7

رمز پول ملی در دسترس قرار می‌گیرد

  • کد خبر : 3010
  • ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۷:۰۵
رمز پول ملی در دسترس قرار می‌گیرد
هفته گذشته دستورالعمل انتشار رمز پول ملی و یا رمزریال بانک مرکزی در شورای پول و اعتبار تصویب و چارچوب آن مشخص شد.

به گزارش پایگاه خبری همزمان،رمز پول ملی؛ علی صالح آبادی گفت: رمز پول ملی شکل الکترونیک همان پولی است که توسط بانک مرکزی خلق و صادر می‌شود. این رمزپول قابلیت آن را دارد که منطبق بر اصول رمزنگاری، در یک بستر توزیع شده و به صورت فرد به فرد بدون دخالت هیچ نهاد واسط پرداخت تبادل شود. بر این اساس چارچوب دستورالعمل انتشار رمزپول ملی مشخص شده و به زودی راه اندازی خواهد شد.

به گفته رئیس بانک مرکزی، اخیرا در دستورالعمل شورای فقهی بانک مرکزی اصلاحاتی صورت گرفت. در استان قم نیز کارگروه شورای فقهی با ریاست نظری راه اندازی و ایجاد این کارگروه تخصصی سبب بررسی دقیق موضوعات مطرح در شورای فقهی شد.

دبیر خانه شورای فقهی با ریاست میثمی فعال شده است. مصوبات شورای فقهی در قالب چک لیست‌هایی مطرح می‌شود و بانک مرکزی بر مصوبات شورای فقهی نظارت می‌کند. قرار است در هر بانک، هیئت مدیره فردی متخصص در حوزه بانکداری اسلامی را به بانک مرکزی برای تایید صلاحیت معرفی کند؛ که این فرد، به عنوان ناظر شرعی در بانک و عضو کمیته تطابقی قوانین و مقررات خواهد بود. حضور این افراد بانک‌ها را به سمت بانکداری اسلامی پیش می‌برد.

مقرر شده، مصوبات شورای فقهی و موضوعات بانکداری اسلامی توسط مرکز آموزش عالی بانکداری تدریس شود و‌ گواهی‌هایی نیز به افراد تعلق گیرد.

بخوانید:  خوراکی‌هایی که ایمنی بدن را در برابر کرونا افزایش می‌دهند

۲۶ مهر برای اولین بار راه اندازی رمز ارز ملی بر پایه ریال مطرح شد و هم اکنون کشور ما جزو معدود کشور‌هایی است که رمز ارزی ملی بر اساس پول ملی خودش دارد.

لینک کوتاه : https://hamzamaan.ir/?p=3010

نظرات شما

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.