9

پرسش و پاسخ یاهو پس از ۱۵ سال تعطیل می‌شود!

  • کد خبر : 2547
  • ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷
پرسش و پاسخ یاهو پس از ۱۵ سال تعطیل می‌شود!
بخش پرسش و پاسخ یاهو تا ماه آینده تعطیل و سپس به طور کامل از اینترنت حذف خواهد شد. این بخش از یاهو ۱۵ سال پیش و با هدف ایجاد محیطی امن تاسیس شد تا افراد بتوانند اطلاعات خود را به اشتراک بگذارند

به گزارش پایگاه خبری همزمان، یاهو ۱۵ سال پیش و با هدف ایجاد محیطی امن بخش پرسش و پاسخ را تاسیس کرد تا افراد بتوانند اطلاعات و دانستنی‌های خود را به اشتراک بگذارند و سوالاتشان را بپرسند؛ اما در این مدت بیشتر به عنوان محیطی برای یافتن سوال و جواب‌های غیرمتداول معروف شد.

این تارنما در سال‌های اخیر بدون مدیریت به حال خود رها شده و به محیطی برای ذخیره میزان زیادی از اطلاعات بی‌فایده تا مشکل‌ساز مثل نظریه‌های توطئه و موضوعات نژادپرستانه  تبدیل شده بود.

از ۲۰ آوریل، این تارنما به سایتی با دسترسی فقط برای خواندن تبدیل خواهد شد اما پرسش و پاسخ‌ به شکل آنلاین باقی می‌ماند و سپس در چهارم مه، این تارنما به طور کامل از بین خواهد رفت.

تعطیلی بخش پرسش و پاسخ یاهو

تارنمای پرسش و پاسخ یاهو اعلام کرد کاربران تا ۳۰ ژوئن برای درخواست بازیابی اطلاعات خود فرصت خواهند داشت و تمام «محتوای تولید کاربران شامل فهرست سوالات، سوالات، فهرست پاسخ‌ها، پاسخ‌ها و تمامی عکس‌ها» به آن‌ها باز گردانده خواهد شد.

بنا بر این بیانیه، اشخاص فقط حق درخواست و بازیابی اطلاعات خود را خواهند داشت و اجازه دسترسی به محتوا، سوال یا پاسخ‌های «دیگر کاربران» برای هیچ‌کس مقدور نخواهد بود و از آن‌جا که این تارنما فعالیت خود را از سال ۲۰۰۵ شروع کرده است، احتمال زیادی وجود دارد که تعداد زیادی از کاربران مدت‌ها از حساب‌های خود استفاده نکرده باشند یا حتی حساب کاربری خود را از یاد برده باشند.

بخوانید:  ژان پیر آدامز: بازیکنی که ۳۹ سال است در کماست +عکس

تارنمای پرسش و پاسخ یاهو با ارسال نامه‌ای الکترونیکی اعلام کرد که تمام اطلاعات باقیمانده به شکل «مطمئنی پاک می‌شود و دیگر قابل دسترسی نخواهد بود»؛ این یعنی هیچ بایگانی رسمی‌ای از اطلاعات این تارنما وجود نخواهد داشت.

در این نامه آمده است که این تارنما «در طی سال‌های گذشته و با توجه به تغییر نیازهای کاربران، محبوبیت خود را از دست داده است. به همین دلیل، تصمیم گرفتیم منابع خود را روی محصولاتی متمرکز کنیم که خدمات بهتری در اختیار کاربران قرار دهد و این‌گونه وعده یاهو برای ارائه محتویات معتبر و برتر را پاس داریم.»

در یک رشته مطالب با عنوان «چه کسی را مقصر نابودی بخش پرسش و پاسخ یاهو می‌دانید؟» که روی همین تارنما قرار گرفته، کاربران به مجموعه‌ای از دلایل احتمالی از نبود مدیریت تا هجوم ترول‌ها اشاره کردند. برخی نیز معتقدند این تصمیم، بخشی از یک دستور کار سیاسی بوده است.

بخش «سوالات متداول» تارنمای یاهو از کاربران خواست تا بعد از تعطیلی بخش پرسش و پاسخ یاهو، «برای یافتن پاسخ سوالات و اطلاعات» از جست‌وجوگر یاهو استفاده کنند.

لینک کوتاه : https://hamzamaan.ir/?p=2547

برچسب ها

نظرات شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.