14
همه ما را رها کرده اند:

ناگفته های تلخ خانواده قربانیان حادثه آتش سوزی کلینیک سینا اطهر + عکس

  • کد خبر : 1655
  • ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۹:۵۶
ناگفته های تلخ خانواده قربانیان حادثه آتش سوزی کلینیک سینا اطهر + عکس
خانواده قربانیان حادثه آتش سوزی کلینیک سینا اطهر با تجمع در محل حادثه مراسم یادبودی برای عزیزان خود برگزار کردند.

به گزارش پایگاه خبری همزمان، حادثه آتش سوزی کلینیک سینا اطهر: غروب دهم تیرماه سال 99 صدای انفجار مهیبی در خیابان شریعتی و میدان تجریش تهران پیچید. کلینیک سینا اطهر در آتش می سوخت و در طبقه چهارم این مرکز جراحی، پرستاران و کادر درمان در اتاق عمل حبس شده بودند. آن شب خیابان شریعتی و کوچه ماهور زاده پر بود از دود و شیشه های خرد شده و التهاب و صدای ضجه خانواده های داغداری که لحظه های خود را در بیم و امید از دست دادن فرزندانشان لحظه های سختی را سپری می کردند.و با قربانی شدن 19 نفر از کادر درمان، نام حادثه آتش سوزی سینا اطهر به یکی از فجایع تاریخی تهران پیوست.

خانواده قربانیان کلینیک سینا اطهر یکدیگر را در آغوش کشیدند

حالا همان خانواده هایی که شب آتش سوزی مقابل کلینیک منتظر خبری از عزیز خود بودند، نزدیک شش ماه است داغدار عزیزان خود هستند. خانواده قربانیان آتش سوزی کلینیک سینا اطهر بعد از ظهر امروز سه شنبه بار دیگر مقابل محل حادثه گرد هم آمدند و به یاد عزیزانشان شمع روشن کردند.آنها مقابل در کلینیک را به یاد رد آخرین قدم های عزیزانشان گلباران کردند.صدای موسیقی غمگین و گریه خانواده قربانیان حادثه آتش سوزی،در کوچه ماهورزاده پیچیده است.

خانواده قربانیان حادثه آتش سوزی کلینیک سینا اطهر با تجمع در محل حادثه مراسم یادبودی برای عزیزان خود برگزار کردند.

مقصران حادثه آتش سوزی به مجازات خود برسند

زمانی وکیل خانواده قربانیان حادثه آتش سوزی کلینیک سینا اطهر در مورد علت حضور این خانواده ها می گوید:«این خانواده های داغدار در این محل گرد هم آمده اند و این در حالی است که همه این خانواده ها به خاطر کرونا عزاداری مفصلی هم برای عزیزانشان نکرده اند.آنها تقاضای رسیدگی به پرونده شان را دارند.»

فرهاد دیبایی نام پدر شبنم است. دختر جوانی که قرار بود به زودی جشن عقدش را برگزار کند اما درست در همان تاریخ مراسم چهلمین روز درگذشت او را برگزار کردند.دیبایی در حالی که عکس شبنم را در دست دارد به خبرنگار رکنامی گوید:«همه خانواده هایی که امروز دراینجا جمع شده اند خواستار رسیدگی هر چه سریعتر به روند پرونده هستند. پرونده هنوز در مرحله دادسراست.»

خانواده فهیمه رحمانی هم در محل حضور دارند. شوهر فهیمه رحمانی می گوید:«ما شنیده ایم یکی از مسئولین آتش سوزی و انفجار کلینیک سینا اطهر بعد از حادثه به مقام ریاست در یکی از دانشگاه ها رسیده است. در حالی که او از مقصران حادثه بود و ما توقع رسیدگی هر چه سریعتر به این پرونده را داشتیم، شنیدن این خبر خیلی برایمان سخت بود و داغمان را بیشتر کرد.»

