15
اقبال سینما به آثار ادبی ادامه دارد:

پانزده سریالِ مشهور این سال‌ها که اقتباسی بوده‌اند

  • کد خبر : 1160
  • ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱:۴۶
پانزده سریالِ مشهور این سال‌ها که اقتباسی بوده‌اند
وقتی به لیست بهترین سریال‌های سایت IMdb نگاهی بیندازید، متوجه می‌شوید خیلی از آن‌ها اقتباسی از کتاب‌های مشهور و فوق‌العاده هستند. گرچه متاسفانه خیلی از اوقات مردم به این موضوع آگاه نیستند و نمی‌دانند سریال مورد علاقه‌شان در واقع از روی یک کتاب ساخته شده است.

به‌ گزارش پایگاه خبری همزمان به نقل از Screen Rant، بسیاری از سریال‌های موفق تلویزیونی کار خود را از یک کتاب شروع کرده‌اند و نهایتا پانزده سریالِ مشهور چنان به اوج رسیده‌اند که دیگر کسی نمی‌داند نقطه آغاز مسیر کجا بوده است.

گاهی مشاهده می‌شود که برخی از افراد می‌گویند «کتاب اصلی خیلی بهتر از سریال اقتباسی آن است» اما خب این مورد همیشه هم درست نیست.

برخی از آثار تلویزیونی موفق شده‌اند خیلی فراتر از منبع اقتباس خود حرکت کنند و به پدیده‌ای کاملا نو و ویژه تبدیل شوند.

در هر حال باید دانست که فیلم‌ها و سریال‌های بی‌شماری بر اساس کتاب‌ها و رمان‌ها و کتب مصور ساخته شده که نمی‌توانید فکرش را بکنید.

پس بهتر است بدون معطلی به سراغ پانزده سریالِ مشهور برویم که نقطه آغاز و منبع شکل‌گیری‌شان یک کتاب یا یک مجموعه کتاب بوده است؛ ضمن آنکه در هفته کتاب و کتابخوانی هم قرار داریم!…

۱۵. بیگانه (The Outsider) IMDb: 7.8

سریال

وقتی نخستین تریلر رسمی از سریال The Outsider منتشر شد، خیلی از هواداران نسبت به این مینی سریال مشکوک و نامطمئن بودند. این مینی‌سریال که بر اساس یکی از کتب مشهور استفن کینگ ساخته شده، پس از آغاز پخش ناگهان با استقبال فوق‌العاده‌ای مواجه شد.

داستان The Outsider درباره یک پرونده قتل است که اتفاقات ماورایی و عجیبی حول آن رخ می‌دهد. این سریال به خوبی حس تعلیق و ترس و المان‌های جنایی را در هم آمیخته و به خوبی می‌تواند مخاطبان را پای صفحه میخکوب کند.

مینی‌سریال The Outsider در اوایل ۲۰۲۰ طی ۱۰ قسمت فوق‌العاده توسط HBO پخش شد و نمره خوب ۷.۸ را در IMDb دریافت نمود. بن مندلسون، جیسون بیتمن، سینتیا اریوو، مارک منکاکا، جولیان نیکلسون، پدی کانسیداین، بیل کمپ، میر وینینگهم و یول وازکوئز از جمله بازیگران این سریال هستند.

کتاب بیگانه توسط نشر روزگار در ایران به چاپ رسیده است و نسخه آنلاین هم از کتابفروشی‌های آنلاین در دسترس است.پانزده سریالِ مشهور

۱۴. دفاع از جیکوب (Defending Jacob) IMDb: 8

سریال

اپل تی وی پلاس توانست با ساخت و پخش یک درام جنایی فوق‌العاده به نام «دفاع از جیکوب» حسابی سر زبان‌ها بیوفتد. شاید پیش از این در جریان نبودید اما Defending Jacob بر اساس رمانی به همین نام نوشته ویلیام لاندی ساخته شده است.

داستان در مورد یک وکیل اهل بوستون و خانواده‌اش است که پسرشان درگیر یک پرونده قتل شده. کتاب و سریال تقریبا هیچ تفاوت چشم‌گیری ندارند و حس تنش در هر دو مورد به خوبی احساس می‌شود.

