9
با شکایت یک وکیل از عیسی کلانتری و پس از یکسال تلاش:

صدور مجوز پرورش ماهی تیلاپیا متوقف شد!

  • کد خبر : 2217
  • ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۷:۰۶
صدور مجوز پرورش ماهی تیلاپیا متوقف شد!
شکایت یک وکیل دادگستری از معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در دادسرای کارکنان دولت درباره صدور مجوز برای پرورش ماهی "تیلاپیا" بالاخره نتیجه داد و صدور مجوز آن متوقف شد.

به گزارش پایگاه خبری همزمان، محمد داسمه وکیل پرونده دراین‌باره به اسکان گفت:” حدود ۱۱ سال موضع رسمی “سازمان حفاظت محیط زیست” مقابله با تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیا بود و از رئیس سازمان تا تمام دفاتر و معاونت های سازمان به صورت مکرر در این ۱۱ سال به صورت بخشنامه در جهت ممنوعیت تکثیر و پرورش تیلاپیا مکاتبه ها داشتند.”

او افزود: ” دلایل و استدلال های علمی متعددی در این خصوص وجود داشت. اما ناگهان آقای عیسی کلانتری مجوز تیلاپیا را برخلافِ موضع و سیاست یازده ساله سازمان صادر کرد. جالب اینکه ایشان برای صدور مجوز ماهی تیلاپیا به نظر موافق کارشناسان سازمان استناد کرد. در صورتی که اصلا کارشناسان سازمان و نیز دانشگاهیان نه تنها موافق این رویکرد و تصمیم نبودند. بلکه صد در صد با آن مخالفت داشتند و برای صدور مجوز تحت فشار قرار داشته و با اینحال مجوز نداده بودند.”

داسمه درباره طرح دعوی و شکایت از رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ” بنده شاکی این پرونده هستم. و به دلیل صدور مجوز پرورش ماهی تیلاپیا در چهار استان یزد، خراسان جنوبی، قم، سمنان که آقای عیسی کلانتری در آنها مجوز پرورش و تکثیر داده بود از ایشان شکایت کردم.”

او گفت:” نظرات مخالف با پرورش تیلاپیا در ایران از سازمان پدافند غیرعامل. سازمان بازرسی کل کشور، ده‌ها کارشناس و ارزیاب اثرات زیست محیطی. اعضای هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه تهران در دست داشتیم. تا اینکه علیه آقای کلانتری در دادسرای کارکنان دولت شکایت کیفری کردیم. و بالغ بر یک سال است که این پرونده را به جد پیگیری کردم. که بالاخره به اینجا رسید؛ هر چند این تازه آغاز کار است.”

لینک کوتاه : https://hamzamaan.ir/?p=2217

نظرات شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.