11

مروری بر مشخصات احتمالی گلکسی اس ۲۱ سامسونگ و مقایسه اجمالی آن با آیفون ۱۲

  • کد خبر : 2040
  • ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
مروری بر مشخصات احتمالی گلکسی اس ۲۱ سامسونگ و مقایسه اجمالی آن با آیفون ۱۲
سامسونگ به‌زودی از خانواده‌ی گلکسی اس 21 رونمایی می‌کند؛ اما گلکسی اس ۲۱ سامسونگ چه نقاط قوت و ضعفی در مقابل آیفون ۱۲ خواهند داشت؟

به‌ گزارش پایگاه خبری همزمان،گلکسی اس ۲۱ سامسونگ: سال ۲۰۲۰ با تمام چالش‌ها و سختی‌هایش به اتمام رسید و دنیای گوشی‌ هوشمند با ورود به سال جدید، خود را آماده‌ی عرضه‌ی انبوهی از محصولات جدید می‌کند. در این میان، کنگره‌ی جهانی موبایل (CES) بعد از یک سال غیبت به‌ دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، با قدرت بازخواهد گشت تا دست‌آوردهای صنعت موبایل را برای علاقه‌مندان به ‌نمایش بگذارد. پیش‌بینی می‌شود سامسونگ بنا به سنت سالیانه، از خانواده‌ی گلکسی اس در ژانویه ۲۰۲۱ (دی ۱۳۹۹) رونمایی کند؛ گوشی‌هایی که رقیب اصلی خانواده‌ی آیفون ۱۲ محسوب می‌شوند.

پاییز مترادف با رویدادهای سنتی اپل به‌منظور معرفی مدل‌های جدید آیفون محسوب می‌شود و بهار گوشی‌های پرچم‌دار غول کره‌ای دنیای موبایل را یادآوری می‌کند؛ زیرا جدیدترین مدل گوشی‌های گلکسی اس (Galaxy S) در این بازه‌ی زمانی رونمایی و عرضه می‌شوند. شواهد نشان می‌دهد سامسونگ امسال برای رقابت با آیفون‌های سری ۱۲ و گرفتن سهم بیشتری از بازار هواوی، پرچم‌داران گلکسی اس ۲۱ را یک ماه زودتر از موعد راهی بازار می‌کند.تاکنون مشخصات و طرح‌های مفهومی و حتی رسمی متعددی از پرچم‌دار جدید کهکشانی‌ها منتشر و به‌نوعی تقریبا طراحی و مشخصات آن چند ماه پیش از معرفی رسمی افشا شده است. حال با توجه به نزدیک شدن به زمان رونمایی، قصد داریم با استناد به گزارش اپل‌اینسایدر نگاهی کامل به تمامی شایعاتی که تاکنون از محصول گلکسی اس ۲۱ سامسونگ منتشر شده بیاندازیم و یک مقایسه‌ی اجمالی با جدی‌ترین رقیبش در بازار گوشی‌های پرچم‌دار یعنی خانواده‌ی آیفون ۱۲ ارائه دهیم.

زمان رونمایی گلکسی اس ۲۱ سامسونگ

نمایی از لوگوی گلکسی  گلکسی اس ۲۱ سامسونگ

بعد از انبوهی از شایعات مبنی بر رونمایی از سری گلکسی اس ۲۱ در بازه‌ی زمانی ژانویه (دی-بهمن)، سامسونگ بالأخره اعلام کرد رویداد آنپکد را در ماه ژانویه برگزار خواهد کرد و از قرار معلوم خانواده‌ی گلکسی اس ۲۱ قرار است ۱۴ ژانویه (۲۵ دی ۱۳۹۹) در ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه به وقت تهران رونمایی و احتمالا طبق روال معمول یک هفته بعد در بازارهای جهانی عرضه شوند. همان‌طور که گفته شد، زمان‌بندی سامسونگ برای رقابت گلکسی اس ۲۱ سامسونگ با گوشی‌های آیفون ۱۲ کمی متفاوت با سال‌های گذشته است؛ زیرا معمولا شرکت کره‌ای در ماه فوریه و مارس (بهمن تا فروردین)  و هم‌زمان با کنگره جهانی موبایل از گوشی‌های جدید رونمایی می‌کرد؛ اما این‌بار ممکن است قضیه کمی متفاوت باشد.

سه مدل گلکسی اس ۲۱ سامسونگ

طرح مفهومی از سه مدل گلکسی اس گلکسی اس ۲۱ سامسونگ21

بر اساس اطلاعات منتشرشده، سامسونگ مانند سال گذشته سه گوشی از خانواده‌ی گلکسی اس ۲۱ سامسونگ را برای رقابت با پرچم‌داران اندرویدی و آیفون در نظر گرفته است. این درحالی است که اهالی کوپرتینو امسال چهار مدل آیفون روانه‌ی باز کرده‌اند؛ اما لزوما این به ‌معنی برتری نخواهد بود و سامسونگ با تمهیداتی، از جمله ارائه‌ی سخت‌افزار قوی در مدل اولترا، قصد دارد رقابت را به نفع خود تغییر دهد‌.

در بین سه گوشی یادشده، گلکسی اس ۲۱ سامسونگ مدل ابتدایی و ارزان‌قیمت‌ترین گوشی و اس ۲۱ پلاس نسخه‌ی کمی بزرگ‌تر و پیشرفته‌تر محسوب می‌شود. در این میان، گلکسی اس ۲۱ سامسونگ اولترا با ابعاد غول‌پیکر و ارائه‌ی مشخصات سخت‌افزاری چشمگیر به‌عنوان قوی‌ترین گوشی این خانواده، رقیبی جدی برای آیفون ۱۲ پرو مکس خواهد بود.

گفته می‌شود خانواده‌ی آیفون ۱۲ در چرخه‌ی فروش بی‌سابقه‌ای قرار گرفته‌اند و بیش از ۳۵۰ میلیون آیفون قدیمی واجد شرایط ارتقا، فروش جدیدترین گوشی‌های اپل را تضمین خواهند کرد. آمار نشان می‌دهد تقاضای اولیه در چین و ژاپن فراتر از انتظار بوده است و دسترسی گسترده‌ی خانواده‌ی آیفون ۱۲ در بیش از ۱۴۰ کشور آمار فروش را بیشتر خواهد کرد؛ از این‌رو سامسونگ به‌عنوان رقیب دیرینه‌ی کوپرتینویی‌ها، کار سختی در پیش خواهد داشت.