والدین پسر در این میان کاملا از نظر فکری از یکدیگر جدا می‌شوند؛ یکی به بی‌گناهی پسر خود ایمان کامل دارد و دیگری شروع به زیر سوال بردن مسائل می‌کند.

سریال «دفاع از جیکوب» در مجموع با استقبال خیلی خوبی مواجه شد و یکی از دلایل آن، نحوه روایت فوق‌العاده آن است؛ به طوری که مخاطب از ابتدا تا انتهای مسیر لبه صندلی خود نشسته و به هیچ وجه نمی‌تواند پایان‌بندی شوک‌برانگیز سریال را حدس بزند.

در کنار این موارد پانزده سریالِ مشهور، Defending Jacob بازیگران مطرح و درخشانی چون کریس ایوانز، جیدن مارتل، میشل داکری، چری جونز، پابلو شرایبر، جی. کی. سیمونز، بتی گابریل، سکینه جعفری، پاتریک فیشلر و پورنا جاگاناتان را در خود می‌بیند.

کتاب دفاع از جیکوب توسط نشر کوله پشتی در ایران ترجمه شده و نسخه آنلاین آن نیز در کتابفروشی‌های آنلاین موجود است.

۱۳. فال نیک (Good Omens) IMDb: 8.1

سریال

سریال Good Omens نیز با اینکه یک مینی‌سریال بود و مدت طولانی مهمان خانه‌های مخاطبان نبود، با واکنش‌های مثبتی رو به رو شد و نمره ۸.۱ را در IMDb کسب کرد. چه طرفدار کتاب اصلی (نوشته تری پرچت و نیل گیمن) باشید و چه نباشید، این مینی‌سریال حسابی شما را سرگرم خواهد کرد.

این سریال داستان نمایندگان بهشت و جهنم در زمین را دنبال می‌کند که باید جلوی نابودی دنیا را بگیرند. این دو که با بزرگ شدن در دنیای انسان‌ها، زمین را محل راحتی قلمداد می‌کنند، باید برای توقف پایان دنیا باهم متحد شوند.

چنین تم داستانی قبلا بارها در رسانه‌های مختلف پانزده سریالِ مشهور به تصویر کشیده شده اما خب نگاه داگلاس مکینون این بار کاملا طنزآمیز و فوق‌العاده بوده است. در کنار این‌ها در نظر بگیرید که ستارگانی چون دیوید تننت، مایکل شین، جان هم، آدریا آرجونا، جک وایتهال، میراندا ریچاردسون، مایکل مک‌کین و سم تیلر باک در سریال Good Omens حضور یافته‌اند.

این مینی‌سریال در سال ۲۰۱۹ طی شش قسمت از شبکه‌های پرایم ویدیو و بی بی سی پخش شد.

کتاب فال نیک در ایران توسط نشر بهنام به طبع چاپ رسیده و فعلا نسخه فیزیکی آن در بازار یافت می‌شود.

۱۲. کشف جادوگران (A Discovery of Witches) IMDb: 8.1

سریال

مجموعه کتاب‌هایA Discovery of Witches اثر دبورا هارکنز شامل سه رمان اصلی و چند رمان جانبی است. داستان درباره یک دختر جوان است که از طریق یک کتاب باستانی متوجه می‌شود «جادوگر» است. او پس از آن با یک ومپایر ملاقات می‌کند و مسیر زندگی‌اش به کلی عوض می‌شود.

این داستان محوریتی رمانتیک و عاشقانه دارد و به دلیل روایت زیبایش توانسته نمره ۸.۱ را در سایت IMDb کسب کند. تا به امروز تنها یک فصل از A Discovery of Witches از شبکه اسکای‌وان پخش شده اما طبق تایید رسمی، باید منتظر فصل دوم نیز باشیم.

متیو گود، ترزا پالمر، ادوارد بلامل، الکس کینگستون، اوون تیال، والری پتیفورد، عایشه هارت، مالین بوسکا و لوئیز بریلی از جمله بازیگران سریال «

متیو گود، ترزا پالمر، ادوارد بلامل، الکس کینگستون، اوون تیال، والری پتیفورد، عایشه هارت، مالین بوسکا و لوئیز بریلی از جمله بازیگران سریال «کشف جادوگران» بوده‌اند.

