7

لیونل مسی رویای کودک افغان را نابود کرد

  • کد خبر : 2325
  • ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
لیونل مسی رویای کودک افغان را نابود کرد
مرتضی احمدی، کودک افغان که با پیراهن پلاستیکی تیم ملی فوتبال آرژانتین در جهان شناخته شد،‌ رویایی کودکانه داشت. قهرمان رویاهای او لیونل مسی، ستاره فوتبال جهان و عضو تیم ملی آرژانتین بود.

به گزارش پایگاه خبری همزمان،لیونل و مسی و آرژانتین از افغانستان فاصله زیادی دارد اما رویاهای مرتضی مرزی نمی‌شناختند. این کودک که در خانواده‌ای فقیر در مناطق مرکزی افغانستان چشم به جهان گشوده بود، تصور می‌کرد با رسیدن صدای او به ستاره محبوبش، زندگی‌اش تغییر می‌کند.

تقدیر و تلاش، بخشی از رویای مرتضی احمدی را به واقعیت رساند اما نه تنها تغییری در زندگی مرتضی رخ نداد که اوضاع برایش بدتر هم شد.

به تازگی فیلم مستندی درباره زندگی مرتضی تهیه شده که نشان می‌دهد دست دادن با مسی برای این کودک و خانواده او چه پیامدهای داشته است.

ماجرا از آنجا شروع شد که یک عکاس، از مرتضی عکسی گرفت که در آن، او برای خود به تقلید از پیراهن اعضای تیم ملی فوتبال آرژانتین، پیراهنی با پلاستیک آبی و سفید راه‌راه درست کرده بود. این عکس در سطح بین‌المللی منتشر شد. بسیار پیام‌ها رد و بدل شدند و صندوق کودکان سازمان ملل متحد هم وارد ماجرا شد. رهبران قومی افغانستان با مرتضی دیدار کردند. و سرانجام دو سال پیش، مقدمات سفر مرتضی به قطر فراهم آمد. که هم‌زمان لیونل مسی هم در رکاب تیم بارسلونا به آنجا رفته بود. دیدار مسی و مرتضی، سرانجام در زمین فوتبال رقم خورد.

اما فیلم مستندی که سایت ورزشی بلیچر ریپورت تهیه و منتشر کرده. نشان می‌دهد که این کودک افغان به دلیل همین دیدار به شهرت بیشتر رسیده. اما ستاره آرژانتینی او را تا حد زیادی مأیوس کرده است. عارف احمدی، پدر مرتضی، در این مستند می‌گوید. که پس از مشهور شدن پسرش، خانواده او جعبه‌ای از مسی دریافت کرد. همه فکر کردند که در این جعبه مبلغ هنگفتی پول قرار داده شده است. اما در جعبه تنها یک توپ فوتبال و یک پیراهن ستاره آرژانتینی بود. مردم منطقه اما هرگز باور نکردند که ستاره‌ای به نامداری مسی برای خانواده مرتضی فقط یک توپ و پیراهن فرستاده باشد. و گمان کردند که پول هنگفتی به آن‌ها هدیه شده است. پس این شایعه که بازیکن بارسلونا به خانواده مرتضی کمک مالی کرده، پخش شد. و نتیجه آن در کشور ناامن افغانستان، بر تمام زندگی آن‌ها سایه افکند.

بخوانید:  ایلان ماسک؛ ثروتمندترین فرد جهان شد

مستندی درباره این کودک افغان

آقای عارف احمدی می‌گوید که این خانواده ابتدا امید داشته است تا با کمک مسی حداقل بتوانند از یک کشور دیگر پناهندگی بگیرد. و زندگی تازه‌ای برای مرتضی رقم بخورد تا شاید او نیز در آینده ستاره‌ فوتبال شود. اما او در این مستند می‌گوید: «مسی هیچ کاری نکرد.» عارف می‌افزاید: «ما فکر می‌کردیم که با رفتن به دوحه و ملاقات با مسی، او نیز قدمی مشابه کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی، بردارد.»

لیونل مسی رویای کودک افغان را نابود کرد

رونالدو پیش‌تر به یک کودک سوری کمک کرده بود تا در اسپانیا پناهندگی بگیرد. پیش‌تر از آن‌ هم، گزارش شده بود که این ستاره پرتغالی تیم یوونتوس، برای کمک به یک کودک بی‌سرپرست لبنانی اقدام کرده. آرزوی مرتضی اما تاکنون برآورده نشده است.

عارف می‌گوید: «متاسفانه مسی چیزی به مرتضی نداد. او باید به نوعی به او کمک می‌کرد.»

از آن پس، دامنه مشکلات مرتضی گسترده‌تر شد. او ناچار شد روستا را به قصد کابل و برای مدتی هم کویته پاکستان ترک کند. آدم‌ربایان نیز به او چشم دوخته بودند. این وضعیت خانواده احمدی به شدت دچار بحران‌های روانی کرده است.

بر اساس این مستند جدید، مرتضی اکنون از زادگاهش به کابل فرار کرده. تا از آزار و اذیت‌ها در امان باشد. او حالا ۹ سال دارد. و دنیا را بهتر می‌شناسد. اما همچنان دلبسته و دوستدار ستاره محبوب خود، لیونل مسی، است.

لینک کوتاه : https://hamzamaan.ir/?p=2325

برچسب ها

نظرات شما

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.