11

عادل عبدالباری؛ دست راست بن لادن آزاد شد !

  • کد خبر : 1493
  • ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
عادل عبدالباری؛ دست راست بن لادن آزاد شد !
عادل عبدالبار؛ دست راست بن لادن بار دیگر به بریتانیا بازگشته و اکنون باید برای سال ها تحت نظر باشد، موضوعی که هزاران پوند برای مالیات دهندگان هزینه خواهد داشت. زیر نظر داشتن سخنگوی سابق اسامه بن لادن برای مالیات دهندگان بریتانیایی بیش از ۴۰۰,۰۰۰ پوند هزینه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری همزمان؛ عادل عبدالباری دست راست بن لادن بعد از آزاد شدن از زندان در ایالات متحده اکنون به لطف دریافت حق پناهندگی در سال ۱۹۹۷ به بریتانیا بازگشته و سرویس های ام آی فایو و پلیس ضد تروریسم بریتانیا باید سال ها او را تحت نظر داشته باشند.

مقامات دولت بریتانیا نتوانستند مانع از بازگشت عادل عبدالباری دست راست بن لادن به کشور شوند زیرا وی در سال ۱۹۹۷ در بریتانیا به عنوان پناهنده پذیرفته شده بود. عبدالباری ۶۰ ساله در سال ۱۹۹۸ به خاطر دست داشتن در عملیات بمب گذاری سفارت های ایال متحده در تانزانیا و کنیا که به مرگ بیش از ۲۲۴ نفر انجامید دستگیر شده و در سال ۱۹۹۸ به ۲۵ سال زندان محکوم شده بود.

شرایط بازگشت

این عملیات ها توسط اسامه بن لادن طراحی شده بود که بعدها عملیات های یازده سپتامبر را نیز برنامه ریزی و هدایت کرد. یک افسر سابق سرویس اطلاعاتی بریتانیا در مورد شرایط عادل عبدالباری پس از بازگشت به بریتانیا چنین گفته است:

«آن ها تلاش خواهند کرد بفهمند او با چه کسی صحبت می کند، چگونه با دیگران صحبت می کند و چه نیت هایی دارد. این موضوع ممکن است سالانه سیصد یا چهارصد هزار پوند هزینه داشته باشد. شاید لازم باشد برای سال ها به طور مخفیانه او را تحت نظر داشته باشند».

عادل عبدالبار؛ دست راست  بن لادن بار دیگر به بریتانیا بازگشته و اکنون باید برای سال ها تحت نظر باشد، موضوعی که هزاران پوند برای مالیات دهندگان هزینه خواهد داشت. زیر نظر داشتن سخنگوی سابق اسامه بن لادن برای مالیات دهندگان بریتانیایی بیش از ۴۰۰,۰۰۰ پوند هزینه خواهد داشت.

اضافه وزن دلیل آزادی زودهنگام!

عادل عبدالباری که ۶ فرزند دارد بعد از آزادی از زندان به نزد همسر ۵۹ ساله اش رقه رفت که در یک خانه ۱ میلیون پوندی در شمال غربی لندن زندگی می کند. به گزارش روزنامه میرور، عبدالباری به دلیل چاقی بیش از حد و سختی شرایط نگهداری در زندان در دوران شیوع کرونا از زندان آزاد شده است.

بخوانید:  بورس را چه کسی به هم ریخت؟

عبدالباری که ۱۰۵ کیلوگرم وزن دارد بعد از شکایت از اینکه به دلیل چاقی و آسم در معرض ابتلا به ویروس کووید-۱۹ قرار دارد زودتر از موعد مقرر از زندانی در نیوجرسی آزاد شد. او پدر عبدالمجید عبدالباری ۲۳ ساله است که یکی از مامورین اعدام داعش بوده که لقب بیتل های داعش را دریافت کرده بودند.

عادل عبدالبار؛ دست راست  بن لادن بار دیگر به بریتانیا بازگشته و اکنون باید برای سال ها تحت نظر باشد، موضوعی که هزاران پوند برای مالیات دهندگان هزینه خواهد داشت. زیر نظر داشتن سخنگوی سابق اسامه بن لادن برای مالیات دهندگان بریتانیایی بیش از ۴۰۰,۰۰۰ پوند هزینه خواهد داشت.

عبدالباری و پسرش که یکی از اعضای موسوم به بیتل های داعش بوده و اخیراً در اسپانیا دستگیر شده است

عبدالمجید عبدالباری که پیش از پیوستن به داعش رپر بود چند ماه پیش در اسپانیا دستگیر شد. مقامات بریتانیایی نتوانستند عادل عبدالباری را به مصر برگردانند زیرا در صورت مسترد کردن او به مصر خطر شکنجه و مرگ برای وی در پی داشت که نقض حقوق بشر به شمار می آمد.

وکیل آقای عبدالباری گفته است که وی می خواهد در کنار خانواده اش از یک زندگی آرام لذت ببرد. مقامات بریتانیایی گفته اند که به احتمال فراوان، عبدالباری درخواست تسهیلات و مراقبت هایی برای تضمین ایمنی اش را خواهد کرد که صدها هزار پوند دیگر بر مالیات دهندگان بریتانیایی تحمیل خواهد نمود.

لینک کوتاه : https://hamzamaan.ir/?p=1493

برچسب ها

نظرات شما

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.