هیچ یک از این کتب فعلا به زبان فارسی ترجمه نشده‌اند.

۱۱. نگهبانان (Watchmen) IMDb: 8.1

سریال

این نخستین باری که نیست که پانزده سریالِ مشهور رمان مصور «واچمن» مورد اقتباس قرارت گرفته. هواداران راجع به فیلم زک اسنایدر و عملکرد ضعیف آن می‌دانند و با این حال نمی‌توان آن را یک فیلم بد نامید. زک اسنایدر تا جایی که می‌توانست به منبع اقتباس خود وفادار ماند.

گرچه سریال جدید Watchmen موفق شده مسیر و رویکرد خاص خود را پیدا کند و در پیاده‌سازی آن به‌شدت تحسین‌برانگیز عمل کرده است. این سریال داستان فیلم یا رمان را دنبال نمی‌کند و به کلی مسیر خودش را طی می‌کند.

خیلی از هواداران در ابتدا فکر می‌کردند سریال مذکور یک تلاش دوباره و تکراری برای اقتباس از رمان مصور «واچمن» باشد اما حالا می‌بینیم که اکثر منتقدان و مخاطبان این عنوان را تحسین می‌کنند.

واچمن یک اثر ابرقهرمانی است که توسط دیمون لیندلوف ساخته شده؛ رجینا کینگ، جرمی آیرونز، تیم بلیک نلسون، یحیی عبدالمتین دوم، دان جانسون، لوئیس گوست جونیور، جین اسمارت، اندرو هاوارد، و سارا ویکرز از جمله هنرپیشگانی هستند که در سریال Watchmen حضور دارند.

۱۰. در جستجوی آلاسکا (Looking for Alaska) IMDb: 8.1

سریال

سریال Looking for Alaska هم مدت زیادی در حال پخش نبود اما هواداران به دلایلی مشخص به آن علاقه می‌ورزند. این سریال بر اساس یک رمان مشهور مخصوص نوجوان نوشته جان گرین ساخته شده است.

پانزده سریالِ مشهور: جان گرین نویسنده کتاب «ستارگان بخت پریشان ما» (The Fault In Our Stars) نیز محسوب می‌شود که آن نیز یک اقتباس سینمایی بسیار موفق داشت. سریال Looking for Alaska توانست طی هشت قسمت جای خود را حسابی در دل هواداران باز کند و بدون شک یکی از مهم‌ترین دلایل آن، منبع اقتباسش است.

داستان درباره یک پسر نوجوان است که به دنبال معنی و دلیلی در زندگی خود می‌گردد. این پسر در مدرسه شرکت می‌کند و تلاش دارد دوستانی برای خود بیابد. گرچه در این میان یک تراژدی بزرگ رخ می‌دهد و همه را درگیر می‌کند. سریال «در جستجوی آلاسکا» به خوبی می‌تواند بهترین جنبه‌های کتاب جان گرین را به تلویزیون بیاورد و به همین دلیل به عنوانی موفق و محبوب تبدیل شده است.

کریستین فروسث، چارلی پلامر، سوفیا واسیلویا، جردن کانر، دنی لاو، ارایا شلتن، لندری بندر، هنری زاگا و تیموتی سیمونز از جمله بازیگران سریال Looking for Alaska هستند که از شبکه هولو پخش شد.پانزده سریالِ مشهور

این کتاب در ایران با همین نام توسط نشر میلکان ترجمه شده و در کتابفروشی‌های آنلاین نیز در دسترس همگان قرار دارد.

۹. چیزهای تیز (Sharp Objects) IMDb: 8.2

پانزده سریالِ مشهور

سریال روان‌شناختی و تریلر Sharp Objects داستان خود را از رمانی به همین نام نوشته گیلین فلین گرفته است. شبکه HBO در سال ۲۰۱۶ سفارش ساخت این سریال را داد و مخاطبان در نهایت در سال ۲۰۱۸ موفق به تماشای آن شدند.