نمایشگر گلکسی اس ۲۱ سامسونگ

رندر غیررسمی گلکسی اس ۲۱ اولترا / Galaxy S21 Ultra پنل پشتی و جلویی مشکی گلکسی اس ۲۱ سامسونگ

سامسونگ غول دنیای نمایشگر محسوب می‌شود و پنل بسیاری از گوشی‌ها، از جمله آیفون را تأمین می‌کند و بر اساس شواهد، گوشی‌های گلکسی اس ۲۱ سامسونگ نیز به نمایشگر فوق‌العاده‌ای مجهز خواهند شد. گفته می‌شود گلکسی اس ۲۱ از یک نمایشگر ۶٫۲ اینچی فول HD پلاس از نوع OLED بهره می‌گیرد که در ترانزیستورهای فیلم نازک آن از سیلیکون پلی کریستال (LTPS) استفاده شده است. این باعث می‌شود که از نظر ابعاد، با نمایشگر ۶٫۱ اینچی آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو قابل مقایسه باشد؛ اما وجه ‌تمایز آن می‌تواند پشتیبانی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی باشد که خلأ آن در تمامی چهار مدل آیفون امسال به چشم می‌خورد.

انتظار می‌رود گلکسی اس ۲۱ پلاس دارای صفحه‌نمایش ۶٫۷ اینچی باشد که آن را به رقیبی برای آیفون ۱۲ پرو مکس تبدیل خواهد کرد. در همین حال، اس ۲۱ اولترا به یک نمایشگر غول‌پیکر ۶٫۸ اینچی مجهز خواهد شد. همان‌طور که گفته شد، تصور می‌شود که وضوح دو مدل معمولی و پلاس به رزولوشن فول HD پلاس (۲۲۲۰ × ۱۰۸۰) محدود شود؛ درحالی‌که آیفون ۱۲ مینی با وضوح ۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ و آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو با ارائه‌ی وضوح ۲۵۳۰ × ۱۱۷۰، بالاتر گوشی‌های یادشده‌ی سامسونگ قرار خواهند گرفت. در نهایت، گلکسی اس ۲۱ اولترا احتمالا رزولوشن ۲۹۶۰ در ۱۴۴۰ ارائه می‌دهد. که آن را بالاتر از آیفون ۱۲ پرو مکس با رزولوشن ۲۷۷۸ در ۱۲۸۴ با تراکم ۴۵۷ پیکسل در هر اینچ قرار می‌دهد.

تفکیک‌پذیری پایین‌تر اس ۲۱ و مدل پلاس می‌تواند در افزایش عمر باتری بسیار مفید باشد. البته این امر به قیمت تراکم پیکسلی کمتر منجر خواهد شد. مدل اولترا  با توجه به ابعاد کمی بزرگ‌تر، تراکم پیکسلی نسبتا خوبی ارائه خواهد داد. جایی که ممکن است سامسونگ قاطعانه از اپل جلو بیافتد، در فناوری‌های مورد استفاده در نمایشگرها رقم خواهد خورد. خصوصا با توجه به اینکه سامسونگ به‌عنوان یکی از بازیگران مهم صنعت نمایشگر سرمایه‌گذاری زیادی در تحقیق‌وتوسعه فناوری‌های مرتبط با آن انجام داده است. این می‌تواند به‌طور بالقوه شامل نرخ نوسازی بهبودیافته باشد.

پیش از معرفی آیفون ۱۲، انتظار می‌رفت حداقل آیفون پرو و پرو مکس همراه ‌با صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتز عرضه شوند. اما اپل در نهایت در هر چهار مدل آیفون معرفی‌شده از صفحه‌نمایش ۶۰ هرتز برای ارائه‌ی محتوای بصری استفاده کرد و عده‌ای که انتظار صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتز داشتند، کمی ناامید کرد.  اخباری مبنی بر مجهز شدن آیفون ۱۳ به نمایشگر ۱۲۰ هرتز منتشر شده است؛ اما به نظر می‌رسد. برای رقابت در این بخش با سامسونگ بیش از حد دیر باشد. با استناد به شایعات قبلی، گمان می‌رود گلکسی اس ۲۱ اولترا از نمایشگر OLED با فناوری «اکسید پلی‌کریستال دما پایین» (LTPO)، به‌منظور ارائه‌ی نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌گیرد.

ترانزیستورهای فیلم نازک مجهز به فناوری LTPO که وظیفه روشن و خاموش کردن پیکسل‌های مختلف نمایشگر را برعهده دارند. به تولید نمایشگر کارآمدتر منجر می‌شود. تکنولوژی مورد بحث این اجازه را به گوشی هوشمند می‌دهد که نرخ نوسازی تصویر را از ۱ تا ۱۲۰ هرتز و با توجه به نیاز تغییر دهد. و بهره‌وری انرژی را بیشتر کند. فناوری یادشده بدون کاهش شارژدهی می‌تواند سرعت نوسازی ۱۲۰ هرتز را برای پیمایش روان‌تر و بیشتر، حرکت روان انیمیشن‌ها و بهبود پاسخ‌دهی به فرامین فراهم کند. گفته می‌شود سامسونگ مدل استاندارد و پلاس را به نمایشگر تخت مجهز کرده است. درحالی‌که مدل اولترا در طرفین کمی انحنا خواهد داشت.

دوربین

نمایی از دوربین آیفون ۱۲ پرو مکس و گلکسی اس ۲۱ اولترا گلکسی اس ۲۱ سامسونگ

بر اساس تصاویر افشاشده، سامسونگ برای پنهان کردن دوربین سلفی و به حداقل رساندن حاشیه‌های زائد بالایی، در هر سه گوشی از همان ترکیب قدیمی حفره‌ای Infinity O بهره گرفته است. مشخصات دوربین سلفی گوشی‌های مذکور به‌صورت دقیق افشا نشده است؛ اما انتظار می‌رود به استثنای حسگر ۴۰ مگاپیکسلی برای مدل اولترا، در دوربین دو گوشی دیگر حسگرهای ۱۰ مگاپیکسلی وظیفه‌ی ثبت تصاویر سلفی را برعهده داشته باشند که آن را از حیث وضوح تصویر پایین‌تر از دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی آیفون ۱۲ قرار می‌دهد.

اصلی‌ترین تغییرات در پشت گوشی صورت گرفته است؛ سامسونگ در گوشی‌های خانواده‌ی گلکسی اس ۲۱ طراحی سنتی را کنار گذاشته است و از زبان طراحی جدید و ساده‌ای برای ماژول دوربین استفاده خواهد کرد و به‌نوعی ماژول دوربین را با فریم کنار دستگاه ادغام کرده است. پیش‌بینی می‌شود دوربین‌های عقب اس 21 و اس 21 پلاس از یک حسگر فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و یک حسگر واید ۱۲ مگاپیکسلی و همچنین یک تله فوتو ۶۴ مگاپیکسلی مگاپیکسلی مجهز شود. در راستای حذف حسگر مدت پرواز (TOF) از خانواده‌ی گلکسی نوت ۲۰ اولترا،  در گلکسی اس ۲۱ پلاس حسگر مذکور حذف خواهد شد.

