7
به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی سینماها:

سینمای انگلستان در آستانه سقوط

  • کد خبر : 2207
  • ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۷:۲۴
سینمای انگلستان در آستانه سقوط
کریستوفر نولان و استیو مک کوئین در نامه به وزیر دارایی انگلیس،ضمن هشدار درباره سقوط سینمای انگلستان؛خواستار بودجه بیشتر برای سالن‌های سینمای این کشور در دوران بیماری همه گیر کووید-19 شدند

به گزارش پایگاه خبری همزمان، سینمای انگلستان در آستانه سقوط: در متن این نامه – که در ادامه کمپین سازمان سینمایی انگلیس در ماه دسامبر به نامKeep the Magic Alive نوشته شده- آمده است. که گرچه دولت انگلیس سعی کرده است. به بخش های در حال تلاش کمک کند. اما برای سرپا نگه داشتن داشتن این بخش دولت تلاش کافی نکرده است.
« تردیدی نیست. که در صورت حمایت از بقای سالن های سینما، این بخش بهبود می یابد. و یک بار دیگر رونق می گیرد. اما نیاز به حمایت مالی مستقیم مبرم است.» ، این نامه توسط فیلمسازانی چون گای ریچی ، سام مندس ، ریدلی اسکات. دنی بویل نیز امضا شده است. و آصف کاپادیا، تهیه کنندگان باربارا بروکلی و دیوید هیمن ، و بازیگران نوئل کلارک و جود لاو نیز این نامه را امضا کرده اند.

متن نامه سینماگران بریتانیا به دولت

«ما حمایتی را که دولت قبلاً توانسته ارائه دهد ، به رسمیت می شناسیم. اما می ترسیم. که حمایت ها کافی نباشد.، چالش ها برای اکثر اپراتورهای بزرگ (کمپانی های مالک سالن های زنجیره ای )سینما که نتوانسته اند به هیچ بودجه متناسبی دسترسی پیدا کنند ، جدی تر است.»


این شرکت ها بیش از 80 درصد بازار سینمای (انگلستان) را تشکیل می دهند. از بسیاری جهات “توده حیاتی” آن را تشکیل می دهند. و به موفقیت بخشهای مرتبط مانند توزیع و تولید فیلم کمک می کنند. بدون آنها، آینده کل صنعت فیلم انگلستان بسیار خطرناک به نظر می رسد. »
به دلیل قرنطینه هایی که در انگلیس اعمال شد. اکثر سالن‌های سینما در اواخر سال 2020 تعطیل شدند. و هنوز بازگشایی نشده اند. و در حالی که برخی از کمپانی های کوچکتر سینما، بودجه ای را از طریق موسسه فیلم بریتانیا دریافت کرده اند. تصور می شود که به شرکت های بزرگتر – مانند Cineworld و Odeon – هیچ پشتیبانی دولتی به غیر از پشتیبانی برنامه «تجاری کلی» مانند طرح فعلی داده نشده است.
در پایان نامه آمده است:

“سینمای انگلستان در لبه پرتگاه قرار دارد. ما فورا به حمایت مالی هدفمند نیاز داریم تا اطمینان حاصل کنیم که نسل های آینده می توانند از جادوی سینما لذت ببرند”

این نامه را بیش از 40 چهره مطرح سینما در انلگیس امضا کردند. که شامل بن ویتلی،جو رایت، متیو وون، ریدلی اسکات، سام مندس، کریستفر نولان،آصف کاپادیا، استیو مک کوئین،لین رمزی،گوریندر چادا،استفن دالدری،ادگار رایت هستند.

لینک کوتاه : https://hamzamaan.ir/?p=2207

نظرات شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.