یک خبرنگار جنایی که به الکل اعتیاد دارد پس از بازگشت از بیمارستان روانی به خانه کودکی خود می‌رود تا موضوع قتل دو دختر جوان را بررسی کند. آنچه این سریال را جذاب و گیرا می‌کرد، حس تعلیق جنایی و معمولی آن نبود، بلکه درگیری و حالات درونی این خبرنگار بسیار عالی کار شده بود.

بخوانید:  نگاه عکاسان جهان به بحران کرونا

«چیزهای تیز» به کارگردانی ژان-مارک ولی جوایز مهم و تاثیرگذاری چون گلدن گلوب را به دست آورده است. ایمی آدامز، الیزا اسکانلن، پاتریشا کلارکسون، کریس مسینا، الیزابت پرکینز، سوفیا لیلیس، مت کریون، تیلر جان اسمیت، و مدیسون دونپورت جزو بازیگران اصلی این سریال هستند.پانزده سریالِ مشهور

این کتاب توسط نشر چترنگ و چندین نشر دیگر در ایران ترجمه شده و نسخه آنلاین آن نیز در دسترس است.

۸. سرگذشت ندیمه (The Handmaid’s Tale) IMDb: 8.4

پانزده سریالِ مشهور

خیلی از مخاطبان می‌دانند «سرگذشت ندیمه» بر اساس یک رمان ساخته شده و دلیل این موضوع احتمالا نویسنده کانادایی مشهور آن، مارگارت استوود باشد. او یکی از برترین نویسندگان عصر حاضر محسوب می‌شود و مردم کانادا هم علاقه فوق‌العاده‌ای به او و آثارش دارند.

داستان کتاب و سریال در مورد یک دنیای «ویران‌شهر» است که در آن تنها برخی از زنان می‌توانند صاحب بچه شوند. و حال این زنان مجبور هستند ندیمه زنانی شوند که نمی‌توانند بچه‌دار شوند. استوود مفاهیم اصلی The Handmaid’s Tale را «قدرت، کنترل و حقوق اولیه انسانی» معرفی کرده و سریال هم بیشتر بر اساس کتاب اول نوشته شده است.

گرچه نویسنده اخیرا دنباله‌ای بر «سرگذشت ندیمه» منتشر کرده که The Testaments نام دارد.

این کتاب توسط نشر ققنوس و چند نشر دیگر به فارسی برگردانده شده و نسخه آنلاین آن نیز موجود است.

۷. ویچر (The Witcher) IMDb: 8.4

پانزده سریالِ مشهور

شاید باورتان نشود اما تعداد قابل توجهی از مخاطبان فکر می‌کنند سریال «ویچر» بر اساس بازی‌های نقش‌آفرینی سی دی پراجکت رد ساخته شده و اصلا از کتاب‌های آندره ساپکوفسکی خبر ندارند. فصل نخست The Witcher اقتباس مستقیمی از کتاب اول سری ویچر، تحت عنوان The Last Wish بود و فصل‌های آتی احتمالا سراغ کتب بعدی برود.پانزده سریالِ مشهور

ویچر یا همان گرالت یک شکارچی هیولا است که به سرعت می‌فهمد مردم می‌توانند خیلی بدتر از این موجودات کریه و به ظاهر شیطانی باشند. کتاب اول بیش از آنکه یک رمان یک‌پارچه باشد، شامل چندین و چند داستان کوتاه از دنیای ویچر می‌شد و در واقع نوعی معرفی برای ورود به داستان اصلی بود.

در هر حال سریال ویچر با وجود کم و کاستی‌هایی که دارد توانسته نظر مخاطبان را حسابی جلب کند و نتفلیکس با این سطح از استقبال مردمی قصد دارد آن را ادامه دهد. در حالی که هنوز فصل دوم ویچر پخش شده می‌دانیم فصل سوم نیز ساخته خواهد شد.پانزده سریالِ مشهور

هنری کویل (گرالت)، آنیا چالاترا (ینفر)، فریا الن (سیری)، جوئی بیتی (دندلاین)، میانا بورینگ (Tissaia)، آنا شافر (تریس مریگولد) و جودی می (کالانته) از جمله بازیگران سریال The Witcher از نتفلیکس هستند.

سری کتب ویچر توسط نشر آذرباد و تندیس و سایت دوران اژدها ترجمه شدند و همه این نسخ به صورت آنلاین نیز در دسترس هستند.

