14

نامه کبوتر جنگ جهانی اول پس از 100 سال پیدا شد!

  • کد خبر : 1008
  • ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲
نامه کبوتر جنگ جهانی اول پس از 100 سال پیدا شد!
کپسول کوچک کشف شده حاوی نامه سربازی است که صد سال پیش با کبوتر نامه‌بر فرستاد و هیچگاه به مقصد نرسید.

به گزارش پایگاه خبری «همزمان»، به نقل از گاردین، نامه ۱۰۰ ساله فوق‌العاده نادر کبوتر نامه‌بر جنگ جهانی اول  در فرانسه پیدا شد.

کپسول کوچک کشف شده حاوی نامه سربازی است که صد سال پیش با کبوتر نامه‌بر فرستاد و هیچگاه به مقصد نرسید.

یک زوج که برای گردش به شرق فرانسه رفته بودند، یک کپسول کوچک را کشف کردند که حاوی نامه‌ای‌ است که بیش از یک قرن پیش توسط یک سرباز پروسی با استفاده از یک کبوتر نامه‌بر ارسال شده است.

دومینیک جردی(ژغدی)، متصدی موزه لینج در شهر «اوربی» در شرق فرانسه، گفت که پیام یک سرباز پیاده مستقر در اینگرهایم، به زبان آلمانی و با دست‌خطی که به سختی خوانا است، حاوی مانورهای نظامی دقیق مربوط به جنگ جهانی اول و خطاب به یک افسر ارشد را نوشته و ارسال کرده است.

تاریخی که داخل نامه نوشته شده، ۱۶ جولای(تیرماه) است اما سال کاملاً مشخص نیست و به نظر می رسد که سال ۱۹۱۶ یا ۱۹۱۰ نوشته شده باشد. جنگ جهانی اول از سال ۱۹۱۴ تا ۱۹۱۸ اتفاق افتاد.

در این پیام آمده: «جوخه پاتهوف به محض رسیدن به مرز غربی زمین رژه، زیر آتش قرار می گیرد ، جوخه پاتهوف با تداوم آتش پس از مدتی عقب نشینی خواهد کرد. در منطقه «فچوالد» نیمی از جوخه از کار افتادند و جوخه پاتهوف با خساراتی سنگین عقب‌نشینی خواهد کرد.

در آن زمان منطقه «اینگرهایم» که الان در بخش شرقی خاک فرانسه محسوب می‌شود، بخشی از آلمان بود.

جردی، که از این کشف فوق‌العاده نادر خوشحال بود، گفت: یک زن و شوهر کپسول کوچک را با محتوای کاملاً حفظ شده آن در سپتامبر امسال در یک مزرعه در اینگرهایم پیدا کردند.

آنها آن را به نزدیکترین موزه آوردند، موزه «اوربی»(Orbey) که به نگهداری از اشیاء یکی از خونبارترین نبردهای جنگ جهانی اول اختصاص یافته است.

وی گفت که از یک دوست آلمانی برای رمزگشایی از این پیام کمک گرفته است.

بخوانید:  کارخانه نوآوری مشهد: ارمغان تحول برای دانش‌بیان‌های مشهدی

این قطعه کاغذ کوچک و کپسول بخشی از نمایش دائمی موزه خواهد شد.

در جنگ جهانی اول برای برقراری ارتباط، ارسال پیام‌های فوری، عکس‌برداری هوایی و ارسال برخی داروهای حیاتی از کبوترهای نامه‌بر استفاده میشد. 

جنگ جهانی اول (WWI) که با نام‌های جنگ بزرگ و جنگ برای پایان همهٔ جنگ‌ها نیز شناخته می‌شود جنگی جهانی بود که از ۲۸ ژوئیه ۱۹۱۴ تا ۱۱ نوامبر ۱۹۱۸ رخ داد و در پی آن، بدون زمینهٔ جدی کشمکش، سربازان بسیاری برای جنگ تجهیز شدند و مناطق زیادی از جهان درگیر جنگ شدند. تلفات جنگ جهانی اول تا آن زمان در تاریخ بی‌سابقه بود. در این جنگ برای نخستین بار از سلاح‌های شیمیایی استفاده شد و به گونه‌ای انبوه مناطق غیرنظامی بمباران هوایی شدند و نیز برای نخستین بار در این سده کشتار غیرنظامیان در ابعادی گسترده رخ داد. این جنگ به خاطر شیوهٔ جنگ خاکریزی به ویژه در جبههٔ غرب آن نیز شناخته شده ‌است.

جنگ جهانی اول در پی ترور آرشیدوک فرانتس فردیناند ولیعهد امپراتوری اتریش – مجارستان در ۲۸ ژوئن ۱۹۱۴ توسط ملی‌گرای هجده ساله صرب، گاوریلو پرنسیپ، در سارایوو بوسنی به وقوع پیوست. در نتیجه این اقدام تروریستی، اتریش-مجارستان به صربستان اولتیماتوم داد. امپراتوری روسیه که متحد صربستان بود دست به بسیج نیروهای خود زد که این خود موجب نگرانی امپراتوری آلمان متحد اتریش-مجارستان، شد. آلمان برای جلوگیری از یک جنگ دو طرفه به متحد روسیه، یعنی فرانسه حمله کرد. برای سرعت بخشیدن به روند حمله به خاک فرانسه، ارتش آلمان طرح اشلیفن را اجرا کرد که به موجب آن نیروهای آلمانی از خاک بلژیک برای حمله به فرانسه بهره می‌بردند. تجاوز آلمان به خاک بلژیک باعث شد که متحد این کشور، یعنی امپراتوری بریتانیا نیز به آلمان اعلان جنگ دهد.

لینک کوتاه : https://hamzamaan.ir/?p=1008

برچسب ها

نظرات شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.