به استثنای دوربین تله فوتو ۶۴ مگاپیکسلی، روی کاغذ حسگرهای فوق عریض و عریض همان رزولوشن محدوده‌ی آیفون ۱۲ را ارائه می‌دهند و مدل اولترا با یک ماژول دوربین بسیار بزرگ قصد دارد بهترین تجربه‌ی عکاسی را ارائه دهد. این گوشی از تعداد دوربین بیشتر و مشخصات به‌مراتب بهتری در مقایسه با دو گوشی دیگر بهره می‌گیرد. شرکت کره‌ای از یک دوربین فوق عریض مجهز به حسگر ۱۲ مگاپیکسلی و در بطن دوربین اصلی از نسل جدید حسگرهای ۱۰۸ مگاپیکسلی ساخت خود استفاده کرده است. که درحقیقت، جایگزین حسگر ISOCELL Bright HM1 گلکسی اس ۲۰ اولترا می‌شود. این حسگر جدید می‌تواند نور بیشتری  جذب کند و کیفت و وضوح بیشتری ارائه دهد. مانند قوی‌ترین گوشی خانواده‌ی نوت، گلکسی اس ۲۰ اولترا احتمالا از حسگر لیزری برای بهبود فوکوس خودکار در نور کم بهره‌مند خواهد بود.

شایعات حاکی از آن است که سامسونگ تمرکز خود را معطوف بر دوربین اولتراواید کرده و ظاهرا گلکسی اس 21 اولترا مانند ال‌جی وینگ (Wing) از دو دوربین فوق عریض مجهز به حسگرهای ۱۰ مگاپیکسلی و لرزشگیر اپتیکال استفاده کرده است. یکی از دوربین‌ها زوم اپتیکال ۳ برابری ارائه می‌دهد و دیگری بزرگ‌نمایی اپتیکال ۱۰ برابری به‌ارمغان می‌آورد. این ممکن است یک راه ‌حل هوشمند برای سامسونگ باشد؛ زیرا می‌تواند بدون بهره‌گیری از سیستم‌های اپتیکال پیچیده و گران‌قیمت، فقط با استفاده از دو حسگر برای سطوح مختلف زوم، یک محدوده مناسب بزرگ‌نمایی اپتیکال ارائه دهد. احتمالا مانند سال گذشته، بزرگ‌نمایی دیجیتال ۱۰۰ برابری ارائه خواهد شد.

در طرف مقابل، کوپرتینویی‌ها در آیفون ۱۲ پرو و ۱۲ پرو مکس برخلاف دو گوشی دیگر از این خانواده، از یک حسگر اضافه لایدار (LiDAR) استفاده کرده‌اند که عملکرد واقعیت افزوده و فوکوس در شب را بهبود می‌بخشد. اپل برخلاف روال معمول، در آیفون ۱۲ پرو مکس سخت‌افزار دوربین را کمی متفاوت‌ با نسخه‌ی پرو انتخاب و به‌ جای استفاده از لرزش‌گیر اپتیکال در لنز دوربین عریض آن، از حسگر تثبیت‌ تصویر Sensor Shift استفاده کرده است که باعث می‌شود آیفون ۱۲ پرو مکس لرزش‌های بسیار کمتری در هنگام ثبت تصویر ایجاد کند.

آیفون ۱۲ پرو مکس از حسگر 1/1.7 اینچی با ۴۷ درصد ابعاد بزرگ‌تر در مقایسه با مدل پرو بهره می‌گیرد که به‌ همراه لنز ۷ تکه‌ی جدید با دیافراگم f/1.6 حدود ۸۷ درصد نور بیشتری جذب می‌کند. اپل به‌سادگی می‌توانست پیکسل‌های بیشتری به حسگر دوربین آیفون‌ها اضافه کند؛ اما درعوض کاری متفاوت انجام داده است. حسگر دوربین آیفون ۱۲ پرو مکس دارای پیکسل‌های بزرگ‌تری در مقایسه با سایر آیفون‌ها است که به آن فتوسایت (photosites) می‌گویند. فتوسایت بزرگ‌تر می‌تواند نور بیشتری جذب کند و درنتیجه تصاویر با نویز کمتر و بهتری به ثبت برساند.

بخوانید:  تبادل جاسوس اسرائیل با سه تاجر ایرانی

گرفتن عکس با بزرگنمایی بیشتر در آیفون ۱۲ پرو مکس به ‌لطف لنز تله‌فوتوی جدید و بزرگ‌نمایی اپتیکال ۲٫۵ برابری از سایر آیفون‌ها عملکرد بهتری به ثبت می‌رساند. این یعنی دیافراگمِ لنز کوچک‌تر است؛ بنابراین کاربران شاید هنگام استفاده از بزرگ‌نمایی در صحنه‌های کم‌نور، تجربه‌ی ضعیف‌تری مشاهده کنند؛ آیفون ۱۲ پرو مکس با بزرگ‌نمایی اپتیکال ۲٫۵ برابر و بزرگ‌نمایی دیجیتال ۱۲ برابر، به نظر نمی‌رسد در این بخش توانایی رقابت با جدیدترین پرچم‌دار سامسونگ داشته باشد.

همان‌طور که سامسونگ حرف اول را در تولید نمایشگر می‌زند، غول فناوری کوپرتینو چندین سال است که حاکم بلامنازع بخش فیلم‌برداری در گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود و خانواده‌ی آیفون ۱۲ نیز از این قاعده مستثنا نیست و با ارائه‌ی قابلیت‌هایی همچون فیلم‌برداری با فرمت دالبی ویژن (Dolby Vision) و فیلم‌برداری روان باثبات در حالت 4K با نرخ ۶۰ فریم و البته فوکوس خودکار سریع و روان، تجربه کم‌نظیری ارائه می‌دهد.

تاکنون اطلاعات زیادی از بخش فیلم‌برداری سری گوشی‌های اس 21 منتشر نشده است؛ اما می‌توان حدس زد که امکاناتی از جمله فیلم‌برداری با وضوح 8K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه و 4K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه دوربین جلو و پشتی را یاری خواهند کرد. البته سخت‌افزار دوربین تنها بخشی از مؤلفه‌های کیفیت محسوب می‌شود و عناصر دیگری مانند پردازنده و نرم‌افزار روی کیفیت نهایی و تصویر برداری محاسباتی تأثیر بسزایی خواهند داشت.