۶. غریبه (Outlander) IMDb: 8.4

پانزده سریالِ مشهور

عشق، خطر و درام؛ دیگری چه می‌خواهیم؟ در سایت IMDb سریال Outlander نمره عالی ۸.۴ را دریافت کرده و دلیل آن هم تمایز سریال از بقیه روایت‌های عاشقانه است. داستان‌های عاشقانه یکی از پرتکرارترین‌ها در رسانه‌های مختلف است و برای همین موفقیت در آن بسیار دشوار به نظر می‌رسد.

کتاب‌های دایانا گابالدون شامل ۹ عنوان می‌شود و سریال Outlander به خوبی از اقتباس آن‌ها برآمده است. سم هیوین، کایتریونا بالف، سوفی اسکلتون، ریچارد رانکین، توبیاس منزیس، دانکن لاکرویکس، گراهام مک‌تاویش و دیوید بری از جمله هنرپیشگانی هستند که در سال «غریبه» درخشیده‌اند.پانزده سریالِ مشهور

این کتاب هنوز به فارسی ترجمه نشده است.

۵. دروغ‌های کوچک بزرگ (Big Little Lies) IMDb: 8.5

پانزده سریالِ مشهور

لیان موریارتی کتاب Big Little Lies را در یک عنوان به اتمام رسانده اما دیوید ای کلی تاکنون توانسته آن را به دو فصل سریال فوق‌العاده تبدیل نماید. تیم بازیگران سریال کم‌نظیر است و سازندگان تغییرات بسیار کوچکی نسبت به منبع اقتباس خود ایجاد کرده‌اند. در هر حال وقتی رمانی پر از حسادت، کوته‌فکری، طمع و درام دارید، واقعا هم نیازی به ایجاد تغییرات آنچنانی نیست.

روند روایت رمان اصلی کمی کند و آهسته پیش می‌رود اما خب این مشکل تا حد زیادی در سریال Big Little Lies رفع شده است. این سریال چنان مورد استقبال و توجه قرار گرفته که لیان موریارتی برای کمک به ساخت فصل دوم یک رمان کوتاه جدید نوشت.

نیکول کیدمن، ریس ویترسپون، شیلین وودلی، زوئی کراویتز، لورا درن، مریل استریپ، الکساندر اسکاشگورد، آدام اسکات و جیمز توپر در فیلم محبوب Big Little Lies حضور یافته‌اند.پانزده سریالِ مشهور

این کتاب توسط نشر میلکان و آموت و چند نشر دیگر ترجمه شده و در بازار کتاب آنلاین ایران هم موجود است.

۴. آنه با یک ئی (Anne with an E) IMDb: 8.6

پانزده سریالِ مشهور

جذابیت و کشش کتاب «آن در گرین گیبلز» همیشه برای مردم شگفت‌انگیز و مرموز بوده است. کارتون آن شرلی در کشور خود ما هم از گذشته طرفداران بسیاری داشته و حالا سریال Anne with an E یک اقتباس جدید و مدرن از کتاب‌های مشهور لوسی ماد مونتگومری است.

این سریال بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ طی سه فصل و ۲۷ قسمت به پخش رسید و الان هم هواداران پر و پا قرص بسیاری دارد. گرچه طبق اخبار رسمی باید در ادامه منتظر فصل چهارم سریال هم باشیم که در تاریخی نامعلوم پخش خواهد شد.

اَمیبِث مکنالتی، لوکاس جید زومان، دالیلا بلا، جرالدین جیمز، رابرت هولمز تامسون، ایمری جت مانتاز، کرین کاسلو و دلمار ابوزید بازیگران اصلی سریال Anne with an E هستند که در سایت IMDb نمره عالی ۸.۶ را دریافت کرده.

نسخه اصلی آن شرلی در ایران ترجمه شده اما این ورژن فعلا به فارسی برنگردانده شده است.

۳. دکستر (Dexter) IMDb: 8.6

پانزده سریالِ مشهور

کمتر مخاطبی که اهل و فیلم و سریال است، با اثر فوق‌العاده و عجیب «دکستر» آشنا نیست. این سریال طی هشت فصل عملکردی خیره‌کننده از خود برجای گذاشت و حالا پس از حدود ۷ سال از پخش آخرین قسمتش، هنوز در میان آثار برتر IMDb است.

