20
کالبدشکافی فجیع ترین قتل دهه نود در ایران

ماجرای قتل صادق برامکی و سلفی قاتلان با جنازه او !

  • کد خبر : 1360
  • ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۳:۳۰
ماجرای قتل صادق برامکی و سلفی قاتلان با جنازه او !
ماجرای قتل صادق برمکی جوان مهابادی است در شهریور96، یکی از فجیع ترین قتل های دهه نود شمسی ایران را رقم زد. صادق برمکی جوان ۱۹ ساله ای بود که متولد مهاباد بوده و توسط ۳ تن از دوستانش به آتش کشیده شد. یکی از قاتلان در زندان میاندوآب خودکشی می کند و به زندگی خود پایان می دهد. صادق برمکی در زمان سوختن، مادرش را صدا می زد .

به گزارش پایگاه خبری همزمان، ماجرای قتل صادق برامکی؛ سه تن از دوستان صادق برمکی ، به دلیل کدروت و انگیزه های شیطان پرستی، صادق برمکی را پس از شکنجه های بی رحمانه، زنده در آتش سوزاندند. قاتلان صادق برمکی ، پس از آتش زدن جسد صادق برمکی، از این حادثه دلخراش، فیلم تهیه کردند و حتی با جسد صادق برمکی ، سلفی گرفتند!

در ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ قاتلین که از قبل با صادق خصومت شخصی داشتند مقتول را به بهانه آشتی و تفریح به بیرون شهر می‌برند. آنها ابتدا وی را در یک پارتی شبانه مسموم می‌کنند سپس وی را سوار خودرو کرده و از چپ و راست، با ساطور به او ضربه وارد کرده و همزمان لبخندزنان در کنار پیکر نیمه جان و بیهوش صادق از خود سلفی می گیرند.

دیروقت بود و قاتلین سنگدل صادق را در محل حادثه رها می‌ کنند و به شهر باز می‌گردند. آنها در صبح روز ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ برای اطمینان بیشتر دوباره به محل حادثه بازمی‌گردند و وقتی متوجه می‌شوند مقتول هنوز زنده است او را به نقطه دیگری می‌برند و همگی سنگی در حدود ۳۰ کیلویی را دو بار به سر وی می‌کوبند. سپس دانیال (متهم اصلی) ابتدا صادق را از ماشین پیاده کرده و وی را آتش می‌زند اما چند لحظه بعد آتش خاموش می‌شود. طبق فایل ویدیویی منتشر شده از این جنایت، در ادامه یکی دیگر از متهمان با ریختن بنزین صادق را زنده زنده آتش می‌زند که براساس گفته پزشکی قانونی علت قتل مقتول آتش زدن بوده ‌است.

ماجرای قتل صادق برامکی

به جهنم ما خوش آمدی

پس از آن، دانیال در فیلم می‌گوید: «به جهنم من خوش آمدی، این بلا را سر همه شماها می‌آوریم» پس از چند لحظه قاتلان بی‌رحم، سوار ماشین شده و در حالی که محل حادثه را ترک می‌کنند یکی از قاتلان با لحن تمسخرآمیزی می‌گوید: «بای، بای و ای ام صادق برمکی». بعداً معلوم می‌شود قاتلان سعی داشتند دیگر دوستان خود را هم به سرنوشت صادق دچار کنند ولی با دستگیر شدنشان موفق به اینکار نمی‌شوند.

پس از این حادثه، در ۳ مهر ۱۳۹۶ چوپانی در مسیر روزانه خود با جسمی سوخته برخورد می‌کند و وقتی نزدیکتر می‌شود متوجه می‌شود که جسم یک انسان بوده و به‌طور کامل سوخته‌است که بلافاصله پلیس را در جریان می‌گذارد. با ورود کارگاهان پلیس به محل حادثه، جسد به پزشکی قانونی منتقل شده و معلوم شد جسد متعلق به صادق برمکی است.

دوستان صادق که شیطان پرستی پیشه کرده بودند و به گفته یکی دیگر از دوستانشان حتی دندان های خود را تیز کرده و تتوهای عجیب و غریبی روی بدنشان زده بودند از صادق هم دعوت کرده بودند که وارد جمع شان شود. صادق اما این پیشنهاد را نپذیرفته و ظاهرا فایل هایی از رفتارهای ناشایست دوستانش در اختیار داشته. بعد از آنکه دانیال صحبت با صادق را بی نتیجه می بیند تصمیم می گیرد که او را به قتل برساند.