پردازنده

سامسونگ به‌زودی از خانواده‌ی گلکسی اس 21 رونمایی می‌کند؛ اما  گلکسی اس ۲۱ سامسونگ چه نقاط قوت و ضعفی در مقابل آیفون ۱۲ خواهند داشت؟

طبق سنت همیشگی سامسونگ، انتظار می‌رود قلب تپنده‌ی جدیدترین پرچم‌دارهای این شرکت را دو پردازنده‌ی اگزینوس (برای بازار جهانی) و اسنپدراگون (برای بازار آمریکا و چین) تشکیل دهد؛ البته اخبار ضدونقیضی درباره‌ی این موضوع منتشر شده است و شنیده‌ها حاکی از آن است که شاید غول کره‌ای صنعت موبایل گوشی‌های مذکور را تنها با یک مدل پردازنده راهی بازار کند. تا بدین لحظه، اطلاعات زیادی از جزئیات سخت‌افزاری اگزینوس ۲۱۰۰ اعم از نوع هسته‌ها و سرعت کلاک آن‌ها منتشر نشده است؛ اما با توجه به حذف هسته‌های اختصاصی موسوم به «مگنوس» و استفاده از هسته‌های «کورتکس» آرم، انتظار می‌رود که عملکرد و مشخصاتی نزدیک به اسنپدراگون 888 داشته باشد.

اسنپدراگون 888 اولین پردازنده از خانواده‌ی اسنپدراگون است که با فرایند ساخت ۵ نانومتری تولید می‌شود و برای اولین‌ بار در گوشی‌های پرچم‌دار مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید در سال اولین‌ جاری میلادی استفاده خواهد شد. پردازنده‌ی یادشده اولین پردازنده‌ای است که به‌صورت رسمی از هسته‌ی Cortex-X1 با فرکانس ۲٫۸ گیگاهرتز استفاده می‌کند. هسته‌ی X1 در مقایسه ‌با هسته‌ی A78 می‌تواند ۳۳ درصد دستورالعمل‌های بیشتری اجرا کند و سخت‌افزار دستورالعمل‌های چندداده‌ای (SIMD)‌ و ظرفیت حافظه‌ی کش L1 و L2 نیز دو برابر نسل گذشته شده است.

کوالکام در کلاسترهای بعدی به ترتیب از سه هسته‌ی Cortex-A78 با فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی کم‌مصرف A55 با سرعت ۱٫۸ گیگاهرتز بهره می‌گیرد. از دیگر مشخصات پردازنده‌ی مرکزی می‌توان به ۴ مگابایت حافظه‌ی کش L3 و ۳ مگابایت حافظه کش سیستم اشاره کرد. همچنین، سخت‌افزار یادشده که کوالکام آن را Kryo 680 می‌نامد، افزایش عملکرد ۲۵ درصدی را در مقایسه‌ با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ نوید می‌دهد.

همان‌طور که گفته شد، برخی از اجزای SOC (سیستم-روی-چیپ)، مانند ISP تأثیر بسزایی در پردازش‌های تصویر خواهند داشت. اسنپدراگون 888 اولین پردازنده از این خانواده به‌حساب می‌آید که از موتور پردازش سیگنال تصاویر (ISP) سه‌گانه استفاده می‌کند؛ بدین‌ مفهوم که ISP جدید توانایی پردازش هم‌زمان سه جریان جداگانه‌ی دوربین را فراهم می‌سازد و برای اولین‌ بار می‌تواند سه محتوای فیلم 4K HDR را کنترل کند یا به عبارت دیگر، هم‌زمان سه عکس ۲۸ مگاپیکسلی ثبت می‌کند. ISP سه‌گانه باعث گذار روان‌تر دوربین فوق عریض به دوربین عریض می‌شود؛ زیرا هر دوربین، ISP خاص خود دارد.

از طرف دیگر، تمامی چهار گوشی آیفون ۱۲ تراشه‌ی بسیار قدرتمند A14 متشکل از ۱۱٫۸ میلیارد ترانزیستور را در بطن خود جای داده‌اند. قلب تپنده‌ی پردازنده‌ی یادشده را ۶ هسته‌ی پردازشی، شامل دو هسته‌ی قدرتمند Firestorm، چهار هسته‌ی کم‌مصرف Icestorm و یک پردازنده‌ی گرافیکی (GPU) چهارهسته‌ای تشکیل داده است. یک موتور عصبی (Neural Engine) شانزده هسته‌ای سخت‌افزار یادشده را در بخش‌های مرتبط با یادگیری ماشین و هوش مصنوعی یاری خواهد کرد.

سامسونگ به‌زودی از خانواده‌ی گلکسی اس 21 رونمایی می‌کند؛ اما  گلکسی اس ۲۱ سامسونگ چه نقاط قوت و ضعفی در مقابل آیفون ۱۲ خواهند داشت؟

چندی پیش، کوالکام به‌صورت رسمی بعضی از بنچمارک‌های اسنپدراگون 888 را به نمایش گذاشت که خوشبختانه معیارهای یادشده می‌توانند دید خوبی از قدرت پردازشی اسنپدراگون 888 ارائه دهند. امتیازات بنچمارک گیک‌بنچ جدیدترین اژدهای کوالکام نشان می‌دهد که این پردازنده در آزمون تک‌هسته‌ای امتیاز ۱۱۳۵ و در آزمون چندهسته‌ای امتیاز ۳۷۹۴ کسب کرده است. در مقابل، آیفون ۱۲ مجهز به پردازنده A14 در آزمون تک‌هسته‌ای امتیاز ۱۶۰۳ و در چندهسته‌ای امتیاز ۴۱۸۷ کسب کرده است؛ از این‌رو پردازنده‌ی جدید کوالکام با وجود عملکرد بسیار خوب، قادر به شکست دادن جدیدترین پردازنده‌ی اپل نیست.

بر اساس اطلاعات افشاشده از کاربری در توییتر با نام کاربری Ice Universe، پردازنده‌ی اگزینوس 2100 با کسب امتیاز ۱۰۱۰ در بخش تک‌هسته‌ای از دو پردازنده‌ی دیگر امتیاز کم‌تری در این بخش کسب کرده: اما در بخش چندهسته‌ای موفق به ثبت امتیاز ۳۹۹۶ شده است که آن را بالاتر از پردازنده‌ی کوالکام و پایین‌تر از پردازنده‌ی اپل در جایگاه دوم قرار می‌دهد. با استناد به معیارهای رسمی، خانواده‌ی آیفون ۱۲ از نظر تئوری در این بخش مانند سالیان گذشته پیشتاز خواهد بود.