خانواده قربانیان حادثه آتش سوزی کلینیک سینا اطهر با تجمع در محل حادثه مراسم یادبودی برای عزیزان خود برگزار کردند.

آیدا از میان دود و آتش به پدرش زنگ زد

پدر آیدا اعلایی می گوید:«آن شب تولد دخترم بود. دختر من در آخرین تماس خود به ما گفت که در حال خفه شدن است. اما دیگر کاری از ما برنیامد. انگار آیدا می دانست که دیگر زنده بیرون نمی آید و تسلیم مرگ شده بود چون در آخرین تماس خود به ما گفت عاشق شما هستم و با ما خداحافظی کرد.»

بخوانید:  با این اپلیکیشن پرتره‌های نقاشی از چهره خود به سبک تابلوهای قرن هجدهی دریافت کنید

پدر لیلا وارد کلینیک سینا اطهر شده بود

پدر لیلا عیوض خانی یکی از کسانی است که بی تابی و بیقراری زیادی می کند.او می گوید که با کارگری دخترش را بزرگ کرده بود و لیلا با زحمت و شب بیداری توانسته بود درس بخواند و دانشگاه شهید بهشتی درس خوانده بود.

پدر لیلا در میان اشک و بی قراری هایش می گوید:«لیلا برای درسش زحمت خیلی زیادی کشیده بود.او تمام سرمایه زندگی من بود. هر کاری لازم بود برای او انجام داده بودم تا بتواند موفق شود و حالا سرمایه زندگی ام از دستم رفته است.»

او در ادامه می گوید: «آن شب با همه مخالفت ها در حالی که اجازه نمی دادند وارد ساختمان شویم اما من خودم را به طبقه چهارم رساندم. دیدم که دوستان دخترم بی جان کف اتاق عمل افتاده بودند. یک خانم دکتر پشت میزش نشسشته جان باخته بود.»

خانواده محدثه رضی هم در محل حاضرند و خواستار رسیدگی سریع به پرونده هستند.پدر محدثه می گوید:«می خواهیم قانون حق ما را از این حادثه بدهد.این جوان ها عده ای نخبه بودند.»

ناگفته هایی از زوج جوان قربانی حادثه آتش سوزی کلینیک سینا اطهر

مادر رها نیک روش نیز می گوید:«رها و احسان فقط دو هفته بود که ازدواج کرده بودند.آنها حتی ماه عسل هم نرفتند.می دانم که حالا در آرامش هستند اما دلم می خواهد مقصران این حادثه هر چه سریعتر مجازات شوند تا داغ دل ما خانواده های داغدار آرام گیرد.»

خانواده قربانیان حادثه آتش سوزی کلینیک سینا اطهر با تجمع در محل حادثه مراسم یادبودی برای عزیزان خود برگزار کردند.

عکس دخترم را در اینستاگرام دیدم و فهمیدم در آتش جان باخته است

مادر مریم خورسندی از لحظه ای می گوید که متوجه مرگ دخترش شد.او خبر را از اینستاگرام فهمیده بود:«نمی دانستم چه اتفاقی افتاده است.صبح روز چهارشنبه اینستاگرام را باز کردم و عکس دخترم را دیدم که یکی از دوستانش گذاشته بود و نوشته بود برای شادی روح مریم فاتحه بخوانید.دیگر حال خودم را نمی فهمیدم.»

مادر مریم می گوید که دخترش سختکوش و خیرخواه بوده است.او نیز مثل بقیه خانواده خواستار رسیدگی سریع به پرونده است.

خانواده قربانیان حادثه آتش سوزی کلینیک سینا اطهر درخواست ملاقات با رئیس قوه قضائیه را دارند تا تقاضای خود را از او بیان کنند.حادثه آتش سوزی کلینیک سینا اطهر

لینک کوتاه : https://hamzamaan.ir/?p=1655

برچسب ها

نظرات شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.