قاتلان ظرف دو روز بازداشت می شوند

پلیس در اقدامی جسورانه و در عرض کمتر از ۴۸ ساعت، قاتلان را دستگیر کرده و در اختیار مقامات قضایی قرار می‌دهد ابتدا مظنونان جرم خود را انکار می‌کنند اما با بازیابی حافظه تلفن همراه قاتلان که از حادثه فیلمبرداری کرده بودند فیلم کامل و تصاویر حادثه بدست می‌آید و قاتلان نیز به جرم خود اعتراف می‌کنند. با تقاضای قصاص برای متهمین هر سه این افراد به قصاص محکوم می شوند.

خرداد ‌سال ٩٧ یعنی یک‌ سال بعد از این جنایت، حکم قصاص برای متهمان ردیف اول تا سوم قاتلان صادق برمکی به جرم قتل عمد صادر شد و متهم ردیف چهارم به جرم معاونت در قتل عمد که دو قبضه ساطور و تبر را با علم به نقشه قتل، در اختیار قاتلان قرار داده بود، به ۱۰‌ سال و یک روز زندان محکوم شد. اما سرنوشت نفر چهارم این پرونده هم سیاه است. او که به ١٠‌ سال حبس محکوم شده بود با ضربه چاقو یکی از زندانیان چشمش را از دست داد و کور شد.

نوروز ۹۹ بود که یکی از متهمان قتل صادق برمکی در جریان فرارهای سریالی زندانیان در مهاباد، جان خود را از دست داد. این متهم، سردسته راه اندازی شورش در زندان مهاباد بوده و با سرکوب شورش، به زندان میاندوآب منتقل شد.این شخص در ادامه به سلول انفرادی منتقل شد اما اقدام به خودزنی و مصرف قرص کرد و به دلیل سکته قلبی (طبق اعلام دادستان آذربایجان غربی) جان خود را از دست می دهد.

کمپین حمایتی برای قصاص قاتل

از آنجایی که دادگاه، رای قصاص برای هر ۳ نفر صادر کرد باید تفاضل دیه آنها پرداخت می شد و مادر صادق برمکی از مردم برای این کار درخواست کمک کرد. گفته می شود انتشار فیلم ماجرای قتل صادق برامکی بسیاری از مردم مهاباد را به خشم آورد و آنها نیز بلافاصله به خواست این مادر لبیک گفتند.

به همین بهانه کمپین حمایت از صادق راه اندازی شد و این پول تامین شد. کمک ها طیف وسیعی را شامل می شد؛ از ۵‌ هزار تومان تا ۵٠‌ میلیون تومان. ۵ هزارتومان را دختر نوجوانی پرداخت کرد که یتیم بود و نزد عمویش در یکی از شهرهای شمالی کشور زندگی می‌کرد. او پول توجیبی‌اش را برای جمع‌آوری دیه متهمان به حسابم ریخت که مادر صادق برمکی خیلی تحت‌تأثیر قرار گرفت. بیشترین پول را هم مدیر یک شرکت واریز کرد. آن هم ۵٠‌ میلیون تومان بود. مردم در این پویش واقعا سنگ تمام گذاشتند و هر کسی توانست به سهم خودش کمک کرد.ماجرای قتل صادق برامکی

در حالی که قرار بود مهر ۹۹، قاتلان پای چوبه دار بروند، دادستانی گفت که نرخ دیه نسبت به سال قبل افزایش یافته و باید تفاضل دیه به نرخ روز پرداخت بشه که ۱۰۶ میلیون تومان بود. دفتر رهبر انقلاب هم ۱۱ آذر ۹۹ با مادر صادق برمکی تماس میگیرد و خبر از پیگیری حل مشکل صادق برمکی توسط دفتر می دهند.

ماجرای قتل صادق برمکی

قاتل سرانجام قصاص شد

در نهایت روز گذشته، دانیال طراح اصلی این جنایت پای چوبه دار رفت و به سرانجام به دار مجازات آویخته شد. گفته می شود او از مادر صادق درخواست بخشش کرده اما مادر صادق این درخواست را رد کرده و گفته همانطور که تو پس از سنگ زدن و آتش زدن پسرم به او رحم نکردی من هم به تو رحم نمی کنم.

لینک کوتاه : https://hamzamaan.ir/?p=1360

برچسب ها

نظرات شما

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.