حافظه‌ی ذخیره‌سازی

در گزارش‌های جدید آمده است که سامسونگ از ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی تصادفی (RAM) از نوع LPDDR5 در گلکسی اس ۲۱ اولترا بهره گرفته که دوبرابر آیفون ۱۲ پرو و سه برابر آیفون ۱۲ مینی و ۱۲ استاندارد است. این تفاوت روی کاغذ بسیار چشمگیر خواهد بود؛ اما همچنان برای نشان دادن عملکرد خود به برنامه‌هایی نیاز دارد که بتوانند از این حافظه استفاده کنند. البته بین مدیریت برنامه‌ها در اندروید و حتی اندروید شخصی‌سازی‌شده سامسونگ و iOS، تفاوت‌های بنیادی وجود دارد.

گزینه‌های حافظه‌ی ذخیره‌سازی (ROM) اپل از ۶۴ گیگابایت از نوع NVMe شروع و در آیفون ۱۲ و ۱۲ مینی به ۲۵۶ گیگابایت می‌رسد؛ درحالی‌که این دامنه برای مدل‌های پرو یک پله بالا می‌رود و از ۱۲۸ گیگابایت شروع و به ۵۱۲ گیگابایت افزایش می‌یابد. هر دو گوشی دارای سه گزینه برای ذخیره‌سازی در محدوده خود هستند. طبق شایعات، سامسونگ گزینه‌های ذخیره‌سازی کمتری در اس 21 و مدل پلاس ارائه می‌دهد؛ با این تفاوت که ظرفیت‌ها از ۱۲۸ گیگابایت شروع و تنها در یک گزینه به ۲۵۶ گیگابایت ارتقا می‌یابد. البته مدل اولترا یک پیکربندی ۵۱۲ گیگابایتی نیز ارائه می‌دهد.

گفته می‌شود برخلاف سال گذشته دیگر نمی‌توان ظرفیت ذخیره‌سازی سری گلکسی اس ۲۱ را از طریق کارت microSD گسترش داد. به نظر می‌رسد مشخصات شایعه‌شده هیچ اشاره‌ای به درگاه کارت microSD ندارند و ممکن است به این معنی باشد که امسال این قابلیت در دسترس کاربران نخواهد بود. از نظر تئوری، این امر باعث می‌شود محصولات سامسونگ در راستای گوشی‌های آیفون قرار بگیرند و برای ذخیره‌سازی اطلاعات اضافه از سرویس‌های ابری یا راهکارهای جایگزین استفاده کنند.

دیگر مشخصات 

طی سال‌های اخیر، پرچم‌دار‌های سری نوت و اس بیش از هر زمان دیگری از لحاظ ساختاری به‌ هم نزدیک شده‌اند؛ از این‌رو انتظار می‌رود سامسونگ قابلیت‌های سری نوت را به اس ۲۱ بیاورد و در نهایت سری نوت را با فولد ادغام کند و از قرار معلوم، حداقل برای یک مدل از خانواده‌ی اس ۲۱ برخی قابلیت‌های S-Pen ممکن است قابل استفاده باشد.

در گذشته اخباری زیادی مبنی بر تلاش سامسونگ برای پشتیبانی از S-Pen در گلکسی اس ۲۱ اولترا و گوشی تاشو Z Fold 3 منتشر شده بود. گزارش‌های دیگری ادعا می‌کنند که در اس ۲۱ و مدل پلاس نیز از قلم پشتیبانی خواهد شد؛ اما ظاهرا محفظه‌ای برای قرار دادن قلم وجود نخواهد داشت. این می‌تواند برای استفاده‌های گهگاه مفید باشد؛ به‌خصوص با توجه به صفحه‌نمایش بزرگ ۶٫۸ می‌تواند تجربه‌ی لذت‌بخشی ارائه دهد؛ اما از نبود محفظه‌ای برای نگه‌داری قلم نمی‌توان چشم‌پوشی کرد.

انتظار می‌رود هر سه گوشی یادشده از نسل پنجم شبکه‌ی موبایل (5G) بهره‌مند شوند و احتمالا مانند آیفون ۱۲ از فرکانس sub-6GHZ و mmWave پشتیبانی می‌کنند. از مشخصات دیگر این گوشی‌ها می‌توان به پشتیبانی از بلوتوث 5.1 و وای‌فای ۶ اشاره کرد؛ اما احتمال دارد مدل اولترا از Wi-Fi 6E پشتیبانی کند که به گوشی اجازه می‌دهد با سایر سخت‌افزارهای تحت پوشش باند ۶ گیگاهرتز ارتباط برقرار کند و به‌طور بالقوه پهنای باند بیشتری برای اتصالات Wi-Fi داشته باشد.

پشتیبانی گسترده Wi-Fi می‌تواند یک پیشرفت محسوس تلقی شود؛ اما بیشتر یک اقدام برای سرمایه‌گذاری در آینده است و تا زمانی‌که سخت‌افزارهای بیشتری با پشتیبانی از Wi-Fi 6E منتشر شوند و مورد استفاده قرار بگیرند، این یک پیشرفت آکادمیک خواهد بود تا یک پیشرفت واقعا مفید. گفته می‌شود نسخه‌ی پایه‌ی اس 21 انرژی مورد نیاز خود را از باتری لیتیوم-یون ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت تأمین خواهد کرد و مدل پلاس نیز باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت را کنار گذاشته است و از یک باتری ۴۸۰۰ میلی‌آمپر ساعت بهره می‌گیرد. در نهایت، مدل اولترا مانند سال گذشته از همان باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت قدرت خواهد گرفت.

باید به این نکته توجه داشت که اعداد و ارقام یادشده لزوما نشان‌دهنده‌ی شارژدهی نهایی نخواهند بود و این امر به عوامل مختلفی از جمله نحوه‌ی استفاده کاربر از گوشی، نوع صفحه‌نمایش، مصرف مودم‌های ارتباطی و… مربوط می‌شود؛ اما این احتمال وجود دارد که گوشی‌های مورد بحث در استفاده‌ی روزمره به‌راحتی تا یک روز دوام داشته باشند. تاکنون اخبار زیادی مبنی بر حذف شارژر از جعبه‌ی نسل بعدی گوش‌های خانواده‌ی S منتشر شده است و ممکن است سامسونگ حداقل در برخی از کشورها پرچم‌دار خود را بدون آداپتور شارژ عرضه کند. در غیر این صورت، احتمالا شارژر سریع ۲۵ وات در دو مدل ابتدایی و یک شارژر ۴۵ واتی برای مدل اولترا در نظر خواهد گرفت.

شایع شده است که سامسونگ در پشتیبانی از ارتباطات باند فوق عریض (Ultra Wide Band) راه اپل را پیش خواهد گرفت و از تراشه‌ی جدیدی به منظور ارائه این فناوری استفاده خواهد کرد. اعتقاد بر این است که در مراسم انپکد از ردیاب‌ هوشمند اسمارت تگ نیز رونمایی خواهد شد که احتمالا با گوشی‌های جدید یکپارچه‌تر خواهد بود؛ البته  بر اساس شواهد، این گجت مبتنی بر بلوتوث LE است؛ بنابراین برخی از ویژگی‌های پیشرفته از جمله اتصال LTE و باند UWB و GPS را پشتیبانی نخواهد کرد. اسمارت تگ از استاندارد بلوتوث 5.1 پشتیبانی می‌کند و به‌طور خاص قابلیت جهت‌یابی سیگنال با هدف تأمین ناوبری و ردیابی داخلی ارائه می‌دهد.

