزارش پایگاه خبری همزمان،نیروگاه بیوگازسوز مشهد؛ مجید دبیریان با اشاره نامگذاری امسال به عنوان سال “تولید ، دانش بنیان، اشتغال آفرین”، اظهارکرد: همگان می‌دانند تحقق این شعار نیاز به حساسیت برنامه محورانه و کاربردی همه دستگاه‌ها دارد.

وی افزود: شاخصه اصلی برای مقاوم ساختن کشور در مقابل تلاطمات داخلی و خارجی، به‌ویژه تحریم‌های ظالمانه، تقویت اقتصاد مبتنی بر دانش و فناوری زاییده از درون، یا به عبارت دیگر، همان اقتصاد دانش‌بنیان است که در آن، دانش و فناوری، حرف اول را می‌زند و ارزش افزوده اصلی در محصولات تولیدی، نه به واسطه خطوط تولید و ماشین‌آلات، بلکه به واسطه فناوری و دانش نخبگانیِ ایجاد شده در آن صنعت است.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: در دوره ششم مدیریت شهری مشهد مقدس، اقدامات بسیار خوبی برای توسعه اکوسیستم نوآوری و دانش‌بنیان در شهر مشهد انجام شده و لکن کماکان یکی از چالش‌های اصلی در این اکوسیستم، تجاری‌‌سازی محصولات دانش‌بنیان از طریق سرمایه‌گذاری خطرپذیر است.

دبیریان افزود: در این راستا قرارداد نیروگاه بیوگازسوز مشهد به عنوان یکی از سیاست‌های شاخص شورای ششم و از اهداف کلان مدیریت شهری در راستای کاهش آلایندگی های محیط زیست شهری، تعریف و با استفاده از رویکرد اقتصاد چرخشی و نگاه هم زمان به تحقق منافع بخش خصوصی و منافع عمومی برای اولین بار در کشور و با سرمایه گذاری 100 درصد بخش خصوصی منعقد شد.

بخوانید:  نقش و هویت زیارتی مشهدالرضا(ع) باید تقویت شود

وی گفت: این قرارداد در حوزه معاونت اقتصادی شهرداری مشهد و تحت نظارت کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر منعقد شد و امیدوارم پروژه نیروگاه بیوگازسوز به عنوان یکی از پروژه های منحصر به فرد و پیشتاز در حوزه پسماند به لحاظ زیست محیطی و اقتصادی، الگوی سرمایه‌گذاری مناسبی در کشور باشد.

لینک کوتاه : https://hamzamaan.ir/?p=3780

نظرات شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.