12

قاسم گلی کمدین معروف لس آنجلسی درگذشت

  • کد خبر : 3098
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۰
قاسم گلی کمدین معروف لس آنجلسی درگذشت
قاسم گلی یکی از بازیگران کمدی و مجریان ایرانی مقیم آمریکا بوده که در سالهای اخیر به خواننده و مجری کمدی در شبکه‌های ماهواره‌ای از جمله آی تی ان فعالیت می کرد.

به گزارش پایگاه خبری همزمان،قاسم گلی متولد ۱۳۲۳ در مشهد، کمدین تئاتر و نمایشنامه های رادیویی بود. وی کارش را از تئاتر شروع کرد و کم کم پا به وادی رادیو گذاشت و در بخش نمایشنامه خوانی و صداپیشگی مشغول به کار شد و رفته رفته بیش از پیش شناخته شد. اجراهای قاسم گلی در لاله زار تهران نیز محبوبیت خاص خود را داشت.

بعد از انقلاب، ایران را به مقصد ترکیه ترک کرد. پس از مدتی از آن جا به کانادا و سپس به امریکا رفت. در آن جا دومرتبه فعالیت خود را در قالب تئاترهای کمدی از سر گرفت و چند سالی هم در شبکه های ماهواره ای فعالیت داشت و موفق شد به شهرت و محبوبیت دست بیابد.

او پس از مهاجرت و آشنایی با حمید شب خیز در تلویزیون او (آی تی ان) به عنوان کمدین و مجری بخشی از برنامه ها را اجرا می کرد. او برنامه «گلی شو» را اجرا می کرد که طرفداران بسیاری داشت. قاسم گلی مدتی با شبکه «من و تو» نیز همکاری داشت اما تصمیم گرفت با این شبکه قطع همکاری کند. قاسم گلی چند نمایش را هم با بعضی از بازیگران قبل از انقلاب از جمله شهناز تهرانی و پرویز صیاد اجرا کرده است.

او خواننده نبود و بیشتر ترانه هایش طنز بود و سعی میکرد آهنگ های فان بخواند و مردم را بخنداند این هنرمند قبل از انقلال با جواد یساری و عباس قادر رفاقت داشتو  با هم کار میکردند اما بعد از انقلاب به امریکا رلفت و به کار تئاتر مشغول شد.

بخوانید:  سایت های همسریابی در کمین سرمایه های جوانان مجرد

یکی از معروف ترین ترانه های قاسم گلی برای مادرشوهر بود که از ماهواره پخش شد.

مدتی پیش، شهناز تهرانی، بازیگر قدیمی را همسر وی معرفی کردند که این خبر شایعه است و صحت ندارد. و باز گفته شده بود که او به ایران آمده و در کیش توسط پلیس دستگیر شده و علت دستگیری وی را نیز قتل اعلام کرده بودند که در نهایت مشخص شد این هم شایعه است. البته او چند مرتبه به همراه دخترش، ساحل، به ایران آمده و سپس به آمریکا بازگشته بود.

قاسم گلی کمدین معروف لس آنجلسی درگذشت

گلی در سال های اخیر به علت کهولت سن از مجریگری کناره گرفته و خانه نشین شده بود. مدتی نیز با کرونا دست و پنجه نرم می کرد اما نهایتاً در ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ بر اثر ایست قلبی در لس آنجلس درگذشت.

نظر قاسم گلی درباره هنرمندان لس آنجلسی

قاسم گلی درباره وضعیت هنرمندان و بازیگران اونور آبی گفته: وضیعت امروز هنرمندن در خارج از کشور به خصوص در آمریکا به دلیل وجود دسته بندی ها مختلف هنری نا به سامان می باشد و برنامه ها فقط در دست عده ای از برنامه گذاران تهیه و اجرا می گردد، همین امر باعث ایجاد مشکلات شده است.

به همین دلیل به تمامی جوانان هنرمند که قصد سفر و ادامه فعالیت هنری خود در اروپا و یا آمریکا را دارند توصیه می کنم در ایران به فعالیت خود ادامه بدهند و وطن را به تصورات خیالی خود در کشور های دیگر ترک نکنند، زیرا جوانان می توانند در ایران بهتر از هر جای دیگر استعدادهای خود را نمایان کنند.

لینک کوتاه : https://hamzamaan.ir/?p=3098

نظرات شما

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.