با توجه به قابلیت یادشده، گفته می‌شود ردیاب هوشمند سامسونگ با مصرف حداقل انرژی، تجربه‌ی موقعیت‌یابی نسل بعدی را حداکثر ۴۰۰ متر در داخل و ۱۰۰۰ متر در خارج از خانه ارائه می‌دهد. بر اساس اطلاعات منتشرشده، انتظار می‌رود گلکسی اسمارت تگ ۱۴ ژانویه (۲۵ دی) در دو رنگ مشکی و گندمی با برچسب قیمت ۱۵ تا ۲۰ یورو در کنار خانواده‌ی گلکسی اس ۲۱ رونمایی شود.

مقایسهگلکسی اس 21 اولترا سامسونگگلکسی اس 21 پلاس سامسونگگلکسی اس 21 سامسونگآیفون 12 پرو مکس اپلآیفون 12 پرو اپلآیفون 12 اپل
عرضه
معرفیهنوز معرفی نشدههنوز معرفی نشدههنوز معرفی نشده13 اکتبر 202013 اکتبر 202013 اکتبر 2020
وضعیتدر حد شایعهدر حد شایعهدر حد شایعهموجود. عرضه شده در 13 نوامبر 2020موجود، عرضه شده در 23 اکتبر 2020موجود، عرضه شده در 23 اکتبر 2020
نمایشگر
نوعDynamic AMOLED 2XDynamic AMOLED 2XDynamic AMOLED، لمسی خازنی، 16 میلیون رنگSuper Retina XDR OLEDSuper Retina XDR OLEDSuper Retina XDR OLED
ابعاد6.8 اینچ6.7 اینچ6.3 اینچ، 95.8 سانتی‌متر26.7 اینچ (~87.4% نسبت نمایشگر به بدنه)6.1 اینچ (~86.0% نسبت نمایشگر به بدنه)6.1 اینچ (~86.0% نسبت نمایشگر به بدنه)
رزولوشن1440 در 3200 پیکسل، 20:9 (~516 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)1080 در 2400 پیکسل، 20:9 (~393 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)1080 در 2400 پیکسل، 20:9 (~418 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)1284 در 2778 پیکسل، نسبت تصویر 19.5:9 (~458 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)1170 در 2532 پیکسل، 19.5:9 (~460 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)1170 در 2532 پیکسل، 19.5:9 (~460 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
محافظکورنینگ گوریلا گلسکورنینگ گوریلا گلسکورنینگ گوریلا گلسپوشش ضد خش، پوشش اولفوبیک برای کاهش بازتاب نور و لکه دستپوشش ضد خش، پوشش اولفوبیک برای کاهش بازتاب نور و لکه دستپوشش ضد خش، پوشش اولفوبیک برای کاهش بازتاب نور و لکه دست
– نمایشگر همیشه روشن (Always on Display) – نرخ نوسازی 120 هرتز – حداکثر روشنایی 1600 نیت – پشتیبانی از +HDR10– نمایشگر همیشه روشن (Always on Display) – 120 هرتز – HDR10+ – روشنایی 1600 نیت+HDR10 Always-on display 120 هرتز– پشتیبانی از Dolby Vision – پشتیبانی از +HDR10 – پشتیبانی از فضای رنگی گسترده – قابلیت True-tone – نرخ‌نوسازی تصویر 60 هرتز– پشتیبانی از Dolby Vision – پشتیبانی از +HDR10 – پشتیبانی از فضای رنگی گسترده – قابلیت True-tone – نرخ‌نوسازی تصویر 60 هرتز– پشتیبانی از Dolby Vision – پشتیبانی از +HDR10 – پشتیبانی از فضای رنگی گسترده – قابلیت True-tone – نرخ‌نوسازی تصویر 60 هرتز
بدنه
ابعاد160.8 در 78.1 در 7.4 میلی‌متر146.7 در 71.5 در 7.4 میلی‌متر146.7 در 71.5 در 7.4 میلی‌متر
وزن228 گرم189 گرم164 گرم
ساختجلوی شیشه‌ای (گوریلا گلس)، پشت شیشه‌ای (گوریلا گلس)، فریم آلومینیومیجلوی شیشه‌ای (گوریلا گلس)، پشت پلاستیکی، فریم آلومینیومیپشت و جلو از شیشه (گوریلا گلس 6)، فریم آلومینیومیجلوی شیشه‌ای (سرامیک شیلد)، پشت شیشه‌ای (سرامیک شیلد)، فریم استیل ضد زنگجلوی شیشه‌ای (محافظ گوریلا گلس)، پشت شیشه‌ای (محافظ گوریلا گلس)، فریم استیل ضد زنگجلوی شیشه‌ای (محافظ گوریلا گلس)، پشت شیشه‌ای (محافظ گوریلا گلس)، فریم آلومینیومی
– گواهی IP68 برای مقاوت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار (تا 1.5 متر برای 30 دقیقه) – سامسونگ پی (Visa، مسترکارت گواهی) – پشتیبانی از استایلوسسامسونگ پی (Visa، مسترکارت گواهی)گواهی IP68 برای مقاوت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار (تا 1.5 متر برای 30 دقیقه) پشتیبانی از استایلوسسامسونگ پی (Visa، مسترکارت گواهی)گواهی IP68 برای مقاوت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار (تا 1.5 متر برای 30 دقیقه) پشتیبانی از استایلوسگواهی IP68 برای مقاوت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار (تا 6 متر برای 30 دقیقه)گواهی IP68 برای مقاوت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار (تا 6 متر برای 30 دقیقه)گواهی IP68 برای مقاوت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار (تا 6 متر برای 30 دقیقه)
سیم‌کارتتک سیم‌کارته (نانو-سیم and/or eSIM) یا دو سیم‌کارته‌ی هیبریدی (نانو-سیم، همزمان یکی فعال (dual stand-by))تک سیم‌کارته (نانو-سیم and/or eSIM) یا دو سیم‌کارته (نانو-سیم، همزمان یکی فعال (dual stand-by))تک سیم‌کارته (نانو-سیم and/or eSIM) یا دو سیم‌کارته‌ی هیبریدی (نانو-سیم، همزمان یکی فعال (dual stand-by))تک سیم‌کارته (نانو-سیم) یا دو سیم‌کارته (نانو-سیم، همزمان یکی فعال (dual stand-by)) – برای چینتک سیم‌کارته (نانو-سیم)تک سیم‌کارته (نانو-سیم and/or eSIM)
پلتفرم
سیستم‌عامل در زمان عرضه– اندروید 11 – One UI 3.0– اندروید 11 – One UI 3.0– اندروید 11 – 1 UI 3.0iOS 14iOS 14iOS 14
تراشه– Exynos 2100 (نسخه گلوبال) – Qualcomm Snapdragon 888 (بازارهای آمریکا، چین و کرها)– Exynos 2100 (نسخه گلوبال) – Qualcomm Snapdragon 888 (نسخه آمریکا، چین و کره)IExynos 2100 – نسخه‌ جهانی Qualcomm Snapdragon 888 – نسخه آمریکا، چین، کره جنوبیاپل A14 Bionic (پنج نانومتری)اپل A14 Bionic (پنج نانومتری)اپل A14 Bionic (پنج نانومتری)