مایکل سی هال، جنیفر کارپنتر، دیوید زایاس، جولی بنز، لورین ولز، دزموند هرینگتون، جیمز رمار و سی اس لی از جمله بازیگران سریال جنایی و فوق‌العاده Dexter بوده‌اند.

کتاب دکستر توسط نشر میلکان و منتشران اندیشه ترجمه شده است و نسخه آنلاین آن نیز موجود است.

۲. تسخیرشدگی خانه تپه (The Haunting of Hill House) IMDb: 8.7

پانزده سریالِ مشهور

مایکل فلنگن سریال The Haunting of Hill House بر اساس کتابی به همین نام نوشته شرلی جکسن ساخت که در ژانر ترسناک فراطبیعی قرار می‌گیرد. گرچه داستان و روایت و مسیر کلی سریال تفاوت‌های چشم‌گیری با کتاب جکسن دارد و سازندگان مسیر خاص خود را در پیش گرفته‌اند.

سریال داستان یک خانواده و بچه‌هایشان را دنبال می‌کند که در یک خانه تسخیرشده زندگی می‌کنند، در حالی که کتاب اصلی درباره یک دکتر است که می‌خواهد رازهای این خانه تسخیر شده را کشف کند.

با تمام این اوصاف، سریال The Haunting of Hill House مورد استقبال هواداران ژانر ترسناک قرار گرفته و موفق شده در سایت IMdb نمره باورنکردنی ۸.۷ را به دست آورد. چنین نمره‌ای آن هم برای یک اثر ترسناک واقعا عالی و کم‌نظیر به نظر می‌رسد.

ویکتوریا پدرتی، الیور جکسون‑کوهن، کیت سیگل، هنری توماس، کارلا گوجینو، الیزابت ریسر، میخیل هایسمان، مکینا گریس و لولو ویلسون بازیگران سریال ترسناک The Haunting of Hill House هستند که در سال ۲۰۱۸ از شبکه نتفلیکس پخش شد.

ترجمه‌ای از این کتاب فعلا در بازار نشر ایران یافت نمی‌شود.

۱. بازی تاج‌ و تخت (Game of Thrones) IMDb: 9.3

پانزده سریالِ مشهور

واقعا فکر می‌کردید این لیست بدون ذکر شدن نام «بازی تاج و تخت» به پایان برسد؟ خیر! شاید شما هم مثل من و خیلی از هواداران دیگر نسبت به پایان‌بندی سریال همچنان ناامید و عصبانی باشید اما این مورد دلیل نمی‌شود سفر چندین ساله و شگفت‌انگیز خود در وستروس را فراموش کنیم.

یک نکته جذابی که احتمالا هواداران به آن امید بسته‌اند، کتاب‌های جرج مارتین است. سریال Game of Thrones تا فصل پنجم می‌توانست از کتاب‌های این نویسنده استفاده کند و پس از آن مجبور شد راه خودش را برود. با این حال جرج مارتین هم‌اکنون دارد روی ادامه کتاب‌های خود کار می‌کند و احتمالا در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد انتشار آن باشیم.

دیوید بنیاف و دی. بی. وایس مسئول ساخت سریال برای شبکه HBO‌ بودند و از بازیگران فوق‌العاده سریال می‌توان به امیلیا کلارک، کیت هرینگتون، سوفی ترنر، میسی ویلیامز، لینا هیدی، پیتر دینکلیج، نیکولای کاستر والدو، آیزاک همپستد رایت و ایان گلن اشاره نمود.

این کتاب هم توسط طرفداران و هم ناشرینی چون ویدا، موج و آذرباد ترجمه شده است و نسخه‌های آنلاین آن نیز در بازار آنلاین کشور موجود است.

بدون شک جای خیلی از آثار در لیست ما خالی است اما خب معرفی و پیشنهاد آن‌ها را به شما ویجیتاویی‌ها در بخش کامنت واگذار می‌کنیم. سریال مورد علاقه شما از لیست بالا کدام است؟

لینک کوتاه : https://hamzamaan.ir/?p=1160

برچسب ها

نظرات شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.