11
وعده های توخالی دولت برای حمایت از بازار سرمایه:

ریزش بورس تا کجا ادامه خواهد داشت؟

  • کد خبر : 2145
  • ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۹:۴۵
ریزش بورس تا کجا ادامه خواهد داشت؟
دیروز ۲۷ دی ۹۹ شاخص کل به روند نزولی خود ادامه داد و کانال ۱.۲ میلیون واحدی هم از دست رفت. این روند نزولی شاخص کل و ریزش بورس تا کجا ادامه خواهد یافت؟

به گزارش پایگاه خبری همزمان، ریزش بورس:‌ بازار روز شنبه ۲۷ دی ۹۹ روند نزولی را داشت و این روند در ادامه اتفاقات و خبرهای بدی بود که در مورد قیمت گذاری دستوری در هفته‌های گذشته منتشر شده بود. همچنین در چند روز گذشته نیز به دنبال سخنان رئیس جمهور مبنی بر کاهش نرخ دلار و به دنبال آن تائید ضمنی رئیس کل بانک مرکزی بر سخنان رئیس جمهور، این روند نزولی سرعت بیشتری به خود گرفت.

نکته جالب اینکه در روز سه شنبه ۲ همت (هزار میلیارد تومان). چهارشنبه ۲ همت و روز شنبه نیز ۲.۵ همت پول حقیقی از بازار خارج شده است. که این به نوعی یک فاجعه برای بازار محسوب می‌شود. در کنار آن کاهش حجم معاملات خرد در بازار به زیر ۱۰ همت نیز به عامل دیگری برای بی رمق شدن بازار تبدیل شده است.

ریزش بورس تا کجا ادامه خواد داشت؟

ریزش بورس و روند نزولی شاخص کل

شاخص کل امروز از مرز حمایتی ۱.۲ میلیون واحدی که حقوقی‌ها در ۲۰ آبان ساخته بودند هم گذر کرد. درریزش بورس و روندهای نزولی به دنبال حمایت گشتن به آن اندازه که مقاومت اهمیت دارد. مهم نیست. و برعکس. این بدان معنا است که تا روند اصلاحی بازار تغییر پیدا نکند نباید وارد شد. و هنگامی می‌توان اطمینان یافت که روند بازار تغییر پیدا کرده باش.د که به طور مثال در روند اصلاحی که قیمت ریکاوری می‌شود بتواند از یکی از سقف‌هایی که در مسیر اصلاح ایجاد کرده عبور کند. نه اینکه به حمایت برسد و برگردد.

بخوانید:  درباره فریدا کالو؛ زنی عجیب، هنرمند و قدرتمند+ آثار

در مورد شاخص کل نمودار قیمت نتوانست از محدوده  ۱.۶ میلیون واحد آخرین سقفی که ساخته بود عبور کند از این رو می‌توان نتیجه گرفت که فاز اصلاحی بازار حداقل از بعد زمانی همچنان ادامه ریزش بورس را خواهد داشت.

حالا که بازار هنوز دچار تغییر روند نشده و ریزش بورس ادامه دارد. از کف قبلی نیز عبور کرده می‌تواند تا فیبوی ۱.۶۱ بسط در ۱ میلیون واحد اصلاح کند. در این مسیر می‌تواند زودتر یا دیرتر در حمایت‌های هندسی بر روی ۱.۰۵ میلیون واحد و ۹۲۰ هزار واحد واکنش نشان دهد.

لینک کوتاه : https://hamzamaan.ir/?p=2145

نظرات شما

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.