پردازنده مرکزی6 هسته‌ای6 هسته‌ای6 هسته‌ای
پردازنده گرافیکیپردازنده گرافیکی 4 هسته‌ای اپلپردازنده گرافیکی 4 هسته‌ای اپلپردازنده گرافیکی 4 هسته‌ای اپل
حافظه
درگاه حافظهنامشخصنامشخصmicroSDXC (استفاده‌ از شیار دوم سیم‌کارت)خیرخیرخیر
حافظه داخلی128 گیگابایت، 12 گیگابایت رم یا 512 گیگابایت ،16 گیگابایت رم128 گیگابایت، 12 گیگابایت رم یا 256 گیگابایت، 12 گیگابایت رم یا 512 گیگابایت، 12 گیگابایت رم128 گیگابایت، 8 گیگابایت رم یا 256 گیگابایت، 12 گیگابایت رم128 گیگابایت 6 گیگابایت رم، 256 گیگابایت 6 گیگابایت رم، 512 گیگابایت 6 گیگابایت رم128 گیگابایت، 6 گیگابایت رم یا 256 گیگابایت، 6 گیگابایت رم یا 512 گیگابایت، 6 گیگابایت رم64 گیگابایت، 4 گیگابایت رم یا 128 گیگابایت، 4 گیگابایت رم یا 256 گیگابایت، 4 گیگابایت رم
نوع حافظهUFS 3.1UFS 3.1UFS 3.1NVMeNVMeNVMe
دوربین
اصلی108 مگاپیکسل (لنز واید 26 میلی‌متری، 1/1.33 اینچ سایز سنسور، 0.8 میکرومتر سایز پیکسل، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، f/1.8، فوکوس خودکار با تشخیص فاز) 10 مگاپیکسل (لنز پریسکوپ تله‌فوتو، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر، زوم اپتیکال 10 برابر) 10 مگاپیکسل (لنز تله‌فوتو، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر، زوم اپتیکال 3 برابر) 12 مگاپیکسل (لنز 13 میلی‌متری اولتراواید، 1.4 میکرومتر سایز پیکسل، f/2.2، حالت Super Steady برای ضبط بدون لرزش ویدیو) 0.3 مگاپیکسل (f/1.0، سنسور تشخیص عمق 3D TOF)12 مگاپیکسل 12 مگاپیکسل، (لنز واید، 26 میلی‌متری، f/1.8، فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز، 1.8 میکرومتر سایز پیکسل، لرزشگیر اپتیکال تصویر) 64 مگاپیکسل (لنز 29 میلی‌متری تله‌فوتو، 1/1.72 اینچ سایز سنسور، 0.8 میکرومتر سایز پیکسل، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر، بزرگنمایی اپتیکال 1.1 برابر و زوم هیبریدی 3 برابر) 12 مگاپیکسل (لنز 13 میلی‌متری اولتراواید، 1.4 میکرومتر سایز پیکسل، f/2.2، حالت Super Steady برای ضبط بدون لرزش ویدیو)12 مگاپیکسل، (لنز واید، 26 میلی‌متری، f/1.8، فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال تصویر) 64 مگاپیکسل، (لنز واید، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر، ثبت تصاویر بزرگ‌نمایی شده با کراپ کردن، f/2.0) 12 مگاپیکسل، (اولتراواید، 13 میلی‌متری، فوکوس خودکار، فیلم‌برداری Super Steady)12 مگاپیکسل (لنز واید 26 میلی‌متری، 1.7 میکرومتر سایز پیکسل، فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال تصویر از نوع سنسور شیفت، f/1.6) 12 مگاپیکسل (لنز 65 میلی‌متری تله‌فوتو، 1/3.4 اینچ سایز سنسور، 1.0 میکرومتر سایز پیکسل، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال تصویر، زوم اپتیکال 2.5 برابر، f/2.2) 12 مگاپیکسل (لنز 13 میلی‌متر اولتراواید با پوشش 120 درجه، f/2.4) TOF 3D LiDAR (سنسور تشخیص عمق تصویر)12 مگاپیکسل (لنز 26 میلی‌متری واید، 1.7 میکرومتر سایز پیکسل، فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال تصویر، f/1.6) 12 مگاپیکسل (لنز تله‌فوتو 52 میلی‌متری، 1/3.4 اینچ سایز سنسور، 1.0 میکرومتر سایز پیکسل، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال تصویر، زوم اپتیکال 2 برابری، f/2.0) 12 مگاپیکسل (لنز 13 میلی‌متری اولتراواید با پوشش 120 درجه، f/2.4) TOF 3D LiDAR (حسگر تشخیص عمق تصویر)12 مگاپیکسل (لنز واید 26 میلی‌متری، 1.7 میکرومتر سایز پیکسل، فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال تصویر، f/1.6) 12 مگاپیکسل (لنز 13 میلی‌متری اولتراواید با پوشش 120 درجه، 1/3.6 اینچ سایز سنسور، f/2.4)
قابلیت‌هافلش LED، پانوراما، Auto-HDRفلش LED، پانوراما، Auto-HDRفلش LED، خودکار-HDR، پانورامافلاش چهارگانه دورنگ، HDR، پانورامافلاش چهارگانه دورنگ، HDR، پانورامافلاش چهارگانه دورنگ، HDR، پانوراما
فیلم‌برداری8K@24/30fps، 4K@30/60fps، 1080p@30/60/240fps، 720p@960fps، HDR10+، ضبط صدای استریو.، لرزشگیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی و لرزش‌گیر اپتیکال تصویر8K@24/30fps، 4K@30/60fps، 1080p@30/60/240fps، 720p@960fps، HDR10+، ضبط صدای استریو.، لرزشگیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی و لرزش‌گیر اپتیکال تصویر8K@24/30fps، 4K@30/60fps، 1080p@30/60/240fps، 720p@960fps، HDR10+، ضبط صدای استریو.، لرزشگیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی و لرزش‌گیر اپتیکال تصویر4K@24/30/60fps، 1080p@30/60/120/240fps، فیلم‌برداری 4K@60fps Dolby Vision، ضبط صدای استریو.4K@24/30/60fps، 1080p@30/60/120/240fps، فیلم‌برداری 4K@60fps Dolby Vision، ضبط صدای استریو4K@24/30/60fps،1080p@30/60/120/240fps، فیلم‌برداری 4K@30fps Dolby Vision، ضبط صدای استریو.
سلفی40 مگاپیکسل (لنز واید 26 میلی‌متری، 0.7 میکرومتر سایز پیکسل، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، f/2.2)10 مگاپیکسل (لنز 26 میلی‌متری واید، 1/3.2 اینچ سایز سنسور، 1.22 میکرومتر سایز پیکسل، f/2.2، فوکوس خودکار با تشخیص فاز)12 مگاپیکسل (لنز 23 میلی‌متری واید، f/2.2) SL 3D (حسگر سه‌بعدی تشخیص چهره و عمق تصویر)12 مگاپیکسل (لنز 23 میلی‌متری واید، f/2.2) SL 3D (حسگر سه‌بعدی تشخیص چهره و عمق تصویر)12 مگاپیکسل (لنز 23 میلی‌متری واید، f/2.2) SL 3D (حسگر سه‌بعدی تشخیص چهره و عمق تصویر)
