9
در واکنش به توئیت وزیر ارتباطات ایران:

ابراهیم کاراگول روزنامه‌نگار نزدیک به اردوغان، ایران را تهدید کرد

  • کد خبر : 1521
  • ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶
ابراهیم کاراگول روزنامه‌نگار نزدیک به اردوغان، ایران را تهدید کرد
پس از جنجال های فراوان شعرخوانی رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه در مورد رود ارس باعث بروز تنش هایی میان ایران و ترکیه شده است؛ این بارابراهیم کاراگول روزنامه‌نگار نزدیک به اردوغان با انتشار پستی در اینستاگرام خود به توئیت آذری جهرمی واکنش تند و تهید امیزی نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری « همزمان»، در روزهای اخیر شعر خوانی رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه در مورد رود ارس باعث بروز تنش هایی میان ایران و ترکیه شده است. ماجرا از این قرار بود که در جریان رژه پیروزی نیروهای نظامی آذربایجان، اردوغان در کنار رییس جمهور آن کشور بیتی در مورد رود ارس خواند که حاکی از جدایی اجباری ساکنان قسمت شمالی و جنوبی این رود بود.

مقامات سیاسی کشور و بسیاری از مردم آذری زبان این بیت را تلاشی برای دامن زدن به تمایلات قوم گرایانه و جدایی طلبانه برخی آذری ها دانسته و به آن واکنش نشان دادند.

اگر چه وزارت امور خارجه با فرا خواندن سفیر ترکیه به صحبت های اردوغان واکنش نشان داد اما مقامات وزارت امور خارجه ترکیه همچنان از صحبت های رییس جمهور خود حمایت کرده و اعلام کردند که در این مورد سوء تعبیر شده است.

در تازه ترین واکنش، ابراهیم کاراگول ابراهیم کاراگول روزنامه‌نگار نزدیک به اردوغان که سردبیر روزنامه طرفدار حزب عدالت و توسعه حاکم (حزب متبوع رجب طیب اردوغان) است و به شدت از سیاست های اردوغان حمایت می کند، در پاسخ به توییتی از جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات ایران به نحوی ایران را تهدید کرده است.

ابراهیم کاراگول روزنامه‌نگار نزدیک به اردوغان، ایران را تهدید کرد

جهرمی در پیامی توییتری و بدون شرح، عکسی از نقشه ایران در دوران صفویه را منتشر کرده که در آن قلمرو ایران بسیاری از سرزمین های کنونی در اختیار روسیه، آذربایجان و ترکیه را شامل شده و به طور کلی نشان می دهد که بخش های زیادی از منطقه قفقاز و مناطق آذری زبان در اختیار ایران بوده است.

بخوانید:  ماجرای قتل صادق برامکی و سلفی قاتلان با جنازه او !

ابراهیم کاراگول روزنامه‌نگار نزدیک به اردوغان و سردبیر روزنامه ینی شفق در واکنش به این صحبت ها کشتارهای سلاطین عثمانی در شهرهای آذری نشین ایران را یادآور شده و چنین نوشته است:

İran İTC Bakanı M. Cevad Azeri Johremi,
Cumhurbaşkanı Erdoğan’a tepki için
Safavi haritası yayınlamış.

Sen Safavi dersen bir Yavuz gelir.
Tebriz’e giren bir 4. Murat gelir.

Bu kadar şımarıklıkla
buralar sana zor gelir.

Boşver Safavi’yi.
Sen bugünkü haritanı koru.

ابراهیم کاراگول روزنامه‌نگار نزدیک به اردوغان، ایران را تهدید کرد

«آقای جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات ایران در واکنش به صحبت های رییس جمهور اردوغان یک نقشه منتشر کرده است. اگر شما از صفوی اسم می برید، یک یاووز (لقب سلطان سلیم عثمانی) از راه خواهد رسید. مراد چهارمی که وارد تبریز می شود. با تلفات بسیار، این موضوع برای شما سخت خواهد بود. صفوی را فراموش کنید، بهتر است که نقشه کنونی تان را حفظ کنید».

لازم به ذکر است که صحبت های عجیب رجب طیب اردوغان و طرفداران او در داخل و خارج ترکیه با واکنش های زیادی در میان مردم همراه شده هر چند این اولین باری نیست که رییس جمهور ترکیه و طرفداران و نزدیکانش ادعای حاکمیت بر سرزمین های دیگر را دارند.

ابراهیم کاراگول قبلا نیز مدعی شده بود استان موصل به دلیل داشتن جمعیتی ترکمن متعلق به ترکیه است در حالی که جمعیت ترکمن این استان بزرگ عراق در اقلیت هستند.

لینک کوتاه : https://hamzamaan.ir/?p=1521

نظرات شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.