فیلم‌برداری سلفی4K@30/60fps، 1080p@30fps4K@30/60fps، 1080p@30fps4K@30/60fps، 1080p@30fps4K@24/30/60fps، 1080p@30/60/120fps، لرزشگیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی4K@24/30/60fps، 1080p@30/60/120fps، لرزشگیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی4K@24/30/60fps، 1080p@30/60/120fps، لرزشگیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی
صدا
جک ۳.۵ میلی‌متریخیرخیرخیرخیرخیرخیر
– صدای 32 بیت / 384 کیلوهرتز – تنظیم شده توسط شرکت AKG– صدای 32 بیت / 384 کیلوهرتز – توسعه داده شده با همکاری AKG– 32 بیت/384 کیلوهرتز – توسعه‌داده شده با همکاری AKG
باتری
باتریباتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتباتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4800 میلی آمپر ساعتباتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعتباتری غیرقابل تعویض لیتیوم یونیباتری غیرقابل تعویض لیتیوم یونیباتری غیرقابل تعویض لیتیوم یونی
شارژر– شارژ سریع 25 وات – USB Power Delivery 3.0 – شارژ بی‌سیم 15 وات با پشتیبانی از Qi و PMA – شارژ معکوس 4.5 وات_____
سرعت شارژ_– شارژ سریع 25 وات – USB Power Delivery 3.0 شارژ سریع 15 وات بی‌سیم با پشتیبانی از استانداردهای QI و PMA – شارژ معکوس 4.5 واتشارژر سریع 25 وات– شارژ سریع 20 وات – USB Power Delivery 2.0 – شارژ سریع بی سیم 7.5 وات Qi و 15 وات در صورت استفاده از MagSafe– شارژ سریع 20 وات (فاقد شارژر درون جعبه) – USB Power Delivery 2.0 – شارژ سریع بی سیم 7.5 وات Qi و 15 وات در صورت استفاده از MagSafe– شارژ سریع 20 وات (فاقد شارژر درون جعبه) – USB Power Delivery 2.0 – شارژ سریع بی سیم 7.5 وات Qi و 15 وات در صورت استفاده از MagSafe
قابلیت‌ها
حسگرهاحسگر اثرانگشت (زیر نمایشگر، اولتراسونیک)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما، فشارسنجحسگر اثرانگشت (زیر نمایشگر، اولتراسونیک)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما، فشارسنجحسگر اثرانگشت (زیر نمایشگر، ultrasonic)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما، فشارسنجFace ID، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما، فشارسنجFace ID، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما، فشارسنجFace ID، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما، فشارسنج
– پشتیبانی از Samsung DeX – پشتیبانی از Samsung Wireless DeX – ANT+ – دستیار صوتی Bixby با قابلیت دریافت دستورات صوتی به زبان محاوره– Samsung DeX – Samsung Wireless DeX – ANT+ – دستیار صوتی بیکسبی با پشتیبانی از دستورات محاوره– +ANT – بیکسبی – سامسونگ Dexدستیار صوتی سیری با پشتیبانی از زبان محاورهدستیار صوتی سیری با پشتیبانی از دستورات صوتی محاوره‌ایدستیار صوتی سیری با پشتیبانی از زبان محاوره
شبکه
فناوریGSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5GGSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5GGSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5GGSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5GGSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5GGSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5G
اتصالات
شبکه بی‌سیمWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6e، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپاتWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6e، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپاتWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6e، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپاتWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6، دو بانده، هات‌اسپاتWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6، دو بانده، هات‌اسپاتWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6، دو بانده، هات‌اسپات
بلوتوث5.1، A2DP، LE5.1، A2DP، LE5.1، A2DP، LE5.0، A2DP، LE5.0، A2DP، LE5.0، A2DP، LE
GPSبله، با A-GPS، GLONASS، BDS، GALILEOبله، با A-GPS، GLONASS، BDS، GALILEOبله، با A-GPS، GLONASS، BDS، GALILEOبله، با A-GPS، GLONASS، GALILEO، QZSSبله، با A-GPS، GLONASS، GALILEO، QZSSبله، با A-GPS، GLONASS، GALILEO، QZSS
NFCبلهبلهبلهبلهبلهبله
رادیورادیو اف‌ام (فقط نسخه گلوبال)رادیو اف‌ام (فقط نسخه اسنپدراگون در بعضی مناطق)رادیو اف‌امخیرخیرخیر
USBUSB Type-C 3.2، پشتیبانی از OTGUSB Type-C 3.2، پشتیبانی از OTGUSB Type-C 3.2، پشتیبانی از OTGLightning، USB 2.0Lightning، USB 2.0Lightning، USB 2.0
متفرقه
رنگ‌هامشکی، نقره‌ایمشکی، نقره‌ای، بنفشخاکستری، سفید، صورتینقره‌ای، نوک مدادی، طلایی، آبینقره‌ای، نوک مدادی، طلایی، آبیمشکی، سفید، قرمز، سبز، آبی
حدود قیمت در زمان عرضهقیمت پایه 1100 دلاریقیمت پایه 1000 دلاریقیمت پایه 800 دلاری

لینک کوتاه : https://hamzamaan.ir/?p=2040

نظرات شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.